کد خبر: ۶۸۱۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

نوروزی: جای بدهکار در زندان نیست

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی ضمن انتقاد از تعیین مهریه های نجومی با اشاره به موضوع تعیین حکم حبس برای موضوع مهریه، گفت: معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است.
نوروزی: جای بدهکار در زندان نیست
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن نوروزی، با اشاره به موضوع مهریه، حواشی و موضوعات مرتبط با این امر اظهار داشت: در موضوع مهریه به چند اصل معتقد هستیم، یکی امر فرهنگ سازی است تا اینکه مهریه به صورت شرعی تعیین و اخذ شود، مهریه ۱۰۰۰ میلیاردی برای یک جوان که ۵۰ میلیون هم سرمایه ندارد هم باطل و هم خلاف شرع است.

وی ادامه داد: صدا وسیما، رسانه ها، علما و بزرگان باید این این امر را به مردم تفهیم کنند که تعیین مهریه های زیاد ۱۰۰۰ سکه و ۲ هزار سکه برای جوانی که برای مثال تازه از سربازی آمده، صحیح و شرعی نیست، البته مگر برای کسی که توان مالی آن را داشته باشد، اینکه می گویند مهریه را چه کسی داده چه کسی گرفته باید توجه کنند همه دادند و همه گرفتند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان این عقیده که معتقدیم جای بدهکار زندان نیست بلکه زندان جای بزهکار و جنایتکار است، تصریح کرد: شخصی که ندارد باید کاسبی کند تا هم خودش را سیر کند و هم دِین طلبکار را پرداخت کند، ما در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و طرحی را در این خصوص تهیه کردیم و در حال تبیین موارد هستیم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: معتقدیم اصل بر اعسار است، یعنی بدهکار تمکن مالی ندارد مگر اینکه طلبکار خلاف آن را ثابت کند، اما اگر ثابت شود که بدهکار تمکن مالی دارد و مال خود را به نام دیگری کرده تا دِین را پرداخت نکند با او برخورد می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
عجب. پس این همه زندانی مهریه، سیب‌زمینی هستن در زندان؟؟ جناب نماینده؛ شما در مجلس قبل هم طرحی تصویب کردید برای زندان نرفتن بدهکاران مهریه؛ ولی به جایی نرسید. به جای حرف و وعده، عمل کنید. ضمنا هزارسکه و دوهزار سکه که معلوم است کسی ندارد؛ الآن صد سکه را هم کمتر کسی است که توان پرداخت داشته باشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین