کد خبر: ۶۸۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

کرونا و تعطیلات کریسمس؛ کشورهای اروپایی کدام محدودیت‌ها را لغو می‌کنند؟

تنها یک ماه تا آغاز جشن‌های کریسمس باقی مانده و دولتهای اروپایی که قوانینی سختگیرانه‌ برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا به اجرا گذاشته‌اند، باید تدابیر جدیدی را دربارۀ چگونگی برگزاری جشن‌های آخر سال شهروندانشان بیندیشند.
کرونا و تعطیلات کریسمس؛ کشورهای اروپایی کدام محدودیت‌ها را لغو می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

آلمان در نظر دارد محدودیتهای وضع شده در سراسر کشور به دلیل شیوع کرونا را در دوران کریسمس کم کند.

بر این اساس نخست‌وزیران ۱۶ ایالت این کشور پیش‌نویس طرحی را تهیه کرده‌اند تا بر اساس آن برگزاری‌ میهمانی‌هایی با حضور حداکثر ۱۰ نفر در جریان جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی مجاز اعلام شود.

آنها همچنین پیشنهاد داده‌اند تا در دوران کریسمس و سراسر فصل زمستان، ظرفیت خدمات سیستم حمل و نقل ریلی افزایش یابد تا مسافرانی که از قطار استفاده می‌کنند، تنها در کنار پنجره‌ها بنشینند و به این ترتیب از آلودگی دیگر مسافران جلوگیری شود.

قرار است نخست‌وزیران ایالتها در جلسه‌ای که امروز چهارشنبه با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تشکیل می‌شود، این طرح را نهایی و تصویب کنند.

بر اساس این طرح همچنین قرار است محدودیت‌هایی که از ۲ نوامبر در این کشور به اجرا گذاشته شده تا ۲۰ دسامبر ادامه یابد تا از سرعت گسترش ویروس کرونا کاسته شود. در چهارچوب این طرح اگرچه مدارس و فروشگاهها باز هستند اما بارها، رستوران‌ها و اماکن تفریحی همچنان تعطیل خواهند بود.

از ابتدای ماه دسامبر تجمع بیش از ۵ نفر نیز در این کشور ممنوع خواهد بود، با این وجود نخست‌وزیران در طرح خود پیشنهاد داده‌اند تا به مناسبت جشن‌های کریسمس از ۲۳ دسامبر تا ۱ ژانویه شمار افراد مجاز به حضور در تجمعات تا حداکثر ۱۰ نفر افزایش یابد.

آلمان در حال حاضر در جدول جهانی کشورهای گرفتار به ویروس کرونا رتبه دوازدهم را دارد. تا کنون بیش از ۹۶۲ هزار نفر در این کشور ۸۳ میلیون نفری به کووید۱۹ مبتلا شده و حدود ۱۵ هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

فرانسه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز سه‌شنبه شب در جریان نطقی تلویزیونی از کاهش تدریجی و سه مرحله‌ای محدودیتهای منع آمد و شد در کشورش خبر داد.

او اعلام کرد با توجه به پشت سر گذاشتن دومین موج همه‌گیری کرونا، فرانسه از پایان هفته جاری بصورت مرحله‌ای برخی از مقررات سختگیرانۀ وضع شده برای مقابله با شیوع کرونا را کاهش خواهد داد و به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که در دوران برگزاری جشن‌های کریسمس، فروشگاهها همچنین سالن‌های تئاتر و سینما باز شوند و مردم بتوانند تعطیلات را در کنار خانواده خود بگذرانند.

با این وجود او تاکید کرد که برای جلوگیری از آغاز موج سوم شیوع کرونا، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها تا ۲۰ ژانویه همچنان تعطیل خواهند بود.

امانوئل ماکرون گفت که در دوران تعطیلات کریسمس مردم آزاد خواهند بود تا برای دیدن عزیزانشان به سراسر کشور سفر کنند؛ با این وجود در این دوران اجازۀ برگزاری هیچ شکلی از تجمعات عمومی داده نخواهد شد و پیستهای اسکی نیز تا قبل از ژانویه سال آینده بازگشایی نخواهند شد.

همچنین به جز شبهای کریسمس و آغاز سال جدید میلادی یعنی ۲۴ و ۳۱ دسامبر، مقررات منع رفت و آمد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۷ بامداد به قوت خود باقی خواهد بود. قرار است در صورت اوج نگرفتن تعداد موارد ابتلا و بستری از پانزده دسامبر قرنطینه جای خود را محدودیت آمد و شد بدهد.

او تاکید کرد که با وجود کاهش محدودیتهای رفت و آمد، باید توجه داشت که «تعطیلات کریسمس امسال مانند گذشته نخواهد بود».

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که سیستم بهداشت و درمان این کشور آماده است تا از اواخر ماه دسامبر و اوایل ژانویه، کمپین سراسری واکسیناسیون را آغاز کند و این کار نیز با واکسینه کردن آسیب پذیرترین افراد جامعه از جمله سالمندان آغاز خواهد شد.

فرانسه در حال حاضر چهارمین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا است. تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار نفر در این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

بریتانیا

دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر برتانیا اعلام کرد که حداکثر برای ۵ روز از ۲۳ تا ۲۷ دسامبر برگزاری میهمانی‌های خانوادگی مجاز است. ساکنان این کشور همچنین می‌توانند در این مدت به همه نقاط کشور (اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و انگلستان) سفر کنند.

در بریتانیا همچنان تجمع بیش از ۶ نفر ممنوع است؛ با این وجود دولت اجازه داده که فروشگاههایی که کالاهای غیرضروری را عرضه می‌کنند به فعالیت خود ادامه دهند.

بریتانیا با بیش از ۱ میلیون و ۵۳۸ هزار مبتلا و بیش از ۵۵ هزار و ۸۰۰ مرگ، رتبه هفتم را در جدول جهانی کشورهایی که با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند به خود اختصاص داده است.

اسپانیا

دولت اسپانیا قصد دارد اجتماعات خانوادگی در جریان تعطیلات کریسمس را به حداکثر ۶ نفر محدود کند و مقررات منع آمد و شد را نیز برای شبهای کریسمس و سال نوی میلادی از ساعت ۱ تا ۶ صبح به اجرا بگذارد.

دولت تاکید دارد که بهتر است میهمانی‌های حداکثر ۶ نفره نیز محدود به اعضای خانواده شود و با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، از دعوت افرادی غیر از خانواده به این میهمانی‌ها خودداری شود.

دولت همچنین به ساکنان این کشور پیشنهاد می‌دهد که در این دوران، تجمعات خود را تا جای امکان در فضای باز برگزار کنند.

اگرچه در دوران تعطیلات کریسمس سفر در درون ایالت‌ها مجاز خواهد بود اما دولت همچنان اصرار دارد که اسپانیایی‌ها از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند. دولت اعلام کرده اگر در موارد «استثنایی» سفر به دیگر نقاط کشور ضروری بود، مسافران باید همه توصیه‌های بهداشتی را از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها و حفظ فاصله اجتماعی، چه در زمان استفاده از سیستم‌های حمل و نقل کشوری و چه غیر از آن اجرا کنند.

اسپانیا در حال حاضر ابتلای بیش از ۱ میلیون و ۶۱۴ هزار نفر و مرگ بیش از ۴۳ هزار نفر را در اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین