کد خبر: ۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۵

قیمت سر بن‌لادن: 50 میلیون دلار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کنگره آمریکا در تلاش برای افزایش احتمال دستگیری سرکرده شبکه تروریستی القاعده قانونی را تصویب کرده‌است که به موجب آن پنجاه میلیون دلار جایزه به فردی که اطلاعاتی موثق درباره محل اختفای وی به مقامات آمریکایی ارائه دهد تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه در این زمینه گفت: «وزارت دفاع باید فورا مبلغ 50 میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ اسامه بن لادن شود اختصاص دهد». 

انتظار می‌رود این قانون که «عدالت برای اسامه بن‌لادن» نام گرفته توسط مجلس سنا و رئیس جمهور آمریکا نیز به تصویب برسد. جایزه تعیین‌شده قبلی برای رهبر شبکه تروریستی القاعده 25 میلیون دلار بود.

گفتنی است این قانون در کنار لایحه بودجه وزارت دفاع آمریکا برای سال 2008 تصویب شد. این لایحه روز چهارشنبه پس از ماه‌ها بحث و کشاکش سیاسی میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها سرانجام توسط نمایندگان کنگره به تصویب رسید. 

این بودجه بالغ بر 696 میلیارد دلار بوده و حدود 190 میلیون دلار آن به هزینه‌های پیش‌بینی شده عملیات نظامی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان اختصاص یافته‌است.

اسامه بن‌لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده مسئولیت حملات تروریستی یازدهم سپتامبر 2001 و دهها مورد عملیات تروریستی دیگر در نقاط مختلف جهان علیه شهروندان آمریکایی را بر عهده گرفته‌است . وی همچنین طی سال‌های اخیر با انتشار نوارهای صوتی و ویدئویی دولت‌های غربی را تهدید به اقدامات انتقامجویانه نموده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین