کد خبر: ۶۸۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

چین توان ضد حمله هسته‌ای خود را در برابر آمریکا افزایش داد

چین یکی از قدرت های رو به رشد هسته‌ای دنیا با توجه به تهدیدهای عدیده آمریکا توان هسته‌ای خود را افزایش داده و موفق به دستیابی به قدرت هسته‌ای بالایی برای مقابله با اولین حملات اتمی شده است.
چین توان ضد حمله هسته‌ای خود را در برابر آمریکا افزایش داد
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش از قول سرهنگ «وانگ شیانگ سویی» از نظامیان سابق ارتش چین آورده است که ارتش چین دارای برنامه ای به نام "دیوار بزرگ زیرزمینی" است که مجموعه ای از تونل ها را برای مخفی کردن و انتقال زرادخانه موشک های بالستیک ساخت این کشور شامل می شود.

او می افزاید: این تلاش های چین درواقع نشانه های بارزی از مقابله ضد اتمی این کشور و افزایش توان بازدارندگی هسته ای پکن است.

چین در طول دو دهه گذشته ساخت تجهیزات دفاعی را تقویت کرده و در خشکی و دریا تلاش داشته است تا خود را تقویت کند. این سرهنگ چینی در نشست اخیر در پشت درهای بسته گفت که حمله هسته ای آمریکا به چین همواره یکی از گزینه های واشنگتن بوده است.

این گزارش به اظهارات وی اشاره می کند مبنی بر اینکه همه اقدامات چین برای این بوده است که اطمینان حاصل کند ارتش می تواند در یک حمله هسته ای دست به ضد حمله بزند و طرف مقابل را از شروع حمله بازدارد.

او که اکنون استاد دانشگاه «بی هانگ » در شهر پکن است، گفت: توافق دفاعی چین شامل شبکه گسترده ای از تونل ها برای حمل و نقل و محافظت از موشک ها، به این معنا است که امنیت چین حتی در بدترین حالت نیز تضمین شده است.

ساوت چاینا می نویسد: وانگ بتازگی در یک جلسه غیرعلنی در منطقه «موگانشان» گفت: "شروع حملات هسته‌ای به چین همیشه یک گزینه نظامی برای ایالات متحده بوده است." "اما آنها به دلیل تعدیل و تغییرات چین در ۲۰ سال گذشته از اعتماد و اطمینان لازم برای چنین اقدامی برخوردار نیستند".

وانگ بر این تاکید می ورزد که علاوه بر تونل های موشک بالستیک قاره پیما، چین موشک های پیشرفته دیگری نیز توسعه داده و توان نظامی را در آبهای دریای جنوبی تقویت نموده است تا زیردریایی های حامل موشک های بالستیک بتوانند به طور ایمن کار کنند.

خبرگزاری شین هوا گزارش کرده که چین متعهد شده است هرگز " اولین طرفی نخواهد بود که سلاح اتمی استفاده می‌کند".

نشریه چاینا پست نوشته است که تصور می شود چین دارای ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلاهک هسته ای باشد که به مراتب از چندین هزار کلاهک هسته ای آمریکا و یا روسیه کمتر است. با این حال راهبرد اتمی پکن این است که اطمینان داشته باشد شاهد موج نخست اقدام اتمی دشمن نخواهد بود.

رسانه های دولتی چین در سال ۲۰۱۸ میلادی گزارش کردند که ارتش برای پنهان کردن، جابجایی و راه اندازی نیروهای بازدارنده و ضد حمله هسته ای، "تونل های بزرگ زیرزمینی" به مساحت ۵ هزار کیلومتر (۳۱۰۰ مایل) در سراسر کشور ساخته است. در تصاویر منتشر شده نیز شماری از تسلیحات بالستیک چین در حال بارگیری در کامیون ها و عبور از داخل تونل ها مشاهده می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین