کد خبر: ۶۸۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

امین زندگانی و ارائه تصویری تازه از مأموران امنیتی

امین زندگانی، بازیگر سریال پرمخاطب «خانه امن» می‌گوید، در دوران بازنشستگی به نقش «افشین» افتخار می‌کنم
امین زندگانی و ارائه تصویری تازه از مأموران امنیتی
آفتاب‌‌نیوز :

امین زندگانی بازیگر کم حاشیه سینما و تلویزیون می گوید از شهرت فراری است و بعد از هر بازی دوست دارد در جزیره ای دور از شهرت و حواشی باشد، هر چند که بازیگرنماها دست از حواشی برنمی دارند. بازیگر آثاری همچون «ملک سلیمان»، «مختارنامه»، «شاهگوش» و «معصومیت از دست رفته» که این شب ها سریال «خانه امن» را روی آنتن شبکه یک سیما دارد، سعی می کند نقش های تکراری را متفاوت بازی کند که این رمز ماندگاری آن هاست. شخصیت «افشین» یکی از ماموران امنیتی و مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی «خانه امن»، بین مخاطبان حسابی به چشم آمده است.

وقتی نقشی به شما پیشنهاد داده می شود اولویت تان چیست؟

من هم مثل همه بازیگران پیشنهاد بازی در چنین آثاری را داشتم ولی همیشه یا با سلیقه من متناسب نبود یا آن نقش جای کار خاصی نداشت یا نمی توانستم با گروه سازنده ارتباط برقرار کنم. فیلم نامه «خانه امن» در ابتدا به شکل کامل نوشته نشده بود و با اعتماد به کارگردان و توضیحاتی که داد احساس کردم نقش جای کار دارد و می توانم از تکرار مکررات دور شوم و بازی متفاوتی داشته باشم.

برای بازی در نقش مامور امنیتی تنها به فیلم نامه اکتفا کردید؟

متاسفانه در چنین کارهایی خیلی نمی توانی شخصیت های واقعی را پیدا کنی و بیشتر به فیلم نامه و صحبت هایی که با احمد معظمی و مشاور کار داشتم، رجوع کردم. جاهایی به تفاهم می رسیدیم و گاهی من نظر می دادم و تعامل خوبی داشتیم. احمد هم شهامت به خرج و اجازه داد جاهایی متفاوت به این شخصیت نگاه کنم و این موضوع سبب شد شخصیت «افشین» اندکی دورتر از تصویرهای همیشگی از چنین مامورهایی باشد. شاید مهم ترین ویژگی سریال یکدست بودن بازی هاست. آن چه در این کارها اهمیت دارد، رسیدن به یک زبان مشترک است که لازمه هر اثر هنری است. در «خانه امن» انتخاب نماها، رنگ تصویر، رفتار بازیگر، میزانسن، موسیقی متن، مونتاژ و حتی خط روایت قصه همه در یک مسیر حرکت می کنند و اصل اول اعتماد به کارگردان و متن است و همراهی تیم بازیگران. این را هم بگویم که من با حمیدرضا پگاه بیشترین بازی را داشتم، ارتباط مان هم در پشت صحنه و هم جلوی دوربین خیلی خوب بود و بیشتر نگران بازی همدیگر بودیم تا خودمان. اتفاق خوبی که در این سریال افتاد این بود که بچه ها در بازیگری خود را ثابت کردند، حتی در نقش هایی که کمتر حضور دارند، شاید برای اولین بار باشد و کم دیده ام که این قدر پرانرژی بازی کنند و برای حضورشان اهمیت قائل باشند.

افشین چه جایگاهی در کارنامه هنری تان دارد؟

در دوره بازنشستگی به نقش افشین افتخار خواهم کرد. معتقدم یک بازیگر شاید تعداد کار زیادی در مدت بازیگری اش انجام دهد، ولی تعداد نقش هایی که تاثیرگذار و ماندگار باشند شاید به سختی از تعداد انگشتان یک دست فراتر بروند.

بازتاب های سریال «خانه امن» را چگونه دیدید؟

خدا را شکر بازتاب های مثبت بیشتر از منفی است. آقای معظمی الان در اوج پختگی کارگردانی اش است. صاحب نظرها و مردم رضایت نسبی دارند که اتفاق خوبی برای سریال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین