کد خبر: ۶۸۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

وزیر خارجه چین هفته آینده به کره جنوبی می‌رود

طبق اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، وزیر امور خارجه چین قرار است هفته آینده به شهر سئول رفته و با مقام‌های این کشور دیدار و گفتگو داشته باشد.
وزیر خارجه چین هفته آینده به کره جنوبی می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه برای یک اقامت سه روزه وارد کره جنوبی خواهد شد و در جریان این سفر با کانگ کیونگ وها، همتایش در این کشور برای تبادلات سطح بالای دوجانبه و بحث بر سر مسائل منطقه‌ای شامل کره شمالی و شیوع کووید ۱۹ دیدار می‌کند.

این سفر در ضمن تلاشها برای از سر گیری دیپلماسی نشست‌های دوجانبه و مذکرات هسته‌ای به بن بست رسیده با کره شمالی صورت خواهد گرفت.

همچنین دو کشور در حال بررسی سفر بالقوه شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به سئول هستند؛ سفری که انتظار می‌رفت اوایل سال جاری میلادی انجام شود اما تحت تاثیر همه گیری کرونا به تاخیر افتاد.

وزیر امور خارجه چین دومین دیپلمات ارشد چینی خواهد بود که از زمان پدیدار شدن کروناویروس در چین در اواخر سال گذشته میلادی به کره جنوبی سفر می‌کند. پیشتر یانگ جیچی، یک عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین نیز در ماه اوت به شهر بندی بوسان در جنوب کره جنوبی سفر کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین