کد خبر: ۶۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۴
مدیر عامل متروی تهران :

تعطیل 40 درصد پروژه‌های مترو به دلیل كمبود سیمان دولتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر عامل شركت متروی تهران گفت: به دلیل كمبود سیمان 40 درصد پروژه‌های در دست اجرای مترو تعطیل شده است و مجاز به تأمین سیمان از بازار آزاد نیز نیستیم.

به گزارش فارس محسن هاشمی با بیان این كه مداخله دولت در كنترل قیمت‌ها موجب شده كه همچون اوایل انقلاب اجناس دو نرخی و بازار سیاه ایجاد شود، به خبرگزاری فارس گفت: دخالت دولت در نرخ‌گذاری سیمان موجب شده این روزها برای تأمین آن با مشكل جدی مواجه باشیم.

وی افزود: افزایش قیمت سیمان موجب كاهش سهیمه سیمان طرح‌های عمرانی شده است به گونه‌ای كه سهیمه سیمان از روزی 500 تا 600 تن به 250 تن كاهش پیدا كرده است و این امر موجب تعطیل 40 درصد پروژه‌های مترو شده است.

مدیرعامل شركت متروی تهران با بیان این كه بر اساس قانون اجازه خرید سیمان از بازار آزاد را نداریم، تأكید كرد: اكثر خریدهای ما باید از كانال مزایده و مناقصه انجام ‌گیرد كه این امكان وجود ندارد.

وی با بیان این كه به ما اعلام كرده‌اند كه سیمان مورد نیاز را از خارج وارد كنیم، افزود: در حال حاضر از سیمانی كه در اختیار داریم‌ برای اجرای پروژه‌های اولویت یك استفاده می‌كنیم و اولویت دومی‌ها را متوقف كرده‌ایم.

هاشمی با اشاره به پیگیری‌های متعدد خود از مسئولان وزارت بازرگانی گفت: متأسفانه سیمان تعزیراتی به جای آن كه در اختیار ما قرار گیرد در اختیار دلالان و به بازار سیاه منتقل می‌شود.پیمانكاران نیز در صورتی كه بخواهند سیمان مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه كنند، مابه‌التفاوت آن را باید شركت مترو پرداخت كند كه این مسئله نیز بر اساس قوانین بودجه و سقف تعیین شده در آن برای تهیه سیمان، امكان‌پذیر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین