کد خبر: ۶۸۲۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

مهم‌ترین توصیه طب سنتی برای پیشگیری از کرونا

یک متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه افراد باید خود را گرم نگه دارند، گفت: در طب سنتی، رازیانه و هلیله داروهای خوبی برای برخی از بیماری‌هاست.
مهم‌ترین توصیه طب سنتی برای پیشگیری از کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

مریم نواب‌زاده اظهار کرد: گاهی افرادی در طب سنتی فعالیت می‌کنند که نه دانش طب سنتی دارند و نه از علم پزشکی مدرن آگاهی دارند.

وی افزود: این افراد داروهایی را تولید می‌کنند و برای فرسش بیشتر آن را به دین ربط می‌دهند تا مردم را فریب داد و درآمد کسب کنند.

نواب زاده ادامه داد: از دیدگاه علوم حدیث روایتی بیان شده مبنی بر اینکه در کتاب طب الائمه(ع) ابن بسطام ذکر شده که امام کاظم(ع) وقتی در بستر بیماری بودند، بر روی داروی که ترکیبی هلیله، رازیانه و شکر سرخ بوده، برای درمان بیماری خود تأکید داشته‌اند که این دارو را باید در سه ‌ماه تابستان هر سه روز یک ‌بار بخورند و در زمستان به جای رازیانه، مصطکی گذاشته و آن را مانند تابستان هر سه روز یک ‎بار مصرف کنند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی ادامه داد: در هیچ یک از کتب روایی معتبر شیعی که قبل از این کتاب نوشته شده، این حدیث وجود ندارد.

نواب زاده با بیان اینکه در طب سنتی، رازیانه و هلیله داروهای خوبی برای برخی از بیماری‌هاست، افزود: این حدیث و روایت را نمی‌توانیم تعمیم کل دهیم چراکه این حدیث برای فرد خاص و در با مزاج خاص بیان شده است.

وی با بیان اینکه طب ایرانی نسخه واحده ندارد، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم یک نسخه برای تمام افراد مناسب است، چراکه این امر علم طب را زیر سوال می‌برد.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه باید حتما مریض معاینه شود تا پزشک بتواند براساس وضعیت وی و مزاج‌ها تجویزی داشته باشد، تصریح کرد: هنوز مطالعه جدیدی بر اثرات داروهای سنتی برای کاهش اثرات بیماری‌های ویروسی انجام نشده است.

نواب زاده ادامه داد: در طب ایرانی باید بیمار رویت و بسته به شرایط بدنی و مزاجی فرد دارو تجویز شود و تعمیم یک دارو به کل افراد اصلا منطقی و علمی نیست.

وی با بیان اینکه افراد باید خود را گرم نگه دارند، تصریح کرد: عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد، ورزش و فعالیت‌های بدنی، اصلاح هوا و دوری از هوای آلوده، استفاده از ماسک دولایه در اجتماعات ضروری و ایجاد تهویه هوا در هوای راکد و بسته نیز از دیگر توصیه‌هاست.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با تاکید بر کاهش استرس، داشتن روحیه قوی و دود کردن اسپند، کندر و دانه گشنیز برای ضدعفونی کردن هوا، تصریح کرد: بوییدن پیاز و سیر و جوشاندن پوست نارنج و مرکبات نیز در بهبود تنفس موثر بوده است، اما باید توجه داشت استفاده از داروهای گیاهی نباید طولانی و زیاد باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین