کد خبر: ۶۸۱۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

سازمان ملل ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با قحطی اختصاص می‌دهد

خبرگزاری «رویترز» به نقل از معاون دبیرکل سازمان ملل از تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق اضطراری این سازمان برای مقابله با فقر و قحطی در هفت کشور خبر داد.
سازمان ملل ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با قحطی اختصاص می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، «مارک لوکاک» ( Mark Lowcock ) معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیروز (سه شنبه) گفت که به منظور کمک به هفت کشور تحت تاثیر درگیری‌های داخلی، مشکلات اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری «ویروس کرونا»، ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق اضطراری این سازمان استفاده خواهد کرد.
وی تشریح کرد: حدود ۳۰ میلیون دلار این بودجه در یمن، ۱۵ میلیون دلار در افغانستان و ۱۵ میلیون دلار هم در شمال شرقی نیجریه، ۷ میلیون دلار در سودان جنوبی و ۷ میلیون دلار در جمهوری دمکراتیک کنگو و ۶ میلیون دلار در بورکینافاسو هزینه خواهد شد.

لوکاک افزود: ۲۰ میلیون دلار هم برای وضعیت وخیم کنونی در اتیوپی اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز بازگشت به جهانی که در آن قحطی امری عادی است، بسیار ناراحت کننده است، آن هم جهانی که در آن بیش از اندازه غذا برای همه وجود دارد. لوکاک مرگ ناشی از قحطی و فقر در جهان را دردناک خواند.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه اضافه کرد: پیامدهای فقر و قحطی در یک کشور ویرانگر و طولانی مدت است.
در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار به صندوق کمک‌های اضطراری سازمان ملل متحد پرداخت شده است. این بودجه برای کمک به سازمان جهانی جهت واکنش سریع به بحران‌های اخیر بشردوستانه یا موارد اضطراری که نیاز به تخصیص آنی بودجه وجود دارد، اختصاص یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین