کد خبر: ۶۸۲۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
رئیس سازمان اداری و استخدامی توضیح داد:

ادارات دولتی در هفته دوم آذر ۹۹ تعطیل شدند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل هستند، مگر آن عده‌ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.
ادارات دولتی در هفته دوم آذر ۹۹ تعطیل شدند
آفتاب‌‌نیوز :

جمشید انصاری پنجشنبه شب با حضور در بخش گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار کرد: هفته آینده ادارات، تعطیل هستند مگر آنکه حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات حضور آنان ضروری باشد و این در جلسه دیروز دولت رییس جمهوری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از همه می خواهم این دستور را به صورت جدی عملی کنند و از مردم می خواهم کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیاندازند تا زنجیره شیوع قطع شود. مثلاً در شهرداری یک بخش، خدمات شهری ارائه می کند و بخشی دیگر، مجوزها را صادر می کند و کسانی که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهری هستند. لذا قسمت های اداری غیرضروری نیازی به حضور ندارند.

معاون رییس جمهوری عنوان کرد: دولت، این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی و قراردادی و پیمانی و همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و کاهش نیرو باید در تمام عرصه ها انجام شود و فرقی بین کارکنان شاغل ادارات نیست.

انصاری توضیح داد: باید تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنیم و فرقی نمی کند نیروی شرکتی یا قرادادی یا رسمی باشد. از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ کردیم و ۱۲ اسفند نخستین بخشنامه ما ابلاغ شد و باید و نباید نحوه حضور را اعلام کردیم و در اکثر دستگاه های عمومی، آزمایش های لازم تست های کرونا انجام شد. ضمن آنکه کارکنان دولت از سیستم بیمه ای خوبی برخوردارند و برای آنان جای نگرانی نیست.

وی گفت: کسانی که مبتلا شوند، همه هزینه ها پرداخت می شود و کارکنان نگرانی های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثناست. وقتی بخشنامه ای صادر می شود باید اجرا شود و مدیران باید با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

همچنین حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اظهار کرد: هر هفته لیست شهرهای قرمز و زرد و نارجی اعلام و محدودیت ها اعمال می شود. این طرح به طور جامع و هوشمند دیده شده و هر زمان وضع شهرها تغییر کند، محدودیت ها نیز تغییر می کند.

در ادامه این برنامه معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز اظهار کرد: بر اساس دستور العمل این شرایط، مشخص شده است که خودروهای غیر بومی ممنوعیت تردد دارند و استثناها را دیدیم و اگر راننده بومی اسنادی نشان دهد، مثل سند وسیله نقلیه یا محل سکونت یا هر مدرکی، پلیس وی را جریمه نمی کند.

سرهنگ عین الله جهانی ادامه داد: اگر کسانی با دوربین جریمه شده باشند، می توانند با ارائه مدارک مثبته و در صورت اثبات اسناد، اعتراض‌شان رسیدگی و جریمه حذف می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور توضیح داد: ۶۰ درصد مراجعان مراکز شماره گذاری با وکالت فروشنده به خریدار وارد می شوند و حدود ۲۰ هزار نفر مراجعه می کنند و این در حالی است که این روزها مراکز تعطیل است. مقرر شده اگر اعتبار وکالت منقضی بشود، همان مدت به مدت وکالت آنان اضافه می شود. پلیس به هیچ وجه با خرید وکالتی مشکل ندارد اما کسانی که وکالت دارند می توانند بعد از تعطیلات، الزاماً نوبت اینترنتی گرفته و سپس مراجعه کنند.

سرهنگ جهانی عنوان کرد: اخیراً در فضای مجازی اعلام کردند از ۲۱ تا ۴ صبح بیمه خسارت نمی دهد؛ در صورتی که پلیس در محل حاضر شده و شرکت های بیمه مسوولیت خود را دارند و از تعهد آنان خارج نیست. اگر تصادفی رخ داد هم راهنمایی و رانندگی و هم بیمه در خدمت آنان هستند.

در ادامه این برنامه مجتبی صفایی نایب رییس اتاق اصناف نیز توضیح داد: همکاری و ایثار تمام کسبه کشور در اجرای پروتکل های وزارت بهداشت مثبت است و در اکثر شهرها بازارها عموماً تعطیل است و کمبود کالا هم نداشتیم و اصناف در حد اعلا کمک کردند.

وی درباره کرکره های نیمه باز برخی مغازه ها عنوان کرد: در سراسر کشور گشت های مختلف با حضور نمایندگان دادستان در حال انجام وطیفه هستند و هر واحد صنفی که باید تعطیل باشد و تمرد کند، با آنان برخورد می کنیم.

نایب رییس اتاق اصناف تاکید کرد: شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها جز گروه ۲ هستند و حق فعالیت ندارند و مردم می توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

صفایی ادامه داد: پروتکل ها برای کاهش بیماری است اما این همکاری ها با بسته تشویقی همراه نیست. می گوییم دو هفته صنوف تعطیل شوند اما باید برای تأخیر در پرداخت مالیات و... شرایطی را فراهم کنیم. باید منطبق با همراهی اصناف، بسته تشویقی داشته باشیم. ۲۳ درصد از سهم کارفرما گرفته می شود اما صنف تعطیل است و مالیات و مسائل دیگر پرداخت می شود اما اصناف تعطیل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
1
کارمندان دولت حقوق و مزایاشونو میگیرن و کک شون هم نمیگزه
کارمندای شرکتهای خصوصی یا مرخصی اجباری بشهون دادن و یا اینکه از حقوقشون کسر کردند
این کرونا فقط برای کارمندای دولت خوب بود ، نه برای کارگرهای بخش خصوصی و نه اصناف
یکی نیست پیگیر اینهمه صدمه و زیان به غیرکارمندای دولت بشه؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین