کد خبر: ۶۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۲

هشدار غرویان نسبت به وضعیت فرهنگی قم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن غرویان» از شاگردان سابق آیت‌الله مصباح یزدی با هشدار نسبت به وضعیت فرهنگی شهر قم، گفت: «وضعیت جوانان قم و آنچه متاسفانه در این شهر جریان دارد، به هیچ عنوان شایسته نام شهر مقدس قم نیست».

وی درخصوص اخبار اخیر درباره افزایش آمار مبتلایان به ایدز در شهر قم به خبرنگار آفتاب اظهار داشت: «حتی یک حرکت نامناسب کوچک هم در شهر قم بسیار متاسف کننده است زیرا از شهر قم انتظار دیگری می‌رود».

غرویان با بیان اینکه «بزهکاری و ناهنجاری در قم به وفور یافت می‌شود»، اظهار داشت: «علما و بزرگان حوزه علمیه قم تاکنون هشدارهای فراوانی را در این خصوص به مسئولان شهر قم داده‌اند اما شاهد تغییری در شرایط نبوده‌ایم».

استاد سابق مؤسسه امام خمینی قم درخصوص دلایل بروز ناهنجاری‌ها در شهر قم گفت: «کارشناسان مسائل اجتماعی دلیل اصلی این امر را مهاجرنشین بودن شهر قم و وجود فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف می‌دانند».

وی در‌عین‌حال در پاسخ به این پرسش که «آیا محدودیت‌های متعدد در شهر قم در به وجود آمدن این شرایط تاثیری نداشته؟»، اظهار داشت: «این مسئله هم مؤثر است اما نباید به پدیده‌های اجتماعی تک بعدی نگاه کرد».

غرویان خاطرنشان کرد: «این مسائل عواملی پیچیده و درهم تنیده هستند که نمی‌توان به صورت دقیق آنها را مشخص کرد».

شاگرد سابق مصباح یزدی اضافه کرد: «باید اذعان کرد که امکانات تفریحی و ورزشی برای جوانان در شهر مقدس قم واقعا اندک است و توقع می‌رود مسئولان فکری به حال این مسئله بکنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۳
0
0
بنده یک فرد کم سواد در حد دیپلم هستم ولی به تاسی از انقلاب با تمام وجود جواب این مسئله را در تسهیل حضور همه جانبه مردمی در تمامی عرصه های اقتصادی و فرهنگی در چارچوبهای قانونی می دانم که خود همه دردها را می شناسند و در درون این جامعه هزاران نیروی دلسوز برای رفع آنها وجود دارد و تکامل و رشد جامعه یک فرآیند پیچیده ای دارد که چاره آن فقط( برداشتن موانع و دادن تسهیلات+قانون) است در این ترکیب افراد به فراخوراستعداد ایفای نقش کرده و احساس مسئولیت و رویارو بودن آنها با یکدیگر به تدریج مرزهای حقوقی و اخلاقی را شکل خواهد داد و الا با نسخه های محدودنگر و تک بعدی که از ورود تمام ظرفیتهای فکری ممانعت به عمل می آورد نمی شود به سراغ ترکیب پیچیده اجتماعی رفت در یک کلام و قتی شما به جامعه اعتماد نداری که دلسوز کار خود باشد آنها چگونه به دلسوزی شما در حق خودشان اعتماد کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین