کد خبر: ۶۸۲۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

واکنش لاوروف به خروج آمریکا از پیمان آسمان باز

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیمان «آسمان‌های باز» با خروج آمریکا عملا خاصیت و قابلیت خود را از دست داد که واقعه‌ای ناگوار است.
واکنش لاوروف به خروج آمریکا از پیمان آسمان باز
آفتاب‌‌نیوز :

لاوروف روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: البته که با خروح آمریکا از پیمان آسمان های باز، یکی دیگر از ابزار برای دفاع از ثبات و امنیت جهانی ضعیف شد که مساله ناگواری است.

وی افزود: آمریکا بدون مدرک و با استناد به این ادعا که روسیه از مدتها پیش و بطور منظم قرارداد منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد و پیمان آسمان های باز را نقض کرده است از این قراردادها خارج شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: این بار هم ایالات متحده آمریکا بدون ارائه مدرک و شواهد اتهام وارد کرد و در همین حال موارد نقض این قراردادها از سوی واشنگتن را که برای همه معلوم و آشکار است، پنهان کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سایر کشورهای غربی عضو پیمان آسمان های باز از بازگویی حقیقت خجالت می کشند و سعی دارند در این شرایط بد برای آنها حرکت درست کنند.

لاوروف گفت: آنها از انتقاد از سیاست های آمریکا خودداری می کنند و در همین حال این واقعیت را درک می کنند که از دست رفتن این سند (پیمان آسمان های باز) برای امنیت بین المللی و در وهله اول اروپا یک ضایعه است.

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که روسیه فقط در صورتی آماده است تا در پیمان آسمان های باز بماند که بقیه شرکت کنندگان در آن، شرایط این پیمان را بطور کامل اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد که موضع روسیه معلوم است و بر مفاد پیمان آسمان های باز استوار شده است اما باتوجه به اینکه شرکای غربی ما غالبا دور از شرایط جنتلمنی رفتار می کنند، ما می خواهیم قبل از اینکه در مورد پیمان تصمیم بگیریم یک بار دیگر از نظر حقوقی تعهد کشورهای غربی باقیمانده در پیمان برای اجرای مفاد آن را ثبت کنیم.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که کشورهای غربی به تنهایی نمی توانند جهان را مدیریت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین