کد خبر: ۶۸۲۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

کامبوزیا پرتوی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

کامبوزیا پرتوی کارگردان باسابقه سینمای ایران و خالق آثار ماندگاری چون «گلنار»، «گربه آوازخوان» و «کافه ترانزیت» صبح امروز دارفانی را وداع گفت.
کامبوزیا پرتوی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

همسر این کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا تایید کرد که کامبوزیا پرتوی صبح امروز 4 آذر ماه در بیمارستان "دی" از دنیا رفته است.

کامبوزیا پرتوی که به دلیل عمل قلب به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

چندی پیش این هنرمند در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تقدیر شد. او تاکنون چند جایزه داخلی و بین‌المللی را دریافت کرده است.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در گفتگو با مهر درگذشت کامبوزیا پرتوی کارگردان سینمای ایران را تأیید کرد و گفت: این هنرمند امروز صبح سه‌شنبه ۴ آذر ماه در بیمارستان دی درگذشت. مدتی پیش این هنرمند برای انجام عمل جراحی قلب در این بیمارستان بستری شده بود که متأسفانه به دلیل مشکلات ریه از دنیا رفت.

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از واپسین یادگارهای کامبوزیا پرتوی در سینمای ایران بود.

وی تا به امروز ساخت فیلم‌هایی چون «افسانه دو خواهر»، «گربه آوازه خوان»، «گلنار»، «کافه ترانزیت»، «کامیون» و … را برعهده داشته است. این هنرمند همچنین فیلمنامه‌های مختلفی از جمله سریال «گل پامچال» و فیلم‌های «ایستگاه متروک»، «خیابان های آرام»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «فراری» و… را به نگارش در آورده است.

زنده یاد پرتوی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم‌های «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «کافه ترانزیت»، «فراری» و «کامیون» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین