ریپورتاژ آگهی به نوعی گزارش بیطرفانه گفته شده که برای اطلاعرسانی بهتر در مورد یک محصول تهیه میشود. استفاده از ریپورتاژ آگهی در حال حاضر بسیار مرسوم شده و همه روزه سایتها و افراد زیادی از آن برای معرفی کامل محصولات خود بهره میگیرند. البته استفاده از ریپورتاژ آگهی در بسیاری از موارد بهتر از تبلیغات به صورت مستقیم خواهد بود. افراد با استفاده از این روش نسبت به کالا و یا حرفه مورد نظر اطلاعات بیشتری پیدا میکنند که همین امر سبب جذب آنها به سمت خرید محصول و یا انجام خدمات مورد نظر میشود. یکی از نکات قابل قبول در مورد ریپورتاژ آگهی این است که مخاطب اطلاعات داده شده را راحت و بهتر درک کرده و میتواند تصمیم گیری مناسبی را در خصوص آن انجام دهد.
در مقابل آن انجام تبلیغات به صورت مستقیم شاید نتواند آن چنان مخاطب را مجاب به خرید محصول کند و به همین علت امروزه استفاده از ریپورتاژ آگهی میتواند تاثیر بسیار مثبتی در روند فروش محصولات و یا انجام خدمات داشته باشد. همچنین ریپورتاژ میتواند تاثیر بسیار خوب و مطلوبی در بازدید سایت و دریافت رتبههای بهتر از گوگل داشته باشد. به این صورت که استفاده از آن سبب ورود کاربران جدید به سایت مورد نظر شده که در نتیجه این عمل سبب بهتر شدن رتبه سایت و بالا رفتن آمار بازدید آن خواهد شد.
تاثیر ریپورتاژ آگهی در بهبود وضعیت سئو و افزایش بازدید
در حالت عادی یک سایت تازه پس از گذشت مدت زمانی شاید نتواند بدون تبلیغ و تنها با تولید محتوا به آمار بازدید بالا و هدفهای خود برسد. در این صورت بسیاری از افراد حرفهای و متخصص پیشنهاد میکنند تا این سایتها از تبلیغات در شبکههای اجتماعی و بسیاری از سایتها کمک بگیرند. یکی از بهترین روشهایی که میتواند تاثیر بسیار مفیدی در میزان بازدید سایت داشته باشد استفاده از ریپورتاژ آگهی در سایتهای خبری و پر بازدید میباشد.
به این صورت که سایت مورد نظر با قرار دادن ریپورتاژ آگهی در سایتهای پر بازدید باعث ورود کاربران جدید به سایت خود خواهد شد که این روش بسیار سریع جواب داده و کاربردی میباشد. یکی از مزایای استفاده از ریپورتاژ این است که که افراد پس از دیدن آگهی در یک سایت پربازدید حس اعتماد و اطمینان بیشتری پیدا کرده که در نتیجه آن با احساس راحتی بیشتری نسبت به خرید محصولات اقدام میکنند.
ریپورتاژ آگهی چگونه نوشته میشود؟
ریپورتاژ آگهی به طور کلی باید در یک چهارچوب خاصی نوشته شود که علاوه بر جذاب بودن باعث ترغیب افراد به بازدید از سایت شود. معمولا در ریپورتاژها از یک عنوان اصلی جذاب همراه با یک کلمه کلیدی مناسب استفاده میشود. چکیده این متن باید شامل اطلاعات مهم و کاملی از متن تبلیغات باشد. تا حد امکان باید سعی شود تا در طول متن از اهداف به صورت کاملا خلاصه صحبت شود و متن اصلی نیز شامل چند پاراگراف باشد. در انتها باید اطلاعاتی در مورد آدرس، شماره تلفن به مخاطب داده شده و در نهایت لینک سایت مورد نظر برای مراجعه مخاطبان قرار داده شود.
هدف از ریپورتاژ آگهی چیست؟
معمولا هدف کلی از ریپورتاژ آگهی معرفی بهتر محصول و یا برند مورد نظر میباشد که در حال حاضر بسیاری از سایتها اقدام به استفاده از آن میکنند. تحقیقات ثابت کرده است که افراد معمولا وقت کمتری را به خواندن یک متن تبلیغاتی اختصاص میدهند. به همین خاطر نوشتن متن به صورت ریپورتاژ میتواند گزینه مناسبی برای شناخت محصول و برند مورد نظر باشد.
نکات قابل توجه در مورد ریپورتاژ آگهی
نوشتن متن ریپورتاژ آگهی نیاز به رعایت و دانستن برخی از نکات دارد که استفاده از آنها باعث نتیجه گیری بهتر خواهد میشود. به عبارت ساده هر چه آگهی بهتر نوشته شود مخاطب بیشتری جذب آن خواهد شد. یکی از نکاتی که باید حتما در مورد نوشتن متن ریپورتاژ به آن دقت نمود استفاده از متن ریپورتاژ به صورت یونیک و خاص میباشد. یعنی نباید برای تهیه متن ریپورتاژ آن را از دیگر آگهیها کپی کرد که این کار باعث عدم نتیجه گیری مطلوب خواهد شد. متن باید به گونهای طراحی شود که محصول مورد نظر را از سایر محصولات، بهتر معرفی کند.
استفاده از کلمات و جملاتی که مخاطب را اغوا کند بسیار مناسب خواهد بود که البته نباید بکار بردن آنها باعث عدم صداقت شود. قبل از نوشتن متن ریپورتاژ آگهی حتما نسبت به مخاطبان و مشتریهای خود اطلاعات کسب کنید تا در هنگام نوشتن متن متناسب با سلیقه آنها عمل کنید. نکته مهم در مورد نوشتن متن ریپورتاژ آگهی این است که شروع متن باید بسیار محکم و پر انرژی آغاز شده تا مخاطب از همان ابتدا علاقهمند به خواندن آن شود. از دیگر نکات قابل توجه در هنگام نوشتن متن ریپورتاژ استفاده از جملات و کلمات ساده و تا حد ممکن کوتاه میباشد. درک یک متن ساده و روان همراه با پاراگرافهای کوتاه برای مخاطب بسیار آسانتر از متنهایی با پاراگرافهای طولانی و جملات سنگین میباشد.
خصوصیات یک ریپورتاژ آگهی مناسب
نوشتن یک متن ریپورتاژ آگهی مناسب از برخی ویژگیها و خصوصیاتی برخوردار بوده که دانستن این خصوصیات میتواند کمک زیادی به گرفتن نتیجه بهتر کند که برخی از این خصوصیات عبارتند از:
مزایای انتشار ریپورتاژ آگهی
استفاده از ریپورتاژ آگهی در حال حاضر با استقبال بسیار خوبی روبرو شده که از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. برخی از مزایای استفاده از آن عبارتند از:
افزایش آمار بازدید سایت
شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل استفاده از ریپورتاژ آگهی را افزایش آمار بازدید سایت عنوان کرد. امروزه سایتهای بسیاری برای بالا بردن آمار بازدید خود اقدام به استفاده از این روش میکنند که نتیجه آن بسیار قابل قبول و مطلوب میباشد. معمولا قرار دادن متن ریپورتاژ در سایتهای پر بازدید و خبری میتواند باعث رسیدن به این هدف شود.
بهبود رتبه سایت در گوگل
یکی از مزایای دیگر ریپورتاژ آگهی بهبود وضعیت رتبه سایت در گوگل میباشد. بهبود رتبه گوگل تاثیر مستقیمی در افزایش آمار بازدید سایت دارد یعنی هر چه رتبه سایت در گوگل بهتر باشد افراد بیشتری برای بازدید به سایت مراجعه خواهند کرد. بهتر است بدانید یکی از راههای بهتر شدن رتبه گوگل گرفتن بک لینک از سایتهای پربازدید میباشد. قرار گرفتن لینک وب سایت مورد نظر در یک سایت پر بازدید میتواند باعث اعتبار بیشتر وب سایت در گوگل شود.
اگر درباره بک لینک اطلاعاتی ندارد میتوانید مقاله بک لینک چیست را مطالعه نمایید؛
افزایش اطلاعات مخاطب
شاید یکی از مواردی که کمتر کسی به آن توجه میکند افزایش اطلاعات مخاطب در اثر مطالعه ریپورتاژ آگهی باشد. افزایش اطلاعات یکی از مواردی میباشد که مخاطب پس از خواندن متن ریپورتاژ به آن دست پیدا خواهد کرد.
جذب مشتریهای جدید
یکی دیگر از مزایای استفاده از ریپورتاژ جذب مشتریهای بیشتر به سمت خرید محصول مورد نظر میباشد. اشخاص بسیاری پس از مطالعه کردن متن متقاعد میشوند تا بر روی لینک انتهایی آن کلیک کنند که در نهایت آن باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
معرفی برند مورد نظر
معرفی برند را میتوان به عنوان یکی دیگر از مزایای استفاده از ریپورتاژ عنوان نمود. وجود متن ریپورتاژ در سایتهای بزرگ و معتبر علاوه بر افزایش بازدید میتواند باعث شناخته شدن برند مورد نظر شود که این عمل در طولانی مدت بسیار برای کسب و کار مفید خواهد بود.
مناسبترین سایت برای انتشار ریپورتاژ آگهی
امروزه سایتهای زیادی برای انتشار متن ریپورتاژ وجود دارند که البته انتخاب مناسبترین آنها شاید کمی دشوار باشد. معمولا سایتهای خبری که بازدید بالایی دارند میتوانند برای انتشار یک ریپورتاژ آگهی گزینه مناسبی باشند. یکی از نکات مهمی که در زمان انتشار متن نباید از یاد برد استفاده از سایتهایی بوده که از لحاظ موضوعی بسیار نزدیک به متن ریپورتاژ مورد نظر میباشند. اگر متن ریپورتاژ با توجه به موارد ذکر کرده انتشار پیدا کند میتواند نتیجه خوبی را برای تبلیغات رقم بزند.