کد خبر: ۶۸۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۵
از سوی وزارت بازرگانی صورت می‌گیرد

ارائه گزارش گرانی‌ها به احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر بازرگانی از ارائه گزارش ویژه گرانی‌ها و راهكارهای مهار آن به رییس جمهور در چند روز آینده خبر داد.

محمد صادق مفتح اظهار داشت: كارگروه ویژه‌ای برای بررسی دلایل گرانی‌ها و یافتن راهكارهای مهار آن در وزارت بازرگانی تشكل شده است كه به طور متمركز در زمینه گرانی انواع كالاها فعالیت می‌كند و گزارش نهایی آنها به زودی آماده می‌شود.

به گزارش ایسنا وی درباره ذخیره سازی میوه شب عید نیز گفت: ذخیره سازی مركبات برای تنظیم بازار شب عید شامل ذخیره سیب و پرتقال از سوی اصناف كشور آغاز شده و وزارت بازرگانی همانند سال قبل نظارت و مدیریت آن را برعهده خواهد داشت.

مفتح همچنین عمده‌ترین دلیل گرانی سبزیجات و صیفی‌جات را تغییرات فصلی برشمرد و توضیح در زمینه گرانی‌ها را به پس از ارائه گزارش به رییس جمهور موكول كرد.

معاون وزیر بازرگانی همچنین درباره دلایل پیشنهاد چند وزارتخانه برای اختصاص 2/1 میلیارد دلار برای واردات برخی كالاهای اساسی نیز توضیح داد: بخش عمده‌ای از این مبلغ صرف جبران كنترل افزایش قیمت برخی كالاها كه ناشی از رشد قیمت‌های جهانی است، خواهد شد البته این مبلغ به نوعی یارانه است و به واردات اختصاص نمی‌یابد.

به گفته وی اختصاص یافتن مبلغ 2/1 میلیارد دلار تنها با هدف پرداخت یارانه كالاهای اساسی اعم از نهاده‌های تولید و كالایی چون برنج و روغن بوده است.

مفتح عنوان كرد: با اتخاذ چنین تصمیمی بخشی از درآمد نفتی صرف جبران و كنترل افزایش قیمت ناشی از رشد قیمت‌های جهانی می‌شود.

وی تاثیرات چنین تصمیمی را مثبت ارزیابی كرد و گفت: این طرح علاوه بر كنترل افزایش قیمت‌ها در تورم نیز نقش كاهنده خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۴
0
0
اي داد بيداد!!! ماه مهماني خدا كه اصناف خوب از خجالتمان در آمدند و دولت هم كه آمارهاي جذاب ارايه كرد!!!!
خدا رحم كند كه اينبار از سه ماه قبل به فكر بيچاره كردنمان افتاده‌اند!!!!
نكند همه اين‌كارها براي حذف عيد نوروز است؟ خدا رحم كند!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین