کد خبر: ۶۸۱۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

میچ مک‌کانل: انتقال قدرت به موقع انجام خواهد شد؛صادقانه بگویم که تمام آنچه ما درباره آن می‌گوییم بی‌ربط است

رهبر اکثریت سنا وعده انتقال قدرت را داده است این در حالی است که او یکی از حامیان ترامپ در مساله تقلب در انتخابات است.
میچ مک‌کانل: انتقال قدرت به موقع انجام خواهد شد؛صادقانه بگویم که تمام آنچه ما درباره آن می‌گوییم بی‌ربط است
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری هیل نوشت:میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ما انتقال منظمی از این دولت به دولت بعدی خواهیم داشت. صادقانه بگویم که تمام آنچه ما درباره آن می‌گوییم بی‌ربط است... تمام آن در موعد مقرر اتفاق خواهد افتاد و ما در تاریخ ۲۰ ژانویه شاهد سوگند دولت جدید خواهیم بود.

خبرنگاران همچنین از مک‌کانل پرسیدند که آیا زمان آن رسیده که اداره سرویس‌های عمومی (جی‌اس‌ای) تایید کند که بایدن انتخابات سوم نوامبر را برنده شده است یا خیر؛ گامی که به بایدن و تیمش اجازه دسترسی به منابع فدرال و توانایی برای هماهنگی با مقام‌های فدرال را می‌دهد.

مک‌کانل اما درنگی کرد و گفت که دادگاه‌ها مناقشه‌های انتخاباتی را حل و فصل کرده و ایالت‌ها، رای‌ها را تایید خواهند کرد.

میچ مک‌کانل همچون دیگر قانونگذاران جمهوری‌خواه، مستقیما اذعان نکرده است که بایدن انتخابات را برده است. بیش از یک هفته از زمانی که آسوشیتدپرس و دیگر سازمان‌های رسانه‌ای، بایدن را به عنوان پیروز انتخابات سوم نوامبر معرفی کردند، می‌گذرد.

این مقام ارشد جمهوری‌خواه هم پیشتر پیش‌بینی کرده بود که یک انتقال قدرت منظم رخ دهد. او چند روز بعد از انتخابات آمریکا هم به خبرنگاران در کنتاکی گفت "البته" که انتقال مسالمت‌آمیز قدرت انجام خواهد شد. این در حالیست که ترامپ از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت امتناع می‌کند.

رهبر اکثریت سنا اضافه کرد که هنوز هیچگونه شواهدی وجود ندارد که دموکرات‌ها با بسته کمک جمهوری‌خواهان به کسب و کارها به دلیل ویروس کرونا همراه شده باشند.

مک‌کانل در این سخنان در حالی درباره خروج بزرگ نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان ابراز نگرانی کرده که پنتاگون روز سه شنبه از خروج نظامیان آمریکایی از این دو کشور خبر داده بود.

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه شنبه (به وقت تهران) خبر داد که بخشی از نیروهای آمریکایی طی ساعت‌های آینده خاک عراق و افغانستان را ترک می‌کنند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «تعداد نظامیان آمریکا در عراق از 3200 نفر به 2500 نفر کاهش می‌یابد.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزود که تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز تا 2500 نظامی کاهش خواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین