کد خبر: ۶۸۱۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴

بریتانیا: احتمالا به همراه آمریکا از افغانستان خارج شویم

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش احتمالاً ایالات متحده را در کاهش سطح نیروهای نظامی خود در افغانستان همراهی خواهد کرد اما همزمان به همکاری با دولت افغانستان و آمریکا برای تامین امنیت این کشور ادامه خواهد داد.
بریتانیا: احتمالا به همراه آمریکا از افغانستان خارج شویم
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در عراق و افغانستان را تا ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی (پیش آغاز ریاست جمهوری جو بایدن) از ۴۵۰۰ نفر فعلی به ۲۵۰۰ تن کاهش خواهد داد.

آقای والاس در گفتگو با شبکه اسکای نیوز در خصوص ارزیابی خود از تصمیم پنتاگون گفت که آمریكایی‌ها در این مرحله به دنبال عقب‌نشینی کامل از افغانستان نیستند و انتظار ما هم همین است که کاهش نیروها در افغانستان در چند مرحله انجام شود؛ رویه‌ای که بریتانیا هم با آن موافق است.

وزیر بریتانیا تصریح کرد که کشورش برای اقدام مستقل از آمریکا در افغانستان دارای محدودیت‌هایی است ولی به گفته او با افزایش بودجه‌ای که او اخیرا در مورد آن با وزارت داریی بریتانیا به توافق رسیده، اختیار عمل بیشتری به نیروهای این کشور خواهد داد.

آقای والاس تاکید کرد که در حال حاضر اگر نیروهای ایالات متحده به طور یك جانبه از برخی از این كشورها خارج شود، ما دچار چالش می‌شویم چون که استقلال لازم را نداریم که تصمیم بگیریم اگر یک قدرت نظامی از کشوری خارج شد، ما بیشتر بمانیم.

او ابراز امیدواری کرد که تامین بودجه لازم بریتانیا بتواند ضمن افزایش استقلال رای خود، استراتژی تکمیل حضور و پوشش نظامی را با قدرت‌های بزرگ دنبال کند.

در حال حاضر حدود هزار نیروی نظامی بریتانیا در افغانستان مستقر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین