کد خبر: ۶۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۵
دولت و سازمان ورزش بر سر دوراهی مانده‌اند

جنجال دوباره ورود زنان به استادیوم‌ها؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از آنکه سال گذشته طرح ریاست جمهوری مبنی بر ورود زنان به استادیوم های فوتبال با موجی از مخالفت‌های مراجع وبزرگان نظام مواجه شد و مسکوت ماند، حالا پس از گذشت یکسال واندی فدراسیون فوتبال جهان (فیفا) از مسئولین کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال خواسته تا تنها در صورتی اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران را خواهد پذیرفت که در آن هیچ نوع تبعیضی در مقابل اشخاص، گروهها وملیت ها درزمینه جنسیت، زبان، مذهب، نژاد و سیاست یا موارد مشابه اعمال ننماید و در غیر اینصورت مشمول تعلیق و یا اخراج خواهد شد. 

حال باید دید اگر هیات دولت این بند را حذف ننماید و یا آنرا تغییر ندهد، بار دیگر مخالفت‌های شرعی وافکار عمومی در خصوص ورود زنان به ورزشگاههای فوتبال مواجه خواهد شد یا به خاطرعدم تعلیق فوتبال توسط فیفا تن به خواسته‌های فیفا می‌دهد؟
 
سئوالی که سالهاست برای مردم باقی این است که چرا بانوان می‌توانند در سینماها و تئاتر و در محیطهای سربسته در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، اما در فضای باز استادیوم‌ها این امکان فراهم نیست؟
 
پیش از این علی آبادی در طرحی جدید خواستار آن شده بود تا تنها زنان متاهل بتوانند در کنار خانواده‌هایشان در استادیوم‌های فوتبال حضور یابند که عملا این طرح نیز نیمه‌تمام ماند چون تشخیص وارائه مدرک دال بر اثبات مجرد بودن و یا متاهل بودن در استادیوم‌ها چندان ساده نیست. 

این در حالی است که در سالن‌های والیبال و بسکتبال و بسیاری رشته‌های دیگر، تماشای مسابقات برای بانوان آزاد است وتفاوتی بین تماشای مسابقات فوتبال و رشته‌های دیگر نباید وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۸
0
0
اين طرحه علي آبادي چقدر مس..است. زنه فحش بشنوه اونم كنار خانوادش.خودشون نميدونند بري چي اين قضيه ممنوعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین