کد خبر: ۶۸۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

امروز در بازار بورس چه گذشت؟

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۱۶ هزار ۶۸۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید.
امروز در بازار بورس چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۹۱۶ واحد افزایش به ۳۸۷ هزار و ۶۰۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۱۹ واحد رشد به ۲۵۳ هزار و ۸۲۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۷ هزار و ۷۳۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۸۴۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۶۲۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۱۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۴۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۷۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۸۷ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۹۳۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۷۱۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۶۹۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۸۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۶۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۶۱ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۱۰۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۸۹۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۴۵ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۷۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۲۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۸۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۸۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۶۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری سیمان تامین درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۷۸۲ هزار برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۹۵ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۷۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۸۳ هزار برگه سهم به ارزش ۳۹ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) و پالایش نفت لاوان (شاوان) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه خارنجات صنعتی تبرک (تبرک)، قاسم ایران (قاسم) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بسته شدن ۴ ایستگاه معاملاتی و ۱۸ دسترسی آنلاین در بورس

مدیریت نظارت بر بازار نیز از مسدود کردن چهار ایستگاه معاملاتی بورس و ۱۸ مورد دسترسی برخط سهامداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مدیریت نظارت بازار بورس اوراق بهادار تهران در راستای نظارت بر معاملات شفاف و منصفانه در بازار سرمایه، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو ابلاغیه ۳۰ شهریور ۹۹ معاونت بازار به مدیران عامل کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران و در راستای اجرای تبصره ماده ۱۲دستورالعمل اجرایی معاملات برخط، مدیریت نظارت بر بازار با توجه به اهمیت برخی اقدامات معامله‌گران اقدام به مسدود کردن چهار ایستگاه معاملاتی و ۱۸ مورد دسترسی برخط سهامداران در تاریخ ۲ آذر ۹۹ کرده است. این تعداد شامل ارسال سفارش کم حجم با دفعات بالا بوده و در برخی موارد نیز به کارگزاران مربوط تذکر داده شده است.

در ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی معاملات برخط اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که به منظور اجرای سفارش‌های خرید و یا فروشی که به‌صورت برخط (Online) به سامانه معاملاتی ارسال می‌شود، آمده است: سفارش‌هایی که محدودیت‌های موضوع ماده ۱۰ این دستورالعمل در مورد آنها رعایت نشده است نباید توسط زیرساخت دسترسی برخط بازار پذیرفته شده و به سامانه معاملاتی ارسال شود.

در این خصوص ضروری است سوابق این موضوع به صورت الکترونیکی ثبت و نگهداری شده و بلافاصله پیغامی مبنی بر عدم پذیرش سفارش برای مشتری ارسال شود.

همچنین رعایت این ماده در خصوص سفارش‌هایی که به دلیل محدودیت‌های وضع شده توسط عضو پذیرفته نمی‌شوند نیز ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین