کد خبر: ۶۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۹

دولت بجای جوایز صادراتی سهام می‌دهد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس اتاق ایران درباره قیمت‌های صادراتی و تاثیر آن در جوایز صادراتی از پیشنهاد جدید وزیر بازرگانی به اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: طبق این پیشنهاد در مقابل مطالبات صادركنندگان در بخش صادرات سهام واگذار می‌شود. به این ترتیب كه یك شركت سرمایه‌گذاری در اتاق ایران ایجاد شود و صادركنندگان به میزان جوایز صادراتی خود صاحب سهم این شركت شوند.

محمد نهاوندیان در نشست امروز كمیسیون كشاورزی با اشاره به اهمیت و جایگاه این كمیسیون اشاره و پیشنهاد كرد كه كمیسیون مسائل تخصصی و مشكلات بخش كشاورزی را با برگزاری همایش‌های یك روزه مورد بررسی قرار داده و در جهت مشخص كردن ظرفیت بالفعل بخش كشاورزی تلاش كند.

وی به پتانسیل بازار‌های منطقه به ویژه كشور‌های عربی در جذب تولیدات مواد غذایی اشاره كرد و عنوان كرد: بخش خصوصی در چنین شرایطی باید یك بسیج تولیدی در بین واحد‌های تولید و صادرات مواد غذایی به كشور‌های عربی ایجاد كند.

نهاوندیان همچنین در این جلسه به نشست مشترك اتاق بازرگانی و قوه قضائیه اشاره كرد و گفت: در این نشست انتظارات بخش خصوصی از قوه قضائیه مطرح و در زمینه حضور نمایندگانی از بخش خصوصی در بازرسی‌های شركت‌های دولتی از سوی قوه قضائیه تاكید شد از این رو معتقدم شرایط به وجود آمده فرصت ارزشمندی را در اختیار اتاق بازرگانی خواهد گذاشت.

رییس اتاق ایران خواستار بررسی مسائل مربوط به صادرات میگو و پیشنهادات خود نسبت به مسائل مختلف كشاورزی از سوی كمیسیون كشاورزی اتاق شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین