کد خبر: ۶۸۱۰۷۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
نزدیک به ۱۵۰ شهر و کلان شهر در حالت قرمز قرار دارند

ربیعی: دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت/ واکنش به حمله احتمالی آمریکا علیه ایران

سخنگوی دولت اعلام کرد: دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت. ما همه در قبال جان دیگران مسئولیم و باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.
ربیعی: دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت/ واکنش به حمله احتمالی آمریکا علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی در نشست هفتگی خود، گفت: کرونا در دنیا خشن تر و بی رحمانه تر شده است و تلاشهای جهانی برای مقابله با کرونا هر روز تجارب جدیدی را چه در زمینه درمان و چه در زمینهح رعایت پروتکل های بهداشتی پدید می آورد.

وی ادامه داد: در زمینه مقابله دارویی با کرونا، جهان در حال پیشرفت است ولی هنوز نمی توان زمان دقیقی را برای کاهش شیوع یا میرایی ویروس کرونا مشخص کرد.

سخنگوی دولت گفت: مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان نیز در خصوص داروی کرونا تلاشهای شایسته ای انجام داده اند و خوشبختانه در ردیف کشورهای پیشرو قرار گرفته ایم. بعد از تولید دستگاه سی تی اسکن، تولید کیت های آزمایش پادتن، دستگاه (ون تی لاتور)، داروهای مطرح در درمان کرونا، بنابر گزارش مطرح شده در دولت تولید کیت های تست فوری کرونا از این هفته بطور انبوه وارد فرآیند تشخیص و درمان قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور که متاسفانه به خاطر عدم همراهی تعدادی از افراد جامعه بوجود آمده است، کشور با وضعیتی مواجه شده که باید تصمیمات متناسب با آن اتخاذ کرد.

ربیعی تصریح کرد: تعطیلی گسترده در شهرهای قرمز، فاصله گذاری فیزیکی، تست های گسترده، افزایش پوشش بیمه ای کرونا، غربالگری، قرنطینه مبتلایان، ردیابی الکترونیکی و از همه مهمتر نهادینه سازی اجتماعی رعایت دستورالعمل های بهداشتی از عناصر استراتژی دولت است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز گفته بودیم در دوگانه معیشت و سلامت، تصمیم گیری دشواری است. با این وصف ولی در نهایت، ملاک تصمیم گیری نهایی، برنامه سلامت افراد جامعه خواهد بود. در یک ماه گذشته طرح های زیادی در وزارت بهداشت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. نهایتا وزارت بهداشت هفته گذشته طرح نهایی خود را به قرارگاه و ستاد ارائه کرد و شنبه گذشته پس از تهمیدات اجتماعی و انتظامی آن، مورد تصویب ستاد قرار گرفت.

سخنگوی دولت گفت: است اعلام می کنم هیچ تاخیری درباره تصمیم گیری در مورد پیشنهادهایی که از مجاری کارشناسی رسمی و کمیته سلامت ستاد آمده باشد، صورت نمی گیرد. تصمیم اخیر وزارت بهداشت که مبتنی بر تعطیلی گسترده و فراگیر ارائه شده، یک سیاست پویا برای همه کشور است و چارجوبی برای تصمیمات آینده و دادن اختیار به استانها نیز می باشد. بر مبنای آن، در هر شهری که به تشخیص ستاد ملی استانی دچار شاخص های ابتلا و مرگ و میر شده باشد، تعطیلی براساس مناطق زرد، نارنجی و قرمز بطور گسترده اِعمال خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: چنانچه پس از دو هفته نیز وضعیت تداوم داشته باشد، بنابر نظریه وزارت بهداشت محدودیت مجددا تمدید خواهد شد. نظر رئیس جمهور محترم اجرای طرح تعطیلی گسترده از روز سه شنبه یعنی امروز بود اما اعضای جلسه شامل نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، صدا و سیما، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های عضو ستاد معتقد بودند اجرایی کردن این مصوبه به یک هفته زمان نیاز دارد. آقای رئیس جمهور نیز نظر اعضا را برای تاخیر در اجرای طرح پذیرفت لذا طرح تعطیلی گسترده از روز شنبه آینده اجرایی می شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ نظر کارشناسی‌ که در ستاد مورد جمع بندی قرار گرفته باشد، مورد مخالفت قرار نگرفته است. دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت. ما همه در قبال جان دیگران مسئولیم و باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

وی گفت: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نیز جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت نیز با اشاره به این موضوع از رئیس جمهور تشکر کردند. آقای نمکی همچنین اظهار داشتند که هرگز بستن کل کشور را پیشنهاد نکرده بودند و اعتقادی هم به آن ندارند و هیچ جای دنیا هم این کار را نکرده اند.

وی در ارتباط با مصوبات اخیر هیات دولت گفت: دو جلسه اخیر هیات دولت مصوباتی در راستای مقابله با کرونا اتخاذ کرد. دولت مصوب کرد که انجام تست تشخیص کرونا با تکیه بر تولید کیت‌های داخلی به 100هزار عدد در روز افزایش یابد و در مراکز دولتی رایگان هم صورت بگیرد. بیماران کرونایی که بستری می شوند در صورت نداشتن دفترچه بیمه سلامت به صورت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. در حقیقت بیمه روی تخت صورت می گیرد. و صرفا 10 درصد هزینه به عنوان فرانشیز دریافت می کنند و آن هم در صورت مراجعه به مددکاری و احزار عدم توانایی دریافت نخواهد شد.

وی یادآور شد: داروهای مطرح و حتی داروهای گران قیمتی مثل (فاوی پی راویر - رم دی سیور) نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. مراکز سرپایی برای کرونایی دو برابر وشد و به 5 هزار برابر رسید کلیه خدمات از آزمایش تست کرونا و داروهای آن در این مراکز رایگان خواهد بود. برای رفاه حال هم وطنان برای مراجعه کنندگان غیرکرونایی مراکز دیگری تمهید شد.

سخنگوی دولت گفت: در آخرین جلسه ستاد ملی کرونا براساس مصوبه ستاد نزدیک به 150 شهر و کلان شهر در حالت قرمز قرار دارند که تعطیلی های گسترده در آن شهرها ایجاد خواهد شد. این بدین معنا است که تعدادی بیکار و تعدادی مشکلات و فشار اقتصادی و معیشتی روبرو خواهند شد. این موضوع از طرف رییس جمهور امروز در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مورد بحث قرار گرفت. تاپایان هفته وزارت رفاه جامعه هدف را مشخص خواهد کرد و میزان اعتبار نیز از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از هم وطنان مشمول این طرح قرار گیرند که روز شنبه در ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد. همه این تصمیمات برای اثربخش کردن فاصله اجتماعی است . هدف ستاد ملی مقابله با کرونا از بین رفتن تجمعات است. در صورتی که مردم و جامعه با ستاد همکاری نکنند، تعطیلی های مکرر هم بی فایده خواههد بود. اکنون مسئولیت پذیری تاریخی ایرانیان باید در این مقطع مجددا به دنیا نشان داده شود.

ربیعی خبر داد: لایحه ای هم در دولت به منظور ارتقای فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات برای ساختار و تشکیلات شوراهای حل اختلاف، تنظیم و به مجلس ارسال شد.

وی در ارتباط با موضوع بورس نیز گفت: رصد بازار سرمایه و حمایت از بازار سرمایه به صورت مداوم در دستور وزرای ذیربط و شورای عالی بورس قرار دارد و رییس بانک مرکزی تصمیمات موثری در این زمینه اتخاذ کرده است. تسهیل برای اجازه فعالیت صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه فرصتی برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد. بانک مرکزی در این راستا به صندوق هایی که مدیریت آنها توسط بانکها می باشند افزایش سقف داد. سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های ثابت و سهامی مختلف افزایش یافت به طوری که در بانکها از 10هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان و در بقیه صندوقها از ۳۰ هزار میلیارد تومان به۵ هزار میلیارد تومان، شاهد این افزایش بودیم.

وی گفت: این تصمیم فرصت خوبی را به سرمایه گذاران جدید می دهد که با مراجعه به بانکها و به صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه گذاری کنند. همچنین به بانکها اجازه داد تا صندوق هایی که سرمایه گذاری با درآمد ثابت را ایجاد نمایند. همچنین برای شرکتهای تامین سرمایه متعلق به بانکها که می توانند افزایش سرمایه لازم را بدهند تسهیلات لازم را ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی دولت خبر خوب هفته را صدور اولین شناسنامه برای فرزندانی با مادران ایرانی و پدران خارجی دانست و گفت: در هفته جاری اولین شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی صادر شد. این اتفاق خوب و مبارک را به همه زنان سرزمین‌مان تبریک می گویم. متاسفانه تا پیش از این فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی از کلیه حقوق اجتماعی خود از جمله داشتن شناسنامه، ‌حق تحصیل و سایر حقوق اولیه خود محروم بودند. بر اساس برآوردها بیش از 150 هزار زن ایرانی با اتباع افغانستانی ساکن ایران ازدواج کرده اند و حدود 500 هزار فرزند حاصل ا ین ازدواجها است. از آنجایی که قانون درباره هویت این افراد بعد از 18 سالگی سکوت کرده بود، لذا این کودکان با مشکل هویت رسمی مواجه بودند.

وی همچنین گفت: در هفته جاری مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در 24 آبان را داشتیم. یکی از ارزشهای به محاق رفته جامعه امروز ما، کتاب خوانی است. تاثیرگذاری و نقش کتاب در نحوه اندیشیدن یک جامعه را نمی توان انکار کرد و برخی از کتابها قدرت ایجاد تحول در زندگی شخصی تک تک ما را دارند. امیدوارم از فرصتی که کرونا با محدود کردن فعالیت های عمومی و حضور در اجتماع به انسان ها داده است، این فرصت را برای ماها به وجود آورده باشد که مجددا به دنیای کتاب رجوع کنیم.

سخنگوی دولت درباره وضعیت کمبود خون در سازمان انتقال خون نیز گفت: سخنگوی سازمان انتقال خون اخیرا اعلام کرده که ذخائر خون کشور وضعیت مناسبی ندارند و با کمبود مواجه هستند. مراکز انتقال خون در بالاترین سطح ، پروتکل ها و اصول بهداشتی را رعایت می کنند و با توجه به نیاز برخی بیماران مانند تالاسمی که مصرف کننده همیشگی خون هستند از مردم درخواست میکنم سنت حسنه اهدای خون را بیشتر از قبل انجام دهند.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا،‌ دولت در داخل مورد آماج حمله قرار گرفته است، گفت: همه اقدامات دولت در هفت سال گذشته در چارچوب قانون و با مجوزهای قانونی بوده است و دولت بدون طی مراحل و اخذ مجوزها کاری انجام نداده است.

وی ادامه داد: جوری از انتخابات آمریکا حرف می زنند که گویی آمریکا از طریق انتخابات و دموکراسی به ما لطمه زده است. انتخابات آمریکا مسئله داخلی آمریکاست و به ما ربطی ندارد. ما هم مشکلی با انتخابات آمریکا نداریم. آمریکا نه از طریق انتخاباتی بلکه از طریق جنگ و ترور اقتصادی به ما تهاجم کرده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه"تنزل دادن مسئله سلامت به امر سیاسی در رقابت های سیاسی زودرس خط قرمز دولت بوده است" ادامه داد: به همان ترتیب تنزل دادن امر معیشت مردم به موضوع مجادله ها و کشاکش های سیاسی به مصلحت نظام و مردم و جامعه نیست. دولت خود دست به چنین اقدامی غیرمصلحانه و مغایر با منافع جامعه نخواهد زد. تفسیر نادرست از تلاش های دولت برای رسوا کردن تحریم گران، به عنوان چشم دوختن به خارج در توسعه اقتصادی کشور هم ظلم به دولت است و هم ستم به ملت.

ربیعی گفت: این ظلم به دولت است چون این واقعیت را کتمان می کند که دولت به رغم تحریم ها و تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی، تلاش شبانه روزی خود برای افزایش تاب آوری اقتصاد ملی در گام اول و پیشبرد برنامه‌های توسعه ای در گام بعدی را متوقف نکرده است. اما ظلم به مردم هم هست چون حتی وقتی دادگاههای بین المللی رژیم آمریکا را در آسیب رساندن به مردم ما بواسطه تحریم ها محکوم کرده اند و جامعه بین المللی از قانون‌شکنی و شدت شقاوت این رژیم علیه مردم ما به حیرت افتاده است، کم اهمیت دانستن تحریم ها بی رحمانه تر از اعمال تحریم هاست.

وی خطاب به تخریب گران اقدامات دولت گفت: کسانی که تحریم ها را کم اهمیت نشان می دهند ناخواسته به شایستگی مردم ما برای برخورداری مزایای ارتباطات بین المللی اهانت می کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه دولت در تریبون‌های مختلف از جمله مجلس متهم به بی تفاوتی نسبت به گرانی و تولید ملی می‌شود و برای این مشکلات آدرس پاستور، بهارستان، میرداماد و باب همایون را می‌دهند، گفت: امروز در مورد سلامت و معیشت مردم نه نقد اجتماعی و اقتصادی بلکه نقدهای سیاسی زیادی می شنویم.

ربیعی تاکید کرد: بنای دولت ایجاد فضای آرام برای همه دلسوزان است که می خواهند از رنج مردم و آلام جامعه بکاهند، لذا بطور کلی، بنا بر عدم پاسخگویی است. پاسخ ها در حد روشن شدن فضا و ابهام ها باید باشد. ما اجازه نداریم مناقشات جدیدی را ایجاد کنیم، همه ما و مردم به آرامش و اعتماد نیاز داریم.

وی افزود: روزهای سختی را سپری می‌کنیم، تحولات جهانی در حوزه بین الملل به سرعت در حال تغییر سریع است. بر مشکلات ناشی از تحریم بر زندگی مردم آگاهیم و این موضوعی اصلی و جدی برای همه ما باید باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از سویی همه ما این روزها باید بر استفاده از فرصت‌های پیش‌رو متمرکز شویم و با برنامه های خود از آلام و رنج‌های مردم بکاهیم. معتقدم علاوه بر هم افزایی که ضرورت این دوران است به انسجام ملی و همدلی بیشتر نه تنها بین قوا بلکه ملت و دولت نیازمندیم.

ربیعی تصریح کرد: دولت با تمام توان در دو جبهه کمک به مردم و به عقب راندن تحریم و ایجاد زمینه برای استفاده از فرصت های جهانی که حق مردم ایران است، تلاش می کند. متاسفانه برخی به نام تضعیف دولت به گونه ای حرف می زنند که گویی امریکا نه ترور فیزیکی کرده نه ترور اقتصادی. حرف ما این است که دولت از نقد استقبال می کند اما نباید به نام نقد دولت، آمریکا را از نقد مصون کرد و جنایات جنگ اقتصادی آن کشور علیه معیشت و ثروت و امنیت این مردم را تبرئه کرد.

وی سپس گفت: به بهانه اینکه نباید وضعیت خودمان را به آمریکا گره بزنیم، آیا انتظار دارند وقتی آمریکا سردار ملی ما را ترور می کند چیزی نگوییم، نگوییم که آمریکا میلیاردها دلار پول این کشور را در خارج از کشور در معرض راهزنی قرار داده است؟ اگر ما جنایات اقتصادی آمریکا را لاپوشانی کنیم، اگر آمریکا را تبرئه کنیم و نگوییم که امریکا ثروت ها و دلارهای این کشور را در معرض ترور و راهزنی قرار داده چه پاسخی برای میلیاردها دلار ربوده شده که می توانست وضع جامعه و مردم را دگرگون کند خواهیم داشت؟

ربیعی در پاسخ به پرسشی در خصوص نامه یکی از استانداران درمورد استخدام تعدادی فعالین ستادهای انتخاباتی رئیس‌جمهور در دولت گفت: مرجع صدور مجوز استخدام در دستگاه های اجرایی سازمان اداری و استخدامی کشور است و انجام مکاتبات با دستگاه هایی غیر از آن سازمان دلیلی بر انجام درخواست نیست. البته با توجه به اینکه در طول چهارسال اخیر بیش از ۱۳۲ هزار نفر در دولت استخدام شده اند طبیعی است فعالان ستادهای انتخاباتی کاندیداهایی در بین این افراد باشند کما اینکه تعدادی از فعالان ستادهای انتخاباتی دیگر کاندیداها نیز هم اکنون با طی مراحل قانونی در بدنه دولت و دیگر مجموعه های نظام مشغولند.

وی در همین راستا ادامه داد: این دولت به جد مساله عدالت استخدامی را پیگیری و اجرا کرده است و استخدام رسمی برای همه داوطلبان صرفاً از طریق برگزاری آزمون استخدامی انجام می شود و نخبگان به دلیل توانایی هایی که دارند فرصت بهتر و بیشتری برای استخدام پیدا می کنند. هر نامه نگاری یا توصیه ای که صورت می گیرد اگر از مسیر و فرآیند قانونی خود اقدام نکرده باشد قابل توجه و اعتنا نیست. این دولت در طول هفت سال گذشته افراد را براساس آزمون استخدامی و یا طی مراحل قانونی جذب کرده است. یادمان نمی رود قبلا و یک شبه چطور چندین هزار نفر را بدون آزمون جذب دستگاه‌های اجرایی کردند.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ورود چک پول های جدید به بازار گفت: انتشار اسکناس‌های جدید با ابعاد و استانداردهای امنیتی بالا است و ارتباطی با تورم ندارد. چک پول های ۱۰۰ هزار تومانی جدید که به زودی وارد بازار می شوند، می تواند تسهیل بیشتری در مبادلات ایجاد کند.اسکناس های ۱۰ هزار تومانی چند ماه آینده با فرم و شکل جدیدی وارد چرخه می شوند. صفرهای این اسکناس ها در راستای لایحه حذف چهار صفر دولت کمرنگ شده است که اگر این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی رسید این اسکناس ها بتوانند در جریان باشند.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح قیر رایگان که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید نیز گفت: طرح نهایی که به تصویب شورای نگهبان رسیده دارای چارچوب مشخص و براساس دیدگاه های کارشناسی نهایی شد و قابلیت اجرایی دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره این موضوع که آیا ریشه یابی یا آسیب‌شناسی حوادث آبان سال گذشته و دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیدگان از سوی دولت صورت گرفته یا خیر گفت: درباره حوادث تلخ آبان۹۸ از ابتدا نظر دولت این بود که نسبت به جوانانی که با هیجان وارد آن قضایا شدند با رافت برخورد شود. چون آنان از بچه‌های این سرزمین و عضو خانواده بزرگ ایران هستند. از اقدام اخیر قوه قضائیه که تعدادی از محکومان مورد رافت قرار گرفتند خوشحالیم و این امر همیشه مورد تاکید دولت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دستور و اختیارات ویژه ای هم از طرف رئیس‌جمهور به استانداران سراسر کشور برای سرکشی به خانواده ها و افراد آسیب دیده و کمک و همراهی با آنان داده شد. در همین راستا مسئولان دولتی نیز با حضور در منزل خانواده های آسیب دیده از آنان دلجویی کردند.

ربیعی در همین راستا گفت: در عین حال، تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع اعم از امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، اجتماعی، رسانه ای و قضایی گزارشات مربوط به حادثه را با رویکرد آسیب شناسی ارائه دادند که در شورای امنیت کشور جمع‌بندی و نتیجه نیز برای تمام مسئولان کشور و دستگاه‌های اجرایی ارائه شد که مبتنی بر آن اقدامات مختلفی در حوزه های مربوطه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آسیب دیدگان شناسایی و به چند گروه شهدا، دیه‌بگیران و محکومان تقسیم شدند که متناسب با آن اقدامات مختلف از جمله دلجویی و حمایت برای همه آنها صورت گرفت. این روند یعنی ارتباط با خانواده های محترم و حمایت، کمک و مساعدت هم ادامه خواهد داشت چون به جد معتقدیم جدا از خود افراد، خانواده های آنها باید مورد حمایت قرار گیرند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در باره پیش بینی قیمت نفت در بودجه ۱۴۰۰ و منابع این بودجه گفت: هنوز منابع بودجه ۱۴۰۰ در دولت نهایی نشده است، قطعا نفت براساس قیمت واقعی تعیین خواهد شد. فعلا پیش بینی اولیه ما در حدود ۴۰ دلار است. قطعا بعد از نهایی شدن در بودجه گزارش شفاف و دقیق داده خواهد شد. در مورد سناریوهایی نفتی ما اساسا در دوران تحریم به دلیل فشارهای غیرقانونی آمریکا، اطلاعات فروش خود را محرمانه تلقی می کنیم.

وی ادامه داد: جهت گیری کلی ما اقتصاد بدون نفت است بر همین اساس بیشتر درآمدهای نفت در بودجه ۱۴۰۰ را برای پروژه های عمرانی و تملک دارایی مدنظر قرار خواهیم داد. ما سناریوها با احتمالات مختلف برای استفاده از شرایط رفع تحریم پیش بینی کرده ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که دادستان کل کشور اخیرا به مصادیق اخلال در نظام اقتصادی از طریق بورس ورود کرده است، آیا دولت مصادیقی از این اخلال دارد و یا اینکه ریزش های بازار سرمایه در سه ماهه اخیر و عدم همراهی برخی حقوقی ها و حقیقی‌های پرقدرت بازار را مصداق اخلال در نظم اقتصادی می‌داند؟ گفت: موضوع بورس، بحث هرروزه اعضای دولت است. این بحث حقیقی و حقوقی‌ها چندین بار مورد بحث قرار گرفته است. اخلال در بورس قطعا می تواند اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد. شورای عالی بورس دقت زیادی در این زمینه حقیقی‌ها و حقوقی‌ها به خرج داده است. دامنه فعالیت جریان‌های مخل اقتصادی در بورس بسیار محدود شده است و شورای عالی بورس مصوبات خوبی را از مراجع بالادستی گرفت و حرکت به سمتی است که امکان فعالیت عناصر مخرب به پایین‌ترین سطح برسد و از سرمایه‌گذاران و مردم در بورس حمایت شود.

وی افزود: اما در خصوص حقوقی‌ها، نکته مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. رابطه مکمل حقوقی ها و حقیقی ها در بازار سهام لازم است. فروش سهام در شرایطی که تقاضا زیاد است و برعکس خرید سهام در شرایطی که عرضه زیاد است، توسط حقوقی ها نمی تواند به عنوان اخلال محسوب شود.

سخنگوی دولت سپس گفت: در بسیاری از موارد توصیه می‌شود که برای حمایت از مردم، این رفتار اقتصادی را هم داشته باشید. این یک مساله منفی نیست که هرگاه ارزش بیاید پایین حقوقی‌ها وارد شوند و خریداری بکنند و در شرایطی که لازم است عرضه کنند. با شرایطی که بورس پیدا می‌کند، دارایی‌های بسیار مهمی را در فرآیند واگذاری داریم و در زمان خودش اعلام می‌شود. در حوزه نفتی و گازی دارایی‌های خوبی عرضه خواهد شد.

ربیعی خاطر نشان کرد: عدم همکاری حقوقی‌ها در زمینه بازارگردانی مورد توجه بوده و رصد شده است و تعدادی از مدیرانی که همکاری لازم را نداشتند، اخطار کتبی گرفتند و با واکنش‌های به موقعی که بورس انجام داده است، این رفتارها رو به کاهش است. اما در مجموع نباید فضایی را ایجاد کنیم که خرید و فروش حقوقی‌ها اخلال محسوب شود. البته برخی مدیران مقاومت می‌کنند و منافع سازمان و شرکتی را ترجیح می‌دهند که با اختیاراتی که برای رئیس بورس گرفته شده است، این‌ها روز به روز محدود شدند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص برخی ادعاها و پیش بینی ها از تحرکات احتمالی ترامپ گفت: قبلا گفته شده و مجددا اعلام می کنیم هرگونه اقدام علیه مردم ایران قطعا با پاسخ کوبنده روبرو خواهد شد البته شخصا چنین احتمالی را کم می‌دانم.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای دولت از وضعیت قیمت‌ها خبر دارند گفت: روزانه قیمت کالاهای اساسی در اختیار اعضای دولت قرار می گیرد، از رنج مردم ما در رنجیم، در این شرایط که با محدودیت های زیاد ارزی روبرو هستیم با تمام قدرت در حال تلاش برای ایجاد ثبات در بازار هستیم. ریشه اصلی اکثر گرانی‌ها تحریم است.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه را موظف کرده است تا جامعه هدف و اعتبارات لازم جهت حمایت از افراد آسیب‌ دیده از کرونا را مشخص و در جلسه آتی ستاد ملی کرونا ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
3
با وجود قرمز بودن شهرستان ساری ، دادسرای ساری شلوغ و پر هم همه و بدون کاهش نیروها مشغول است‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
6
از شیب تند و افزایشی جانباختگان معلومه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
6
عزیزم دستور زبان فارسی را پاس بدار و بجای اهمال بگو اهتمام .
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
4
دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم .
پس چه کسانی تولید ترس از تهران می کنند و ارزش ریال
را چهل سال در شیب سقوط قرار میدهند .خسارت جانی و مالی و عزتی میزنند .
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
3
رژیم غذایی مردم به علت کاهش ارزش پول عوض شده اهمال نیست ؟ حذف وکاهش مصرف مواد گوشتی اهمال نیست؟ کاهش دسترسی به داروهای اساسی اهمال نیست؟
درست است هیچ اهمالی در رسیدگی به اصطلاح مسئولان غیر مسئول نمیکنید!
شک نکنید احمدی نژاد هم در مقابل سیاست های هرچند غلط ولی به باور خود صحیح ایستادگی می‌کرد ! ولی شما جز فریب و فرار به شنبه دیگر هیچ نبودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
1
حضرت علی می فرماید آنچه را که می بینی باور کن و به شنیده ها زیاد اعتماد نکن،
انچه که ما الان میبینیم با آنچه که شما می فرمائید یکی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
2
روزی که همه خیرخواهان این ملت یکصدا گفتند قم رو قرنطینه کنید و دست از انتخابات تظاهرات بردارید گفتید این حرفها توطئه دشمنانه و کرونا رو با همه بوقهای تبلیغاتیتون به سخره گرفتید.الان جان مردم براتون عزیز شده؟
معلول انقلاب
|
Sweden
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
2
همچین از جانب ملت صحبت می کند انگار مردم از خوشی سیر شده اند و نیاز به یک ترقه بازی دارند!!
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
1
حمله کوبنده دلاری امریکا , ریال را ضربه شدید زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
1
ایندفعه نزنش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین