کد خبر: ۶۸۲۵۷۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
موضع جنجالی احمدی‌نژاد درباره قانون حجاب

احمدی‌نژاد: حجاب اجباری را قبول ندارم

محمود احمدی‌نژاد، می‌گوید قانون حجاب در ایران باید با خواست "اکثریت مردم" منطبق باشد. وی گفت: اصلا آمدیم و یک حکومتی غیر از جمهوری اسلامی رای را از مردم گرفت اما به هزار نوع انحراف ‌و اشتباه افتاد. دیگر مردم حقی ندارند که بگویند اصلاح کن؟! این چه حرفی است؟! این که همان دیکتاتوری است. یعنی توجیه دیکتاتوری به نام دین؟! اصلا این دینی که ما داریم کدام دین است؟!
احمدی‌نژاد: حجاب اجباری را قبول ندارم
آفتاب‌‌نیوز :

محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گویی از موضع‌اش درباره قانون حجاب سخن گفت. وی این موضع را در مصاحبه‌ای تفصیلی با مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان مطرح کرده است.

مهدی نصیری سردبیر پیشین کیهان چندی پیش از حجاب اجباری انتقاد کرده بود و واکنش‌های زیادی برانگیخت.

بخشی از متن این مصاحبه بلند احمدی‌نژاد درباره مواضع و عملکردش درباره موضوع حجاب را در زیر می‌خوانید:

قانون الزام به حجاب اجباری را چگونه می‌بینید؟

احمدی‌نژاد: قانون، یک قرارداد اجتماعی است. مگر غیر از این است؟! به مردم می‌گویند شما یک مجلس انتخاب کردید و این مجلس برای شما قانون گذاشته.

در اینجا مستند به شریعت می‌کنند ...

احمدی‌نژاد: مستند به شریعت هم باید از مسیر مجلس بیاید دیگر.

درست است.

احمدی نژاد: اراده و خواست مردم در تشکیل مجلس و تصمیمات آن دخالتی دارد یا ندارد؟! آیا مصوبات مجلس باید مورد قبول عامه مردم باشد یا نباشد؟! اگر مجلس یک قانونی گذاشته و اکثریت جامعه می‌گوید من قبول ندارم، شما می‌توانی بگویی من به هر قیمت اعمال می‌کنم؟!

می‌گویند مهم نیست که مردم نپذیرند!

احمدی نژاد: به محض اینکه مجلسی این حرف را بزند خودش فاقد مشروعیت شده. چون این مجلس نماینده مردم است دیگر! نماینده مگر می‌تواند خلاف خواست کسی که او را تعیین کرده، عمل کند؟!

این‌ها می‌گویند آره!

احمدی نژاد: چجوری؟! [رای دهنده‌گان که چنین] اجازه‌ای نداده‌اند!

می‌گویند مردم در چارچوبی به نام جمهوری اسلامی گفته‌اند که می‌خواهیم حاکمیت بر اساس اسلام باشد. نمایندگان مجلس هم باید بر اساس همین قوانین اسلامی، قوانین [عادی] را تصویب کنند. شورای نگهبان هم که می‌گوید حکومت اسلامی می‌تواند حجاب را الزامی کند و از اینجا به بعد دیگر مردم حق دخالت ندارند!
احمدی‌نژاد: این جوری که کار سخت‌تر می‌شود برای‌شان. این استدلال خیلی سست‌تر است. اگر شورای نگهبان الان اظهار نظر می‌کند بر اساس یک رأیی است که مردم داده‌اند.

می‌گویند مردم به یک چیزی رای دادند و پس از آن اختیار از مردم سلب شده!

احمدی‌نژاد: مگر می‌شود؟

این‌ها می‌گویند می‌شود دیگر!

احمدی‌نژاد: با کدام منطق؟!

می‌گویند همین‌طور که الان هست!

احمدی‌نژاد: اینکه چون اعمال می‌شود، پس حق است [که نشد حرف]. خوب همه دیکتاتورها همین حرف را می‌زنند. اختیار انسان اصلا قابل ساقط کردن نیست. [مردم می‌گویند] ما شما را نماینده خودمان کردیم در این امور و حالا اصلا تشخیص‌مان این است که تو در اینجا از اسلام اشتباه برداشت کرده‌ای. تو نمی‌توانی بگویی چون رای داده‌اید باید بپذیرید! چه منطقی پشت این است؟! گیرم یک برهه‌ای هم مردم را ساکت کردی، در یک مقطعی مردم می‌زنند و داغونت می‌کنند.

حرفشان این است که در اصلِ پذیرش دین و اسلام اکراه نیست اما وقتی دین و حکومت اسلامی را پذیرفتید، دیگر نمی‌توانید در جزییات چانه بزنید!

احمدی‌نژاد: اولا پذیرش دین با پذیرش حکومت جمهوری اسلامی دوتاست. ثانیا، اصلا یک نفر قبلا رای داده به جمهوری اسلامی اما الان می گوید این شکل را نمی‌خواهم. این فرد حقی دارد یا ندارد؟! یعنی می‌گویند تو از حق ساقط شدی؟!

ظاهر این جوری است!

احمدی‌نژاد: روی چه حسابی؟! اصلا آمدیم و یک حکومتی غیر از جمهوری اسلامی رای را از مردم گرفت اما به هزار نوع انحراف ‌و اشتباه افتاد. دیگر مردم حقی ندارند که بگویند اصلاح کن؟! این چه حرفی است؟! این که همان دیکتاتوری است. یعنی توجیه دیکتاتوری به نام دین؟! اصلا این دینی که ما داریم کدام دین است؟!

فرض کنید دین مشهور فقها.

احمدی‌نژاد: یعنی چه؟! فقها از کجا حق دارند که دین تعیین کنند؟!

می‌خواهم بگویم در عصر غیبت اجرای حدود و تشکیل حکومت دینی به این مفهوم در زمره مسلمات دین نیست.

احمدی‌نژاد: احسنت. حکومت دینی به این معنا که من با مردم کاری ندارم، می‌گویم و باید اجرا کنی، نداریم.

یکی از اشکالات جدی که از طرف طیفی از دوستان حزب‌اللهی به امثال بنده وارد می‌شود، این است که رهبری دو سال پیش در یک سخنرانی اعلام کردند که کسی در این مساله (نقد حجاب اجباری) وارد نشود و ایشان گله و شکوه کردند از اینکه مثلا یک روشنفکر یا روحانی بحث نفی حجاب الزامی را مطرح کرده. یک طیفی این را حجت می‌گیرند بر علیه من یا هرکسی که راجع به برداشتن الزام قانونی حجاب صحبتی بکند.

احمدی‌نژاد: اگر رهبری یک موقع توصیه‌ای می‌کنند معنایش این است که اگر کسی نظری داشت، نگوید؟! یا مثلا احتمال نمی‌هند که شاید نظر ایشان از دو سال پیش تا الان عوض شده باشد؟! این حرف‌ها خیلی سبک است. شما می‌خواهی به ظواهر سخنان رهبری استناد بکنی تا برای مردم محدودیت ایجاد کنی، این خیلی غلط است. ایشان هم این را نمی‌خواهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
7
21
نه بابا. نحوه هشت سال مدیریت در این زمینه را فراموش کردی.
هر چی غیر از عملکرد هشت ساله بگی مردم باور نمیکنند.
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
7
18
حرف های ایشان دقیقا همان حرف هایی ست که سالهای آخر دولت آقای خاتمی به عنوان یک انتقاد عمومی بیان می کرد و بعدها وقتی به قدرت رسید برخلاف حرفش عمل کرد و گشت های ارشاد به وجود آمد و برخورد های تندی با شهروندان انجام شد و امروز به مانند سالها ی قبل از به قدرت رسیدن سخن می گوید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
7
28
فکر کردی مشکل ما اینه؟ مشکل ما خرابکاری های ست که در زمان ریاست جمهوری جنابعالی شد و هنوز درگیرش هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
4
21
آفرین به احمدی نژاد ولی وقتی رئیس جمهور بود چرا از این حرفها نمی زد،حالا باز رای می خواد چون همه رئیس جمهور های ما با شعار الکی اومدن جلو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
18
8
درود به شرف احمدی نژاد ...
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
4
21
بزرگوار بعد ریاست جمهوری چقدر روشنفکر شده
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
15
5
دوست دارم دکتر فدا جانم فدای ما بهت ایمان داریم
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
4
19
باز نزدیک انتخابات شد و همه آتیش بیارهای معرکه شدن سوپر سکولار!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
4
یکی از این حراف معرکه گیر بپرسد شما زمانی که جنگ شروع شد چند سال داشتید و آیا به جبهه رفتید ؟ اگر نه ! چرا؟.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
4
5
پوپولیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
3
5
فکر کنم عمه من گشت ارشاد رو راه انداخت ... ایشون که اصلا تقصیری نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
2
5
اگر مخالف حجاب اجباری بود چرا گشت های ارشاد در آن زمان بیشترین برخورد را با بدحجاب ها داشتند ایشان دقیقا یک د.... به تمام معنا هستند وقتی از امثال مرتضوی جنایتکار حمایت میکرد ان موقع فهمیدم چه ....است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
2
7
آقای احمدی نژاد باید خودش اول ناموسش رابی حجاب بفرسه خیابان ببینه چه مزه ای داره بعد در مورد بقیه صحبت کنه
ناشناس
|
Austria
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
2
7
اول امار بده اون موقعی که سر کار بودی چند ین نفر از خانم ها را به جرم بی حجابی بازداشت کردی و روانه زندان .بعد ادعا کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
4
بی حجاب نیستم اما با قانون حجاب اجباری مخالفم
نمیدونم اگه رای بیاره قانون حجاب اجباری رو برمیداره یا سخت گیر تر میشه
اما اگه بخواد برداره واقعا کار درستی کرده
؟
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
4
0
وقتی بحث منطقی یا غیر منطقی توسط خوانندگان اینگونه به بیراهه میره آفتاب نباید نظرات این عده را بیاره . مردم ما کجا میروند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین