کد خبر: ۶۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

خروج کارکنان سفارتخانه‌های خارجی از بیروت؟

وزیر خارجه لبنان در واکنش به برخی اخبار مبنی بر خروج مشاوران نظامی و کارکنان سفارتخانه های فرانسه، انگلیس، هلند و کانادا از بیروت، تأکید کرد: این گونه اخبار دروغ و اشتباه است.
خروج کارکنان سفارتخانه‌های خارجی از بیروت؟
آفتاب‌‌نیوز :

«شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اخبار منتشر شده درباره خروج مشاوران نظامی و کارکنان چهار سفارت خارجی در لبنان و منطقه خاورمیانه را تکذیب کرد.

به گزارش النشره، وی در واکنش به برخی اخبار منتشر شده، مبنی بر خروج مشاوران نظامی و کارکنان سفارتخانه‌های فرانسه، انگلیس، هلند و کانادا از بیروت، تأکید کرد: این گونه اخبار دروغ و اشتباه است و هیچ گونه پایه و اساسی ندارد.

وزیر خارجه لبنان گفت: بعد از ظهر دیروز با «شانتال چاستینای» سفیر کانادا در بیروت دیدار کردم و این سفیر به چنین اطلاعاتی اشاره نکرد. در این دیدار درباره میزان برنامه حمایت کانادا از لبنان در بیشتر زمینه‌ها رایزنی کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: من در تماس همیشگی با این سفارتخانه‌ها و سفارتخانه‌های کشورهای دیگر از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس هستم که قبلاً نیز چنین شایعه‌هایی درباره کاهش سطح دیپلماتیک شان در لبنان منتشر شده بود، اما هیچکدام به چنین اطلاعاتی اشاره نکرده‌اند.

وزیر خارجه لبنان نسبت به «خطرات این گونه اخبار توهمی» هشدار داد و ضمن تاکید بر اینکه نباید این اخبار را جدی گرفت، گفت: این گونه تصمیمات بدون اطلاع وزارت خارجه یا نهادهای امنیتی لبنان اتخاذ نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین