کد خبر: ۶۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
تداوم بارش‌ها تا روز دوشنبه هفته آینده

بارش یک‌متری برف در کردستان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از بارش یک متری برف در گردنه ژالانه واقع در مسیر راه ارتباطی سروآباد به اورامان تخت و ۸۰ سانتی‌متری در ارتفاعات بخش سرشیو سقز خبر داد.
بارش یک‌متری برف در کردستان
آفتاب‌‌نیوز :

رحیم صدیقی با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به کردستان اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، بارش باران و برف تا ساعت 10 امشب همچنان در کل نقاط استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از اواخر امشب تا صبح روز شنبه بارش‌ها به‌صورت موقت قطع و هوای استان پایدار می‌شود، افزود: از ساعت 12 ظهر روز شنبه تا روز دوشنبه هفته آینده هوای استان ناپایدار و بارش‌ها ادامه داشته و در این مدت بارش باران، در ارتفاعات و نیمه شمالی بارش برف و باران، احتمال رعد و برق به‌خصوص در نواحی غربی و جنوبی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه غلیظ پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: روز یکشنبه هفته آینده بارش باران در نواحی جنوبی استان همچون سروآباد، کامیاران، جنوب سنندج، قروه، دهگلان و بخشی از بیجار قابل ملاحضه و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلاب در رودخانه و خسارت پیش‌بینی شده و باید مردم توجه کنند.

وی از بارش یک متری برف در گردنه ژالانه واقع در مسیر راه ارتباطی سروآباد به اورامان تخت و 80 سانتی‌متری در ارتفاعات بخش سرشیو سقز خبر داد و خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته در سقز 430 میلی‌متر، گل‌تپه با 360 میلی‌متر، زرینه 100 میلی‌متر، بانه 90 میلی‌متر، دیواندره 80 میلی‌متر، هزارکانیان 60 میلی‌متر و بیجار 30 میلیمتر بارش برف به ثبت رسیده است.

صدیقی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته در گل‌تپه سقز 60 میلی‌متر، سقز 57 میلی‌متر، مریوان 48 میلی‌متر، بانه 48 میلی‌متر، سروآباد 24 میلی‌متر، دیواندره 19 میلی‌متر، زرینه 16 میلی‌متر، بیجار 15 میلی‌متر، دهگلان 10 میلی‌متر و قروه 3 میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین