کد خبر: ۶۸۱۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

فراخوان پمپئو به اروپا علیه ترکیه

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد، لازم است دولت واشنگتن و اروپا برای رسیدگی و بررسی اقدامات ترکیه در خاورمیانه طی چند ماه گذشته مشترکا همکاری هایی داشته باشند.
فراخوان پمپئو به اروپا علیه ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

 مایک پمپئو در مصاحبه با روزنامه فرانسوی "فیگارو" با اشاره به حمایت اخیر ترکیه از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ و همچنین اقدامات نظامی آنکارا در لیبی و منطقه مدیترانه خاطر نشان کرد: امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و من بر این مسئله توافق داریم که اقدامات اخیر ترکیه بسیار ستیزه‌جویانه بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا افزود: اروپا و آمریکا باید مشترکا همکاری‌هایی داشته باشند تا رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نسبت به این مسئله متقاعد شود این گونه اقدامات به نفع مردمش نیست.

پمپئو تصریح کرد که افزایش فزاینده ترکیه از ظرفیت‌های نظامی اش نگران‌کننده است.

این اظهارات پمپئو در حالی مطرح شده است که یک رسانه ترکیه‌ای روز گذشته فاش کرد که "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری این کشور درخواست "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه دولت ترامپ را نپذیرفته است و دولت منتخب ایالات متحده تماس با دولت آنکارا را آغاز کرده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه "خبر ترک" نوشت پمپئو قرار است که هفته جاری به ترکیه سفر کند و با "بارتولومیو" یکم سراسقف استانبول دیدار کند که وی درخواست دیدار با اردوغان در همان شهر را داده بود که اردوغان آن را رد کرده است.

این رسانه به نقل از خبرگزاری بلومبرگ نوشته که پمپئو از مولود چاووش اوغلو خواسته که در استانبول باهم دیدار کنند، اما چاووش اوغلو گفته است که او باید به آنکارا بیاید که وزیر خارجه آمریکا این را نپذیرفته است.

ترکیه در طول چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اختلاف نظرهای زیادی با شریک خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین