کد خبر: ۶۸۱۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴

ترامپ یک مقام ارشد را بابت دفاع از امنیت انتخابات اخراج کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا کریس کربس، مقام ارشد امنیت سایبری آمریکا را اخراج کرده و او را بدون ارائه سند و مدرکی به بیان اظهارات "کاملا ناصحیح" متهم کرد. او گفته بود انتخابات سوم نوامبر امن بوده و ادعاهایی مبنی بر تقلب گسترده نادرست است.
ترامپ یک مقام ارشد را بابت دفاع از امنیت انتخابات اخراج کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بارها ادعاهایی درباره "تقلب" در انتخابات سوم نوامبر را تکرار و از پذیرش شکست مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرده است. کمپین او چندین شکایت حقوقی در ایالت‌های حساس به جریان انداخته و این در حالیست که مقام‌های انتخاباتی دو حزب می‌گویند که مدرکی دال بر وقوع تقلب جدی مشاهده نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رویترز هفته گذشته گزارش داد که کریس کربس که در حوزه حفاظت از انتخابات مقابل حمله هکرها فعالیت داشته اما خشم کاخ سفید ترامپ را با تلاش برای اطلاع‌رسانی درباره اطلاعات غلط برانگیخت، به اطرافیانش گفته که اخراج می‌شود.

ترامپ سه‌شنبه با انتشار پیامی توییتری گفت، کربس با سخنانی "کاملا نادرست" به مردم اطمینان خاطر داد که امنیت در انتخابات برقرار بوده، آن هم در شرایطی که "حجم زیادی بی‌صلاحیتی و تقلب، شامل رای دادن افراد متوفی رخ داده، ناظران انتخاباتی را به حوزه‌های رای‌گیری راه نداده‌اند و خطاهای ماشین رای‌گیری دیده شده که رای ترامپ را به رای بایدن تبدیل کرده‌اند."

شبکه اجتماعی توییتر روی این توییت ترامپ برچسبی زده و توضیح داده است که "این ادعا درباره تقلب انتخاباتی به چالش کشیده شده است."

کریس کربس از دو سال پیش رئیس اداره امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت (سی‌آی‌اس‌ای) در وزارت امنیت داخلی آمریکا بود. به گفته سه منبع مطلع، او خشم کاخ سفید را بر سر وب‌سایتی برانگیخت که سی‌آی‌اس‌ای (CISA) تحت عنوان "کنترل شایعات" به راه انداخته و درباره اطلاعات غلط در مورد انتخابات اطلاع‌رسانی می‌کرد.

سخنگوی این نهاد اظهارنظری نکرده است. کریس کربس اما در حساب توییتر شخصی خودش در پیامی نوشت: خدمت مایه افتخارم بود. کارمان را درست انجام دادیم. امروز دفاع کن، فردا را ایمن نگاه دار.

مقام‌های کاخ سفید پیشتر از محتوای اداره امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت آمریکا گلایه کرده بودند چون شایعات دروغین درباره انتخابات سوم نوامبر را رد می‌کرد، از جمله اینکه دموکرات‌ها پشت توطئه‌ای برای تقلب انتخاباتی گسترده قرار داشتند. مقام‌های سی‌آی‌اس‌ای هم از حذف اطلاعات درست خودداری کرده‌اند. کاخ سفید همچنین از رد شدن تئوری خود در این نهاد مبنی بر چرخش آراء از ترامپ به بایدن در سطح ملی خشمگین بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین