کد خبر: ۶۸۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹

سارکوزی نگران آغاز جنگ در خاورمیانه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور فرانسه در یک اظهار نظر غیر متعارف و تحریک‌آمیز دیگر گفته‌است که اگر رژیم صهیونیستی به این نتیجه برسد راه‌حلی برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران از طریق شیوه‌های دیپلماتیک وجود ندارد تاسیسات اتمی کشورمان را مورد حمله قرار خواهد داد و این امر به آغاز یک جنگ فراگیر در خاورمیانه منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نیکولا سارکوزی در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه در نشریه فرانسوی نوول آبزرواتور به چاپ رسیده گفته‌است: «اگر اسرائیلی‌ها احساس کنند که امنیت آنها واقعا به خطر افتاده‌است خطر آغاز جنگ به خاطر برنامه هسته‌ای ایران وجود خواهد داشت».

سارکوزی با اشاره به اینکه برای فرانسه تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی بسیار بیشتر از تنش میان ایران و آمریکا نگران‌کننده‌است گفت: «مشکل ما اکنون بیش از آنکه ریسک ناشی از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران باشد این‌است که اسرائیلی‌ها احساس ناامنی کنند». 

رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد: «من هیچگاه طرفدار جنگ نبوده و نیستم، ولی خطر آن کاملا وجود دارد».

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه اتهام‌زنی‌های گذشته علیه کشورمان گفت: «همه با این موضوع موافق‌ هستند که هیچ توجیه غیرنظامی برای آنچه که ایرانی‌ها اکنون انجام می‌دهند (غنی‌سازی اورانیوم) وجود دارد، بحث بر سر این است که آنها توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را یک‌سال دیگر به دست می‌آورند یا پنج سال دیگر».

سارکوزی در ادامه مدعی شد: «اگر ایران اجازه بازرسی‌های کامل و نامشروط را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدهد من شخصا به تهران سفر خواهم کرد و امکان مشارکت فرانسه در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را بررسی خواهم کرد».

گفتنی است آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در شرایطی تلاش برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را ادامه می‌دهند که به نظر می‌رسد پس انتشار گزارش هفته گذشته «ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا» درباره برنامه هسته‌ای ایران موضع چین و روسیه در مخالفت با وضع قطعنامه‌ای دیگر علیه کشورمان تقویت شده باشد. در این گزارش آمده‌است ایران تلاش برای تولید بمب اتمی را از سال 2003 تاکنون متوقف کرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۵
0
0
29 سال است شما و دوستانتان مي گوييد اسراييل و آمريكا فردا ايران را ميزند ، اين هفته كار تمام است ، بعد از اين قطعنامه كار يكسره ميشود ، و..... و جالب اينكه اينگونه سخنان احمقانه افرادي مثل ساركوزي را خيلي هم با آب و تاب جلوه مي دهيد تا بلكه اثبات كنيد كه احمدي نژاد مثلا فلان تصميم در اينخصوص را اشتباه گرفته و در نتيجه چند راي از قبل اين كار سخيف جمع كنيد و اگر كسي هم انتقاد كند مي گوييد داريم اطلاع رساني مي كنيم . چرا روي موضوعات بسيار كوچك و اساسا هيچ ، اينقدر مانور مي دهيد مثلا اسراييل گفته است كه ايران را مي زنم ، واقعا فكر ميكنيد از لطاظ نظامي ، سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي و .... توان اين كار را دارد ؟ او كه با پشتوانه تمام ابرقدرتها و حتي بسياري از دولتهاي مسلمان در برابر 2000 نفر از رزمندگان حزب الله بيش از 33 روز دوام نياورد چگونه چنين چرندياتي را ميگويد و شما چگونه اين مسايل را جزء مسايل مهم رسانه خود منعكس مي كنيد . اگر مي گوييد رسالت ما انعكاس اخبار است ، اولا چرا خبرهاي مثبت را با اين حرارت انعكاس نمي دهيد تا مردم دلگرم شوند و ثانيا چرا جانبدارانه و منفي گرايانه خبر را انعكاس مي دهيد . همين خبر را روزنامه هاي ديگر مثل ايران و كيهان هم چاپ مي كنند اما هر كس متون شما را مي خواند مايوس و نااميد شده و هرگاه آن روزنامه را مي خواند اعتماد به نفس پيدا ميكنند . البته مي دانيم كه شما و دوستانتان صلاح مملكت را نمي خواهيد بلكه چند برگه راي و سپس قدرت حاصل از آن را دنبال مي گيريد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین