کد خبر: ۶۸۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
در نامه‌ای به دولت دونالد ترامپ مطرح شد؛

درخواست ۷۵ قانونگذار آمریکایی برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران

شماری از قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران و کشورهای دیگر شدند.
درخواست ۷۵ قانونگذار آمریکایی برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

فارن پالسی سه‌شنبه نوشت که دموکرات‌های کنگره در مقابل طرح دولت ترامپ برای افزایش تحریم ها علیه ایران و رقبای آمریکا مقاومت کرده و از وی خواستند تا نرمش نشان داده و اجازه دهد کمک‌هایی برای مقابله با کرونا به این کشورها فرستاده شود.

خسوس گارسیا عضو مجلس نمایندگان، الیزابت وارن سناتور دموکرات و ۷۳ تن دیگر از دموکرات‌های کنگره هفته جاری در نامه‌ای به استیو منوچین وزیر خزانه داری و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درخواست کردند تا دولت این کشور یک مجوز موقت جهانی در مورد ارسال کیت‌های آزمایش کرونا و تجهیزات حفاظتی به منظور مقابله با کرونا صادر کند.

در این نامه آمده است: ممنوعیت یا کاهش روند ارسال منابع پزشکی نه تنها موجب دادن پاسخ موثر به شیوع این ویروس در سراسر دنیا نمی‌شود بلکه در خدمت منافع ملی ما نیز نیست.

فارن پالیسی نوشت: احتمال دارد که دولت جو بایدن بتواند با اعمال سریع معافیت انتقال کمک‌های آمریکا برای مقابله با کرونا را تسهیل کند. اما ماه‌های آینده اهمیت حیاتی دارند. در حالی که کرونا در سراسر دنیا در حال گسترش است، دولت ترامپ قصد دارد در ماه‌های پایانی فعالیت خود دولت بعدی آمریکا را در رابطه با موضوعات مالی در تنگنا قرار دهد.

بر اساس این گزارش، بایدن از ترامپ درخواست کرده است تا با صدور مجوزهایی اجازه دهد که کالاهای شرکت‌های داروسازی و ابزارهای پزشکی به ایران منتقل شود. بایدن همچنین خواستار ایجاد کانال‌های مخصوص برای بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی شده است تا ایرانی‌ها به درمان‌های پزشکی نجات‌بخش دسترسی داشته باشند.

به نوشته فارن پالیسی، پیش‌تر دولت‌های جورج دبیلو بوش و باراک اوباما از مجوزهای مشابهی که اداره کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا صادر کرده بود، برای ارائه کمک به ایران در جریان زلزله‌های مخرب ۲ دهه قبل استفاده کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین