کد خبر: ۶۸۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

تلفات کرونا در آمریکا از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت

تلفات آمریکا ناشی از کرونا (کووید-۱۹)‌ از مرز ۲۵۰ هزار نفر عبور کرد و در همین حال مدارس در نیویورک کلاس‌های حضوری را متوقف کردند.
تلفات کرونا در آمریکا از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت
آفتاب‌‌نیوز :

تصمیم به بستن مدارس در نیویورک و دنبال کردن کار آموزش بطور انحصاری از طریق آموزش در خانه از روز پنجشنبه در حالی است که مقامات محلی و ایالتی در سراسر آمریکا محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی به منظور کاهش موارد کرونا اعمال کرده‌اند.

به گزارش رویترز، کرونا تا روز چهارشنبه کرونا جان ۲۵۰ هزار و ۱۶ نفر را در آمریکا گرفت و این درحالی است که از زمان ظهور شیوع کرونا تا کنون ۱۱.۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. بیش از یک هزار و ۴۰۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا جان باختند. تا روز چهارشنبه همچنین نزدیک به ۷۹ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آمریکا گزارش شده که بالاترین شمار بیماران در بیمارستان‌ها در یک روز بوده است.

در همین حال نزدیک به ۸۰۰ پرستار در پنسیلوانیا روز چهارشنبه در اعتراض به کمبود کادر درمان در بیمارستان ها و افزایش خطر ابتلای آنان به ویروس کرونا دست به اعتصاب زدند. پرستاران معترض بر این باورند که کمبود کادر درمان قبل از همه گیری کرونا یک مشکل در بیمارستان ها بوده اما با آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ و هجوم بیماران به بیمارستان ها اوضاع بدتر شده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا کمبود کادر درمان در سراسر بیمارستان های این کشور به طور برجسته قابل توجه است و به تازگی نیز شماری از کارکنان بیمارستان ها برای بدست آوردن حقوق بیشتر و فضای ایمن تر محل کار خود را ترک کرده و این در حالی است که روز به روز با شیوع کرونا مراجعه بیماران به بیمارستان ها در حال افزایش است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان کارزارهای انتخاباتی بدون توجه به توصیه‌های پزشکی گردهمایی‌های بزرگ انتخاباتی با جمعیت زیاد و بدون ماسک برگزار کرد.

آمریکا درحالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین