کد خبر: ۶۸۱۰۵۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
اقدامات حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر می‌گیریم

روحانی: وضعیت اقتصادی رونق می‌گیرد

یکصد و هشتاد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ادامه مباحث جلسه گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از روند آماده سازی و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.
روحانی: وضعیت اقتصادی رونق می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت تدوین لایحه بودجه بر اساس واقعیت های اقتصادی و در عین حال تداوم برنامه های توسعه کشور، رشد و رونق تولید و ایجاد گشایش در معیشت مردم و اقشار کم برخوردار گفت: مقاومت ملت ایران در بیش از دو سال و نیم جنگ اقتصادی بی سابقه با دشمنان قسم خورده به ثمر نشسته است و زمینه های بهبود در شرایط اقتصادی مردم فراهم شده است و با وجود لطمات و صدمات سختی که به اقتصاد کشور وارد شد، دولت با حمایت و همکاری مردم اجازه نداد تحریم کنندگان به اهداف شوم خود برسند.

روحانی ادامه داد: از این نظر با عنایت به اهداف لایحه بودجه سال آینده و با برنامه ریزی هایی که انجام شده، با امیدواری می توانیم اعلام کنیم وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی و رونق قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور پس از گزارش کارگروه اقتصادی کرونا در خصوص وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در اثر تعطیلی ها برای برخی از مشاغل و کسب و کارها در دور جدید اعمال محدودیت های شدید ایجاد خواهد شد، با اشاره به ضرورت اعمال این محدودیت ها با هدف حفظ جان و سلامت مردم اظهار داشت: بی تردید در مسیر اجرای این محدودیت ها افراد کم برخوردار با مشکلاتی روبرو خواهند شد از این رو با وجود همه مشکلات و مضایقی که همه مردم شریف از آنها آگاهند، دولت تصمیم گرفته است برای گروه های هدف و اقشار آسیب پذیر که در اثر تعطیلی کسب و کار آنان دچار آسیب خواهند شد، اقدامات حمایتی را در نظر بگیرد.

رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد با هماهنگی با وزارت تعاون و بانک مرکزی در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این خانوارها اقدام کند.

در پایان این جلسه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به حکم قانونی مبنی بر تحویل آن تا ۱۵ آذر ماه به مجلس، آماده شده است، گفت: ۲۱ تبصره‌ای که باید همراه با جداول بودجه تهیه شود، در اختیار وزرا قرار گرفت تا نظرات خودشان را حداکثر تا پایان هفته به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مواردی که لازم است برای آنها تامین نظر شود یا جلسات مشترکی با دستگاه‌ها برگزار شود، نیز تا پایان هفته انجام خواهد شد تا هفته آینده تبصره‌های الحاقی به ماده واحده نیز در دولت مورد بررسی قرار گیرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتوانیم قبل از ۱۵ آذر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم کنیم.

نوبخت اظهار داشت: این لایحه هم از سیاست‌های کلی مربوط به اقتصاد مقاومتی و هم از برنامه اصلاح ساختار بودجه‌ریزی تبعیت می‌کند. سازمان برنامه و بودجه حسب نظر مقام معظم رهبری، برنامه اصلاح ساختار را در سال ۱۳۹۷ آماده و تقدیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی کرد، اما از آنجا که این برنامه در شورا تصویب نشد، نهایتا مجلس شورای اسلامی باید این برنامه را بررسی و تصویب کند.

وی با بیان اینکه از نظر سازمان برنامه و بودجه، برنامه اصلاح ساختار بودجه آماده است و مجلس می‌تواند نسبت به تصویب آن اقدام کند، تصریح کرد: هیچ عذری برای سازمان برنامه و بودجه و مجلس در خصوص اعمال برنامه اصلاح ساختار بودجه در بررسی لایحه بودجه وجود ندارد، چرا که این برنامه اکنون آماده بوده و در اختیار مجلس قرار گرفته و فقط نیاز به تصویب دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مجلس در نظر داشت که تعدادی از موارد مرتبط با برنامه اصلاح ساختار را در همین لایحه هم بگنجانیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان آن را به صورت یک طرح قانونی به مجلس تقدیم کردند که امروز قرار است بررسی آن آغاز شود. سازمان برنامه و بودجه بر اساس مواردی که می‌دانست مورد نظر نمایندگان مجلس است، اصلاحات لازم را در لایحه انجام داد و امیدوارم آنچه برای بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم با اعمال نظر نمایندگان مجلس منقّح و کامل شده تا بتوانیم از اول سال ۱۴۰۰ آن را به نحو شایسته اجرا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
6
بانفت ۱۲۰دلاری رونق نگرفت بانفت ۳۵دلارچگونه رونق می گیرد
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
5
روحانی خواهش میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
3
یعنی منتظر ارزانی هزار تومانی اجناس باشیم ؟!
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
5
ما تو رشد اقتصادی اولیم این حرفها چیه میزنید ، آلمان بوق زنان در حال عقب موندن از ماست . اینطوری میگید روحیه کشورهایی نظیر آلمان حفظ بشه تو دلشون خالی نشه که از ما یه دنیا عقب افتادن ؟
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
4
یعنی همون گشایش ؟!!!!!!! ..... بچه ها حواستون به جیباتون باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
1
بازم وعده به اینده ای که دیگه خودش نیست
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
1
به قول شاعر یه روز خوب میاد حالا کی و چه وقت خدا داند
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
1
آن چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم ،،،
که کیف کنید از اینهمه رونق نق ،،،،،
تا ۸ ماه صبر کنیم البته اگر کرونا نکشتمان!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
1
منظور وضعیت اقتصادی اقشار آسیب پذیر وطبقات فقیر ومتوسط نیست .منظور وضعیت اقتصادی اقشار مرفه وصاحبان ثروت است که دارند از شدت سیری می ترکند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین