کد خبر: ۶۸۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

۱۴ موشک به کابل شلیک شد/ سه نفر کشته و یازده نفر زخمی شدند

وزارت داخله/ کشور افغانستان تایید کرده که صبح امروز( شنبه اول قوس/آذر) ۱۴ موشک/راکت به شهر کابل شلیک شده است. به گفته این نهاد در این حادثه سه نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شده‌اند.
۱۴ موشک به کابل شلیک شد/ سه نفر کشته و یازده نفر زخمی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته که این موشکها ساعت ۸:۵۰ صبح امروز به شهر شلیک شده و به مناطق مسکونی در حوزه دهم، برج برق چهار قلعه، کوچه طاهری، نعمت‌پلازا، نزدیک دانشگاه سلام، چهار راهی گل‌سرخ در حوزه چهارم، چهاراهی صدارت، پل باغ عمومی، جاده اسپین زر، نزدیک آرشیو ملی افغانستان در حوزه دوم، در نزدیکی مدرسه/ لیسه مریم و ۵۰۰ فامیلی در حوزه یازدهم فروده آمده‌اند.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت/بهداشت افغانستان گفته که در این حادثه ۵ نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردم محلی در منطقه خیرخانه در شمال کابل وقوع چندین انفجار را تایید کرده و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری را از محل چندین انفجار همرسانی کردند که نشان می داد به ساختمانهای اداری و مسکونی آسیب رسیده است.

علاوه بر آن، صبح امروز انفجار دو مین مغناطیسی در منطقه چهل ستون در غرب کابل و پل چرخی در شرق کابل یک نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد.

دو خودرویی که در این انفجارها هدف قرار گرفتند نظامی بودند. انفجار چهل ستون تلفاتی نداشت اما در انفجار پل چرخی یک نفر کشته و دو زخمی داشته است.

شلیک موشک به شهر کابل بی سابقه نیست در اسد/مرداد امسال نیز کابل شاهد پرتاب ۱۴ موشک بود. این موشکها زمانی در شهر کابل فرود آمدند که محمد اشرفی غنی، رئیس جمهوری افغانستان در حال اجرای مراسم گذاشتن اکلیل گل به پای منار استقلال در محوطه ساختمان وزارت دفاع افغانستان بود.

منبعی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به بی‌بی‌سی گفته‌ بود که از ۱۴ موشک شلیک شده به کابل یکی از آنها به ارگ ریاست جمهوری افغانستان اصابت کرد که منجر به زخمی شدن شش نفر از اعضای گروه تشریفات شد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین