کد خبر: ۶۸۱۶۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
دورهمی‌های خانوادگی مهم ترین عامل ابتلا در حال حاضر

۷۹میلیون تن در وضعیت هشدار ۱ تا ۳ کرونا / توزیع تست‌های سریع از امروز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه ۷۹ میلیون نفر جمعیت در شهرهای مختلف کشور در وضعیتهای هشدار ۳،۲ و۱ کرونا به سر می برند، ابراز امیدواری کرد که پس از گذشت چهار تا پنج هفته از محدودیتهای جدید کرونا، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.
۷۹میلیون تن در وضعیت هشدار ۱ تا ۳ کرونا / توزیع تست‌های سریع از امروز
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رییسی با اشاره به اعمال محدودیتهای جدید کرونا از امروز، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیتهای جدید از از امروز اجرا شد و بر همین اساس جلسه امروز ستاد با ۱۵ نفر برگزار شد و بقیه اعضا از طریق وبینار به جلسه وصل شدند. در جلسه امروز گزارشی از وضعیت و روند بیماری در کشور ارایه شد و موضوع مهمی که امروز در مورد آن بحث شد، مبحث طرح بسیج محله محور و مقابله با اپیدمی کرونا بود که با کمک بسیج و مردم از امروز در سراسر کشور شروع شده است.

وی افزود: همچنین گزارشی از روند بیماری در ۴۳ شهری که قبلا در آنها محدودیت ایجاد کرده بودیم، داده شد. خبر خوب این است که محدودیتهای اعمال شده در این شهرها که وضعیت قرمز داشتند موثر بوده و ۴۱ شهر دارند روند نزولی بیماری را طی می کنند، در یکی از شهرستانها نیز روند نزولی شروع شده و دو مورد دیگر هنوز زمان خواهد برد که روند نزولی بیماری شروع شود.

رییسی گفت: در مجموع این موضوع نشان دهنده آن است که طرحی که ۵ آبان شروع کردیم کاملا موثر بوده است و بر اساس شواهد ایجاد محدودیتها می تواند موثر باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: محدودیتهایی نیز از امروز برای ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز و ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد شروع شده است. جمعیتی که مشمول این طرح می شوند به این ترتیب است که در شهرهای قرمز بالغ بر ۵۳ میلیون نفر را شامل می شود. در مجموع حدود ۷۹ میلیون نفر جمعیت در وضعیتهای هشدار ۳، ۲ و ۱ هستند؛ یعنی شهرهای قرمز، نارنجی و زرد. امیدوارم با رعایت مردم و همکاری دستگاه ها بتوانیم شاهد کاهش ورودی بیمار به بیمارستانها، کاهش ابتلا و نهایتا بعد از چهار - پنج هفته شاهد کاهش مرگ و میرها خواهیم بود.

وی افزود: خواهش من از همه مردم که صبوری می‌کنند و از آنها ممنون هستیم، این است که عده‌ای هم هستند که متاسفانه نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این عده می‌توانند زحمات همه‌ افراد را هدر دهند.

دورهمی‌های خانوادگی مهم ترین عامل ابتلا در حال حاضر

رییسی تاکید کرد: امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که ۱۰ درصد مبتلایان می‌توانند باعث ۸۰ درصد ابتلا در سطح جامعه شوند و مهم‌ترین عامل ابتلا اکنون همین دورهمی‌های خانوادگی است. درست است کسب و کارها متاسفانه تعطیل می‌شوند اما از طرف دیگر باید کاملا مراقب باشیم اگر این پروتکل‌ها به دقت اجرا نشود ممکن است همه‌ زحمات ما به هدر برود. بنابراین از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

آغاز توزیع تستهای سریع کرونا از امروز

افزایش تستهای کرونا به ۱۰۰هزار تست روزانه تا دو هفته آینده

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: ما هفت برنامه مشخص داریم که یکی از آنها بحث محدودیت‌های هوشمند است، اما بقیه برنامه‌ها هم باید اجرایی شوند. از امروز تست‌های تولید داخلی آزمایش سریع کرونا ( آنتی‌ژن) آغاز می‌شود و از امروز ۱۰۰ هزار تست دستمان رسیده است که بین مراکز بهداشتی درمانی کشور توزیع خواهد شد و انتظار داریم طی این هفته و هفته آینده بتوانیم میزان تست‌ها را به حدود ۷۰ هزار - ۸۰ هزار و طی دو هفته به مرز ۱۰۰ هزار تست روزانه برسانیم. این تست‌ها در مراکز بهداشتی رایگان انجام می‌شود و این کار در کنترل و قطع زنجیره بیماری بسیار موثر خواهد بود.

تصویب بسته های حمایتی اقتصادی

وی در خاتمه بیان کرد: امروز به دلیل پشتیبانی از این طرح بسته‌های حمایتی_اقتصادی بسیار خوبی مصوب شد که بتواند پشتیبانی کند. این مصوبات در ارتباط با بحث‌های پرداخت‌های مالیاتی، پاس کردن چک‌ها، کمک‌های معیشتی و... خواهد بود که دکتر نهاوندیان برای مردم توضیح خواهند داد و برای پشتیبانی طرح، کمیته اقتصادی ستاد ملی تصمیمیات بسیار خوبی گرفته‌اند. امیدوارم این موضوع را جدی بگیریم و بر وضعیت فعلی سطح کشور که مطلوب هم نیست فائق آییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
4
همیشه مردم مقصر اول و آخر هستن!!!!!! برادر من !! عملکرد دولت باعث این میشه که مردم با مسائل بهداشتی سهل انگارانه برخورد کنن. کشورهایی
که شهرها راقرنطینه کردن و از شهروندانشون حمایت مالی کردن , توانستن این بیماری را تقریبا کنترل کنن. وقتی شما از مشاغل و مردم عادی حمایت مالی نمیکنید و عملا آنها را به حال خودشون رها میکنید و وقتی حرف از اپیدمی میشه, میگید مهمانیها باعث ابتلای مردم شده!!! مهمانیهای خانوادگی یکی از راههای ابتلا بوده, آیا وسائط نقلیه عمومی , مراکز تجاری و دولتی ,حضور در اماکن و مراسمهای مذهبی و........ باعث ابتلای مردم نبوده؟
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
3
درحالی که دستگاه تنفس مصنوعی وحتی کپسول اکسیژن به تعداد کافی نیست وبخشهای ای سی یو انقدر نیست که حتی بیماران خاص را پذیرا ایا میتوان به بودجه برای ساخت واکسن یا چاپ مقاله در این شرایط بحران توجه نمود که حتی محافظت کادر درمان هم با کمبود تجهیزات که با تغییر بودجه برای تامین تجهیزات به جای واکسن وبردن تیم تحقیق در بیمارستانها برای کاهش مرگ ومیر میزان مرگ ومیر را کاهش داد واین جز روشهای پرسشی از کادر درمان وبررسی وتحلیل ان در همه بیمارستانها در نظر گرفتن نیازهای هر روزه ان وپیش بینی روند این تغییر وتامین ان قبل از رسیدن زمان کمبود ان امکان به حداقل میزان مرگ ومیر امکان پذیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین