کد خبر: ۶۸۲۷۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

جزییات تعطیلی یک‌هفته‌ای در استان‌های کشور

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان درباره دستورالعمل و جزییات تعطیلی یک‌هفته‌ای بخش‌های اجرایی، و نحوه فعالیت نیروهای مسلح، بانک‌ها و بخش‌های امور خدمات، شامگاه جمعه، اطلاعیه صادر کرد.
جزییات تعطیلی یک‌هفته‌ای در استان‌های کشور
آفتاب‌‌نیوز :

با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۴۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل هستند، مگر آن عده‌ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

جمشید انصاری در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و تصمیمات دولت در این رابطه گفت: این تصمیمی است که در جلسه دیروز اتخاذ شد و آقای رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کردند و من از همه از جمله همکاران خودم در دولت و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم که این دستور را به طور جدی عملی کنند.

وی افزود: از مردم نیز درخواست می‌کنم که اگر کاری با ادارات دارند، این کار را یک یا دو هفته عقب بیاندازند و به خاطر سلامتی خود و جلوگیری از شیوع ویروس، از مراجعه به ادارات خودداری کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره بخش‌های سازمانی و کارمندانی که باید به تشخیص هر سازمان در محل کار حاضر شوند، اظهار کرد: این مسأله متناسب با شغل افراد در هر بخش است و شرایط هرکدام از دستگاه‌ها و خدمات آن‌ها است که این مسأله را تعیین می‌کند. به طور مثال در سازمان‌هایی مثل شهرداری یا اداره گاز، بخش‌های اداری باید تعطیل شوند و قاعدتاً کسانی که در بخش‌های ارائه خدمات کار می‌کنند، می‌توانند حاضر شوند.

وضعیت ادارات استان سمنان

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری استان سمنان به‌جز نیرو‌های مسلح، واحد‌های خدمات‌رسان، امدادی، بهداشت و درمان، خدمات شهری، بانک‌ها و نیز افراد با مشاغل نظارتی و ضروری (با تشخیص بالاترین مقام اجرایی هر دستگاه) از فردا شنبه هشتم آذر به‌مدت یک هفته تعطیل است.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به نقش فرمانداران و بخشداران در مدیریت راهکار‌های مقابله با کرونا حضور آنان در محل خدمت ضروری است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام رسانه‌ای جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به منظور کاهش میزان ابتلا و شیوع بیماری کووید ۱۹ مقرر شد تا حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی (مناطق قرمز و نارنجی)، تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش یابد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: جزئیات و چگونگی ارائه خدمات در زمان تعطیلی ادارات و موارد مرتبط با این مقوله، فردا و پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری، به وسیله استاندار سمنان به اطلاع عموم مردم استان سمنان خواهد رسید.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی سلامتی و عافیت برای تمام مردم ایران اسلامی و استان سمنان، از شهروندان قانونمدار استان دعوت می‌شود با پرهیز از تجمعات و حذف تردد‌های غیرضروری، مسئولان ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و نیرو‌های پرتلاش بهداشت و درمان استان را در قطع زنجیره شیوع و کاهش میزان ابتلا به این بیماری یاری کنند.

ویروس کرونا با احتساب ۹ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر تا ظهر جمعه، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۷۴۶ بیمار در استان سمنان شد.

وضعیت تعطیلی ادارات دولتی استان اردبیل

معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار اردبیل گفت: ادارات استان در هفته پیش‌رو به صورت کامل تعطیل نخواهد بود و بنا به تشخیص مسؤولان استانی و شهرستانی، کارکنان در ادارات حاضر خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، یعثوب نژادمحمد با اشاره به عدم تعطیلی کامل ادارات دولتی در هفته پیش‌رو اظهار کرد: براساس تصمیمی که در استان گرفته شده، فعالیت دستگاه‌های اجرایی که خدمات ضروری به مردم ارائه می‌دهند، از جمله استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه با تعداد مشخص شده توسط مدیران، فعال خواهد بود.

وی افزود: شهر‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد به‌عنوان شهر‌های قرمز و خلخال، نیر، گرمی و اصلاندوز به‌عنوان شهر‌های نارنجی هستند.

معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار اردبیل بیان کرد: در بقیه ادارات کل، مدیر کل، معاونین و تعداد محدودی از همکاران که به‌عنوان تصمیم‌گیر برای امورات ضروری در سطح کشور و استان هستند، حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: وضعیت کاری برخی همکاران نیز به‌صورت دورکاری خواهد بود که با توجه به بخشنامه ۲۷ آبان‌ماه مبنی بر فعالیت یک سوم کارکنان، در حال حاضر با حداقل افراد در حال اجرا است.

معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار اردبیل تصریح کرد: بانک‌ها در طول هفته پیش‌رو خدمات عادی به مردم ارائه نخواهند کرد و فقط خدمات ضروری در بخش خدمات دولتی و خدمات شهری (آب، برق، گاز) ارائه خواهد شد که در شورای هماهنگی بانک‌های استان خدمات غیرضروری مشخص و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

نژاد محمد گفت: در مورد بانک‌ها، مراجعات مردم به بانک‌ها کمتر خواهد شد و با اینکه بانک‌ها فعال هستند، ولی خدمات ضروری را به مردم ارائه می‌کنند.

ستاد استانی کرونا در خراسان شمالی؛ هیچ‌گونه تعطیلی ادارات تاکنون مصوب نشده

به نوشته ایرنا، ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در خراسان شمالی طی اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت تعطیلی ادارات در شهرستان‌های استان اقدام به تشریح موضوع کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به مصاحبه رئیس محترم سازمان اداری استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای ادارات و دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور در هفته آتی و ابهاماتی که پس‌ازاین مصاحبه ایجادشده است، موضوع توسط کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی از ریاست سازمان اداری استخدامی پیگیری و این موضوع اعلام شد که: «منظور صرفاً در خصوص شهر‌های با وضعیت قرمز بوده که عالی‌ترین مقام دستگاه می‌تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک‌سوم حضور کارکنان را اجرایی کند.»

لذا با توجه به اینکه هیچ‌گونه مصوبه جدیدی مبنی بر تعطیلی سراسری به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی واصل نشده است، کماکان ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور (زرد، نارنجی و قرمز) بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

ادارات فقط در شهر‌های ساری، آمل و بهشهر تعطیل است

بر اساس این اطلاعیه که عصر جمعه از سوی استانداری مازندران منتشر شد، محدودیت‌ها در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شامل تعطیلی سراسری نمی‌شود و باید طبق محدودیت‌های قبلی به صورت دور کاری و یک دوم فعالیت کنند.

طبق آخرین اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با ویروش کرونا تنهای سه شهرستان از ۲۲ شهرستان استان مازندران دارای وضعیت قرمز بوده و ۱۹ منطقه دیگر وضعیت نارنجی دارند.

در اطلاعیه استانداری مازندران آمده است که با توجه به اعلام معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تعطیلی ادارات در شهر‌های قرمز استان مازندران از تاریخ هشتم تا ۱۴ آذرماه جاری قطعی است و عالی‌ترین مقام دستگاه می‌تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک سوم حضور کارکنان را اجرایی کند.

استانداری مازندران علاوه بر ابلاغ تعطیلی ادارات استانی و شهرستانی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز اعلام کرد که حضور مدیران‌کل و معاونین و روسای سازمان‌ها و مدیران مستقل واحد‌های شهرستانی در محل ادارات الزامی است.

بر اساس این اطلاعیه محدودیت‌های جدید شامل شهرستان‌های با رنگ نارنجی و زرد نمی‌شود و لذا ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور زرد و نارنجی بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

همچنین طبق این اطلاعیه حضور مدیران و کارکنان در موارد ضروری بنا به تشخیص مدیرکل یا مدیران سازمان‌های استانی در حداقل میزان و بنابه ضرورت خواهد بود. مدیران کل استان نیز هماهنگی لازم را در وظایف محوله با استانداری داشته باشند.

علاوه بر این در شهر‌های با وضعیت قرمز عالی‌ترین مقام دستگاه دولتی می‌تواند عدم الزام رعایت سقف حداکثر یک سوم حضور کارکنان را اجرایی نماید.

بر اساس اعلام استانداری مازندران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران و بابل مستثنی بوده و حضور کارکنان آن به تشخیص رییس دانشگاه خواهد بود.

البته تمامی کارکنان موظف هستند برای فراخوان و نیاز مدیران کل جهت موارد ضروری یا دور کاری در حالت آماده باش و در دسترس باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران اضافه کرد: جزییات بیشتر این محدودیت‌ها بویژه برخی نهاد‌های حساس همچون بانک‌ها صبح فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری و تصمیمات استانی از طریق ستاد استانی اعلام خواهد شد.

مازندران از جمله استان‌های نخستین درگیر با ویروس کرونا کشور بود و تاکنون ۲ موج همه گیری این ویروس را پشت سرگذاشته است.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از اوایل آبان ماه تشدید شد و اکنون بیش از ۸۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

با وجود اینکه در مجموع مازندران در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، اما تنها سه شهرستان ساری، آمل و بهشهر شرایط قرمز داشته و باقی شهرستان‌ها در شرایط نارنجی قرار دارند.

استاندار تهران خبر داد: ابلاغ تعطیلی ادارات استان از هشتم آذرماه

استاندار تهران گفت: دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی دستگاه‌های دولتی و ادارات از شنبه - هشت آذر- برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه با اعلام این خبر  اظهار داشت: تصمیم و دستور سازمان اداری و استخدامی مبنی بر تعطیلی ادارات شفافیت و صراحت لازم را دارد و این موضوع از فردا، شنبه به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی اظهارداشت: تمامی این اقدامات و محدودیت‌ها برای حفاظت و مراقبت از سلامت و جان مردم و هموطنان اتخاذ شده است و امیدواریم مردم نیز به تبع این محدودیت‌ها مراعات لازم را داشته باشند.

استاندار تهران تاکید کرد: مردم تا حد امکان از تردد‌های غیرضروری بپرهیزند و با رعایت نکاتی که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت به طور مستمر ابلاغ می‌کنند، در مدیریت بیماری کرونا همراه مسئولان باشند.

استاندار ایلام: تمامی ادارات در مناطق قرمز هفته آینده تعطیل است

 استاندار ایلام گفت: تمامی ادارات این استان در هفته آینده تعطیل هستند و کارکنان در سر کار حاضر نمی‌شوند، اما بالاترین مقام دستگاه‌ها امکان فراخوانی تعدادی از کارکنان برای انجام امور ضروری را دارند.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر جمعه در نشست فوق العاده قرارگاه عملیاتی کرونا افزود: بر این اساس کارکنان ادارات در شهرستان‌های ایلام و چرداول این هفته در محل کار حضور نمی‌یابند و هیچکدام از ادارات این مناطق به هیچ عنوان پذیرای ارباب رجوع نیستند.

وی تاکید کرد: تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، برق، پست، گاز و دیگر دستگاه‌ها نیز هست و تنها عواملی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند سر کار حاضر می‌شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه این تعطیلی شامل مناطق نارنجی و زرد استان نمی‌شود، گفت: بانک‌ها مشمول این تعطیلی نبوده و تابع بخشنامه شورای هماهنگی بانک‌های کشور هستند مگر اینکه در ستاد ملی کرونا تصمیم دیگر گرفته شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین تعداد کارمندان در شهرستان ایلام مشغول فعالیت هستند، تعطیلی بخش اداری و غیرضروری تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و ادارات خدمات رسان در هفته آینده مشمول حدود ۷۰ درصد کل کارمندان استان می‌شود که با احتساب پنج درصد سهم شهرستان چرداول دیگر منطقه قرمز استان به ۷۵ درصد می‌رسد.

وی یادآور شد: این تعطیلی و عدم حضور کارکنان در ادارات مرخصی استحقاقی و استعلاجی نیست و به نوعی مرخصی است که دولت به کارکنان داده است بنابراین باید حقوق، مزایا و اضافه کارکنان در این مدت به طور کامل محاسبه شود.

استاندار ایلام گفت: بدلیل اینکه در این هفته ادارات به هیچ عنوان ارباب رجوع نمی‌پذیرند با هماهنگی با بانک ها، امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط عواقب ناشی از تاخیر انجام امورات مالی برطرف خواهد شد تا هیچکس در این زمینه متحمل ضرر و زیان نشود.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار کرمانشاه: کلیه ادارات استان هفته آینده تعطیل است

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: کلیه ادارات استان از فردا (شنبه) به مدت یک هفته در تمامی شهرستان‌های قرمز، نارنجی و زرد تعطیل است.

هوشنگ بازوند دقایقی قبل در گفت وگوی تلفنی با شبکه زاگرس کرمانشاه افزود: در این مدت دستگاه‌های خدمات رسان با یک سوم کارکنان فعالیت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در صورت تشخیص مدیران، دستگاه‌های خدمات رسان می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند و نهاد‌های نظامی و انتظامی از این دستورالعمل مستثنی هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باتوجه به پیش بینی بارندگی در روز‌های آینده باید در محل کار حضور داشته باشند، گفت: استاندار و معاونین استانداری در طول هفته در محل کار خود حضور دارند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با تعطیلی ادارات و کاهش تردد‌ها و همراهی مردم شاهد تداوم روند نزولی کاهش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها باشیم.

بازوند تاکید کرد: تغییر در سبک زندگی و رعایت توصیه‌های بهداشتی یکی از راهکار‌های درمان کرونا است.

استاندار کرمانشاه در پایان از همکاری بسیار مطلوب مردم، اصناف، بازاریان و همه نهاد‌ها در هفته اول اجرای محدودیت‌ها قدردانی کرد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵۳ بیمار جدید کووید ۱۹ در این استان شناسایی شدند که ۸۹ مورد از آن‌ها سرپایی و ۶۴ نفر دیگر بستری بودند.

«مهدی محمدی» روز جمعه  افزود: ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این ۱۶ نفر شامل چهار نفر در کرمانشاه، چهار نفر در کنگاور، ۲ نفر در سنقر و در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و دالاهو نیز هر کدام یک نفر می‌شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۸۳۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸ نفر با علایم ویروس کرونا بستری و ۱۳۳ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

هفته آینده ادارات ۱۴ شهر قرمز کرونایی اصفهان تعطیل شدند

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، هفته آینده ادارات دولتی ۱۴ شهر قرمز کرونایی این استان تعطیل شدند.

حجت‌اله غلامی روز جمعه با بیان این که ۱۴ شهرستان این استان در وضعیت قرمز هستند، اظهارداشت:همه ادارات دولتی تعطیل هستند، مگر کارکنانی که حضورشان ضروری است و یا بالاترین مقام اجرایی دستگاه‌ها که حضور آن‌ها تنها برای انجام کار‌های ضروری لازم است.

وی ادامه داد: نیرو‌های بخش خدمات و حوادث دستگاه‌هایی از جمله آب، برق، گاز و شهرداری‌ها و امداد و نجات در محل کار حاضر خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان با اشاره به تردد‌ها خودرو‌ها در استان گفت: کاهش تردد‌ها در روز‌های اخیر خیلی خوب بوده و تردد ورودی به استان ۴۷ درصد و تردد‌های داخل شهری حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

غلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد هم استانی‌ها محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح را رعایت کردند.

وی اضافه کرد: محدودیت فعالیت مشاغل هم در وضعیت مناسبی قرار دارد و بالای ۸۵ درصد و در برخی از شهرستان‌ها تا ۹۵ درصد رعایت شده است.

شهر‌های دارای وضعیت قرمز در استان شامل اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، تیران و کرون، خمینی شهر، شهرضا، فریدن، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نایین، گلپایگان و نطنز هستند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های بُرخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

معاون استاندارفارس: کارکنان مشاغل ضروری، شنبه در محل کار حاضر باشند

 جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: شنبه هشتم آذرماه فقط کارکنان دارای مشاغل ضروری در دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشته باشند.

عببدالرضا قاسمپور جمعه خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و روسای سازمان‌های استان افزود: مصاحبه رییس سازمان اداری و استخدامی برای فعالیت شنبه هشتم آذرماه ۹۹ دستگاه‌های اجرایی در مورد پرسنل ضروری ادارات ملاک است یعنی صرفا نیرو‌های ضروری باید در محل کار حاضر باشند و نسبت به ارایه خدمات لازم به مردم اقدام کنند.

وی ادامه داد: صرفا آن دسته از کارکنان که حضورشان در محل اداره برای ارایه خدمات ضروری به مردم لازم است باید در محل کار حضور داشته باشند یعنی خدماتی که اگر انجام نشود قطعا مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

معاون استاندار فارس گفت: خدماتی مثل آب، برق، گاز، تلفن جزو خدمات ضروری است، همچنین اداراتی که به هنگام حوادث و بحران‌ها به خصوص در شرایطی که با بحران کرونا مواجه هستیم نقش آفرینی مهم و موثری در مدیریت بیماری کرونا دارند باید در محل کار حضور داشته باشند.

قاسمپور افزود: مدیران کل و معاونان و مدیران ستادی فعلا تا فردا در محل کار حاضر شوند تا شنبه هشتم آذرماه ستاد ملی کرونا در خصوص جزییات تعطیلی دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیری و اطلاع رسانی کند.

وی ادامه داد: در استان فارس از حدود یک ماه پیش با دستور استاندار، دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است که در شهر‌های قرمز یک سوم، شهر‌های نارنجی یک دوم و شهر‌های زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.

معاون استاندار فارس گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برای فردا موضوع دورکاری را مدیریت کنند، می‌توانند یک سوم را به یک چهارم و یک پنجم افزایش دهند یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کارکنانی که حضورشان برای خدمت به مردم ضروری است در محل کار حاضر باشند.

قاسمپور افزود: هدف این است که ادارات خلوت‌تر باشد و کاهش تردد را داشته باشیم و شهر‌ها خلوت‌تر شود و تجمع‌ها کمتر شود و همه با هم، دست به دست هم دهیم و با وحدت و همدلی کرونا را شکست دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مثل ۹ ماه گذشته که با همکاری مردم به خصوص اصناف، استان فارس جزو استان‌های موفق در بحث مدیریت بیماری کرونا بود، همچنان با همراهی و همکاری مردم با موفقیت این ویروس منحوس را شکست دهیم.

استاندار قزوین، جزییات تعطیلی ادارات را در هفته آینده تشریح کرد

استاندار قزوین، جزییات تعطیلی ادارات استان را از فردا شنبه هشت آذرماه به مدت یک هفته به منظور مقابله با بیماری کرونا تشریح کرد.

هدایت الله جمالی پور جمعه شب در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌های ضروری خدمات رسان استان در هفته پیش رو، تعطیلی مطلق ندارند، افزود: استانداری، فرمانداری‌ها، مراکز بهداشت و درمان استان، نیروی انتظامی، صدا و سیما، هلال احمر، آتش نشانی و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و شرکت پخش فراورده‌های نفتی، بخش خدمات شهری شهرداری‌ها و معاونت راهداری اداره کل راهداری استان به صورت کامل فعال خواهند بود.

وی اظهار داشت: بخش نظارت و بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی به دلیل نظارت بر بازار در این ایام به صورت کامل فعال خواهند بود و همچنین بخش‌های خدمات رسان سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان در این هفته مشمول تعطیلی نمی‌شوند.

جمالی پور با بیان اینکه بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود، تاکید کرد: شعب بانک‌ها در طول هفته حق برگشت زدن چک شهروندان را نخواهند داشت.

استاندار قزوین اضافه کرد: واحد‌های صنعتی و تولیدی استان به طور کامل فعال خواهند بود و مشمول تعطیلی یک هفته‌ای نمی‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: هیچ کدام از کارکنان ادارات حق خروج از استان را ندارند، زیرا این تعطیلات احتیاطی است و باید نیرو‌ها در این مدت در دسترس و آماده به خدمت باشند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، هیچ گونه خدمات به شهروندان در طول هفته به جز موارد ضروری ارائه نخواهند کرد و مردم از مراجعه حضوری جدا پرهیز کنند.

جمالی پور تاکید کرد: دستگاه‌هایی، چون حوزه هنری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه، سازمان مهندسی، حج و زیارت، اسناد رسمی، خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک به صورت کامل در طول هفته تعطیل هستند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: کلیه دانشگاه‌های استان در بخش اداری تعطیل هستند و بخش آموزش دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز به صورت مجازی به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین بخش اداری اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان قزوین و مناطق چهارده‌گانه با ظرفیت ۱۰ درصد فعال خواهند بود ضمن اینکه آموزش مجازی دانش آموزان همچنان ادامه دارد.

استاندار قزوبن ادامه داد: نیرو‌هایی که با قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان‌ها همکاری دارند به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی در محل کار و فعالیت خود حاضر می‌شوند.

وی افزود: فعالیت نیرو‌های نظامی و لشگری براساس دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح است و مابقی نیرو‌های دستگاه‌ها و مواردی که عنوان نشده است حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت برای موارد ضروری با تشخیص مدیر دستگاه در ادارات حضور خواهند یافت.

جمالی پور با بیان اینکه ساعت کاری کارکنان ادارات استان در طول هفته جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعداز ظهر خواهد بود، افزود: کلیه مسابقات ورزشی در این ایام تعطیل است و فقط مسابقات لیگ برتر براساس دستورالعمل فدراسیون‌ها و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی قزوین با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز هستند برای جابه جایی مسافران استفاده کنند و اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با ۲۰ درصد ظرفیت نیرو‌ها به فعالیت خود در طول هفته ادامه می‌دهند.

ادارات کردستان روز شنبه ۸ آذر تعطیل نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ادارات این استان روز شنبه هشتم آذر طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه داده و تعطیل نیستند.

محمدابراهیم زارعی جمعه شب با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی در خصوص چگونگی فعالیت ادارات در هفته آینده در این استان گرفته نشده است، اظهار داشت: پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا (فردا) در این مورد تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد ملی کرونا شنبه تشکیل و تصمیمات مختلفی برای مدیریت شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی یا عدم تعطیلی ادارات در آن گرفته می‌شود، اضافه کرد: این استان تابع تصمیمات ستاد ملی بوده و هر تصمیمی که گرفته شود را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم استان می‌رسانیم.

زارعی با بیان اینکه روز شنبه هیچ اداره‌ای در استان تعطیل نیست و همه کارکنان طبق روال عادی باید در محل کار حضور داشته باشند، افزود: تلاش می‌کنیم با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، بهترین راهکار و تصمیم را در ارتباط با فعالیت بخش اداری استان بگیریم.

وی در خصوص نتایج هفته اول اعمال محدودیت‌های پویا در این استان با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم یادآور شد: نتایج خیلی مطلوب نیست لذا انتظار داریم مردم استان همراهی و همراهی بیشتری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا بتوانیم از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت زرد یا سفید بازگردیم.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: عادی شدن شرایط و کاهش شیوع ویروس کرونا نیاز به مشارکت عمومی اکثریت مردم دارد، چون در صورت عدم مشارکت حداکثری هر طرحی برای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ منجر به شکست خواهد شد.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه و ۶ شهرستان استان شامل سروآّباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر (۱ تا ۱۴ آذر) مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهر‌های سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهر‌های وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری بود.

معاون استاندار کرمان: حضور حداقلی کارکنان نباید خدمات‌رسانی را کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به شرایط فعالیت ادارات در استان‌های با شرایط قرمز گفت: مدیران باید ظوری برنامه ریزی کنند که با حداقل کارکنان روند خدمات رسانی به مردم کند نشود.

محمدصادق بصیری شبانگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه هنوز ابلاغیه‌ای از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به استانداری کرمان نرسیده همچنان دستوالعمل پیشین مبنای تصمیم گیری هفته آینده است.

به گفته وی روز شنبه و پس از برگزاری ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، درباره نحوه فعالیت ادارات و جزئیات آن در ستاد استانی تصمیم گیری می‌شود.

بصیری خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه ریزی کنند با حداقل حضور کارکنان، وظایف ضروری انجام شود و مشکلی در خدمات رسانی و پاسخگویی به نیاز‌های اساسی مردم پیش نیاید.

ادارات استان همدان هفته آینده تعطیل است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان با اشاره به بخشنامه سازمان امور اداری کشور، گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری استان غیر از سازمان‌های خدمات‌رسان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، بهداشتی و درمانی، امدادی و بانک‌ها از فردا (شنبه) تا پایان هفته تعطیل است.

مهرداد نادری فر شامگاه جمعه اظهار داشت: تصیمم گیری در زمینه برخی از سازمان‌های به ویژه نهاد‌های خدمات‌رسان بر عهده بالاترین مقام هر دستگاه است.

وی بیان کرد: به دنبال ابلاغ طرح جامع مدیریت هوشمند و اجرایی شدن آن از یکم آذر سالجاری شاهد کاهش روند بیماری در استان بودیم و این موضوع مسئولان را ترغیب به تداوم اجرای طرح‌ها و تعطیلی یک هفته‌ای سازمان‌های و نهاد‌های اداری برای مهار کرونا کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: تشدید محدودیت‌ها بیانگر ناتوانی در کنترل و مهار ویروس کرونا نیست بلکه تاثیر مثبت اجرای طرح‌های در دست اجرا زمینه‌ای برای این تصمیم شده است.

نادری فر با بیان اینکه وضعیت رو به بهبود است ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و صنوف بتوان زمینه بهتری برای مهار و قطع زنجیره کرونا فراهم کرد.

هفته آینده ادارات شهر‌های قرمز استان مرکزی تعطیل هستند

استاندار مرکزی گفت: هفته آینده همه ادارات غیر از دستگاه‌های خدمات رسان در شهر‌های قرمز استان مرکزی تعطیل و غیرفعال هستند.

سید «علی آقازاده» شامگاه جمعه افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان همانند اورژانس فعال هستند و به مردم ارایه خدمت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بخش اداری شهرداری‌ها در شهر‌های قرمز تعطیل هستند و خدماتی ارایه نمی‌دهند.

استاندار مرکزی گفت: این تعطیلی‌ها برای کاهش ابتلای مردم به ویروس کرونا اتخاذ شده تا در سایه همکاری مردم شدت شیوع بیماری کمتر شود.

وی اظهار داشت: در طول هفته گذشته همه گزارش‌ها و اخبار دریافت شده از استان نشان داد که مردم طرح محدودیت را خوب مدیریت کرده‌اند و فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راه و نیروی انتظامی، اعضای شورای تامین و اعضای بسیج در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی خوب عمل کردند.

استاندار مرکزی گفت: عملکرد استان در هفته گذشته بسیار رضایت بخش بود به طوری که بیش از ۹۰ درصد گزارشات نشان داد مردم طرح محدودیت را رعایت کردند.

آقازاده افزود: نتایج مقایسه آمار هفته چهارم آبانماه و هفته اول آذرماه، نشان می‌دهد که موارد مثبت ویروس کرونا در هفته اول آذرماه نسبت به هفته چهارم آبانماه ۱۴ درصد کاهش یافته است و از حدود یک هزار و ۸۶۰ نفر به یک هزار و ۴۱۰ نفر رسیده، همچنین موارد بستری با ۳۷ درصد کاهش به ۲۲۷ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: در موارد فوتی، کاهش ۲۰ درصدی رقم خورده است به طوری که از ۸۳ مورد فوتی در هفته پایانی آبانماه به ۶۷ مورد در هفته اول آذرماه رسیده است و نتیجه همکاری مردم در دو هفته دیگر خود را نشان می‌دهد، ولی به نظر می‌رسد آمار خوبی را در هفته آینده از عملکرد مردم به دست آید.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه پارسال در اراک به ثبت رسید.

ادارات قم فردا باز است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: فردا (شنبه) ادارات و همه دستگاه‌های ضروری به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند.

محمدرضا گروسی جمعه شب درباره اِعمال محدودیت‌ها در رابطه با اداره‌های استان قم اظهار داشت: قم نیز جزو استان‌های با وضعیت «قرمز» در سطح کشور است.

وی افزود: با توجه به این‌که دولت به علت تشدید بیماری‌هایی که در استان‌هایی با وضعیت قرمز، باید مدیریت لازم را داشته باشد؛ استان قم نیز در خصوص ادارات و دستگاه‌های اجرایی ملزم به این کرده اند که در ۲ حالت وضعیت قرمزی که برای دستگاه‌های ضروری است با ۵۰ درصد حضور و دستگاه‌هایی که غیرضرور است با یک‌سوم حضور کارکنان به فعالیت خود ادامه دهند.

گروسی همچنین گفت: بخشنامه‌ای هم که به صدور ابلاغ رسانه‌ای توسط دکتر جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شد که فردا (شنبه) ادارات تعطیل است؛ باید عرض بکنم که تا به این لحظه همه دستگاه‌های ضروری طبق هفته گذشته در محل کار خودشان، همکاران حضور می‌یابند و سایر دستگاه‌ها هم تا ابلاغ رسمی از ستاد عالی کرونا و نیز سازمان اداری و استخدامی کشور، فعالیت ادامه دارد.

وی افزود: فردا ستاد عالی کرونای کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و وزیران تشکیل و پس از آن درباره تعطیلی ادارات تصمیم‌گیری می‌شود، از این رو فردا (شنبه) ادارات و همه دستگاه‌های ضروری به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز بر اساس بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی به کار خودشان بر اساس ۵۰ درصد ادامه می‌دهند.

قم در حال حاضر جز شهر‌های با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می‌آید و محدودیت‌ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

تعطیلی ادارات کهگیلویه و بویراحمد تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعطیلی ادارات در این استان براساس دستورالعمل اعلامی ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با تسلیت سالگرد وفات حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: مسئولان استان پروازی نیستند و موظفند که پای کار باشند و بصورت شبانه روزی خدمت رسانی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارندگی‌های پیش رو، عنوان کرد: با بررسی کامل اطلاعات تصمیم می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع شاهد آبگرفتگی معابر در برخی مناطق استان خواهیم بود، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و کسی در نزدیکی رودخانه‌ها قرار نگیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان، هشدار داد: با توجه به آب گرفتگی و سیلابی که قابل تصور است مردم باید بیش از پیش مراقبت کنند.

کلانتری با بیان اینکه براساس نقشه‌های هواشناسی خطر صاعقه هم جدی است، افزود: انتظار می‌رود هم استانی‌ها برای کار‌های غیر ضروری به بیرون مراجعه نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ تن نمک و شن توسط راهداری ذخیره شده است، بیان کرد: انبار مناطق در معرض سیل شارژ شده است و هیچگونه مشکلی در این خصوص نداریم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید مجموعه مدیریت بحران در تمام شهر‌های استان در حالت آماده باش باشند، اظهار داشت: انتظار می‌رود سایر مناطق کمک کار شهر‌های سردسیری باشند.

استاندار کمک رسانی به مناطق روستایی و عشایری را از اولویت‌ها دانست و گفت: مناطق محروم و روستایی از زیلایی و مارگون تا دیشموک به صورت ویژه مورد توجه باشند، چون سخت گذر هستند، اما باید خود مردم نیز رعایت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان و تیم‌های امداد و نجات باید در آماده باش کامل باشند.

کلانتری ابراز کرد: احتمال آبگرفتگی در شهر‌های مختلف استان وجود دارد، شرکت برق و گاز اعلام آمادگی کامل کرده اند و باید برق استان تیم واکنش سریع برای وصل برق داشته باشند تا در بارندگی سنگین، تاریکی نداشته باشیم.

استاندار گفت: مسئله مهم بحث رهاسازی به موقع و کارشناسی شده آب به ویژه در محدوده سد کوثر گچساران است که خسارات زیادی خواهد داشت و زمانی موثر است که به موقع باز شود هر چند در سال‌های گذشته به موقع عمل شد.

وی خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن، گفت: انتظار می‌رود از تجمعات مردمی در این نهاد جلوگیری شود و برای رسیدگی به امور مردم با برنامه ریزی بهتری اقدام شود.

کلانتری تاکید کرد: در همه شهر‌ها حفاری‌ها باید صورت جلسه داشته باشد و هیچ گونه حفاری بدون مجوز انجام نشود.
کلانتری خطاب به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی که شامل تعطیلات اعلام شده نیستند، گفت: باید کیفیت و سرعت کار دستگاه‌های خدمات رسان در بحران بیشتر شود.

وی با اشاره به بازدید‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: شورای مدیریت بحران در آماده باش کامل به سر می‌برند و سعی شود دستگاه‌های خدمات رسان کشیک‌ها را مشخص کنند و در آماده باش کامل باشند.

استاندار در خصوص محدودیت‌ها هم، عنوان کرد: تدابیر دولت این است که در هفته پیش رو در مناطق قرمز مدیران پای کار باشند، اما در خصوص تعطیلی ادارات تابع اعلام ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه ستاد ملی به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌کنیم.

وی گفت: آنچه حایز اهمیت است تردد‌ها باید به شدت کاهش پیدا کند تا شاهد وقفه در زنجیره انتشار این ویروس باشیم واقعیت این است که تلفات زیادی تاکنون در دنیا، کشور و استان داده شده است.

استاندار با قدردانی از همکاری خوب و مثال زدنی مردم استان گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها زنجیره انتقال این ویروس را کاهش دهیم.

کلانتری گفت: هدف اصلی کم کردن تردد‌ها و رفت و آمدهاست، در یک نشست که ۱۱ نفر به عیادت بیمار رفته بودند ۱۰ نفر از آن‌ها کرونا گرفتند که زنگ خطری برای شب نشینی‌ها و عیادت هاست.

وی در بخش پایانی سخنانش، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی خبر داد و گفت: همه تجهیزات و امکانات استان برای این مهم بسیج شدند.

ادارات گیلان تعطیل مطلق نمی‌شوند

جانشین رئیس ستاد کرونای گیلان با اشاره به بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی ادارات گفت: این تعطیلی در شهر‌های قرمز استان به گونه‌ای است که به جز اداراتی که خدمات ضروری انجام می‌دهند، سایر ادارات با حداقل نیرو فعالیت می‌کنند و تعطیلی مطلق نداریم.

محمود قاسم نژاد جمعه شب در گفت و گویی با شبکه استانی باران افزود: در گیلان به غیر از شهر رشت و رودبار سایر شهرستان‌های ما در وضعیت نارنجی و زرد هستند که عمده شهر‌ها هم در شرایط زرد بوده و بسیاری از مشاغل و گروه‌ها می‌توانند فعالیت خود را تقریبا به رویه قبل انجام دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه که از طریق ریاست سازمان اداری استخدامی کشور اعلام شده، همه مشاغل و کارکنان ادارات دولتی به جز آنانی که خدمات ضروری انجام می‌دهند (شامل دستگاه‌های حاکمیتی، امدادی و درمانی، نیرو‌های انتظامی و شهرداری ها) با حداقل نیرو به فعالیت ادامه می‌دهند.

قاسم نژاد اظهار داشت: در شهر‌های نارنجی نیز کارکنان می‌توانند با یک دوم و در شهر‌های زرد با دو سوم ارائه خدمت دهند و به غیر از دستگاه‌های حاکمیتی و امدادی که به عنوان گروه ضروری تلقی می‌شوند در شهر‌های قرمز بر اساس این بخشنامه تعطیلی است، اما به اختیار رئیس آن دستگاه می‌تواند تعداد اندکی از مسئولان و پرسنل آن دستگاه برای خدمات ضروری که احتمالی، حضور داشته باشند که این اختیار برای روسای دستگاه‌ها از طریق ستاد در نظر گرفته شده است.

جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان در ادامه با بیان اینکه طی یک هفته اول اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی شاهد همکاری خوب مردم بودیم، افزود: این همراهی در سطح شهر‌ها و استان محسوس بود و مردم بویژه مشاغل همکاری خوبی برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا داشتند.

وی گفت: در شرایطی که مردم از لحاظ درآمدی شرایط خوبی ندارند این همکاری از نظر ستاد قابل قبول است و از همراهی و مشارکت مردم برای قطع شدن زنجیره کرونا قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین همکاران ما در فرماندارای ها، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت و گروه‌های ناظر اطلاع رسانی خوبی به مردم دارند و اگر کسانی تخلفی داشته باشند به آن‌ها تذکر لسانی داده می‌شود و در صورت عدم توجه اعمال جریمه و پلمب می‌شوند.

معاون استاندار بوشهر: تعطیلی اداره‌های این استان سراسری نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور (زرد، نارنجی و قرمز) بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری ادارات وجود ندارد.

حسن ابراهیمی شامگاه جمعه در مورد مصاحبه رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با موضوع تعطیلی اداره‌ها در کشور و بر اساس ابهام ایجاد شده در سخنان ایشان افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه مصوبه جدیدی مبنی بر تعطیلی سراسری به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا واصل نشده است، کماکان ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور (زرد، نارنجی و قرمز) بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری ادارات وجود ندارد.

وی بیان کرد: لازم به یادآوری است این اختیاربه بالاترین مقام استان داده شده تا در مناطق قرمز امکان کاهش کارکنان بیش از یک سوم داشته باشند.

ادارات دولتی مناطق قرمز لرستان تعطیل شد

استاندار لرستان گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی این استان در مناطق قرمز شیوع کرونا طی هفته آینده تعطیل است.

به گزارش جمعه شب اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان سیدموسی خادمی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، به منظور کاهش فشار بیماری و کنترل شیوع آن، تمامی ادارات در مناطق قرمز استان به تبع این تصمیم طی هفته آینده تعطیل هستند.

وی با اشاره به ۲ استثنا در خصوص تعطیلی‌های هفته آینده تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و متولی امور ضروری مانند بانک ها، اورژانس و مراکز درمانی و بهداشتی، اتفافات آب، برق و گاز شامل این مصوبه نمی‌شوند.

استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین با توجه به احتمال وقوع سیل در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته پیش رو، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سیل مانند راهداری و هلال احمر نیز از این تصمیم مستثنی هستند و نحوه حضور کارکنان این دستگاه‌ها در اختیار مدیر است تا ضمن برنامه‌ریزی برای حضور کارکنان، آمادگی لازم برای مواجهه با بحران احتمالی را نیز داشته باشند.

خادمی با تاکید بر اینکه اصل بر تعطیلی تمام ادارات در مناطق قرمز است اظهار داشت: با توجه به این مصوبه، مدیران دستگاه‌های اجرایی با در نظر گرفتن نوع خدمات ضروری کارکنان، برای حضور آنان در محل کار تصمیم‌گیری کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تا چهارم آذر ابتلای قطعی ۵۴ هزار و ۶۷۲شهروند لرستانی به ویروس کرونا و مرگ یکهزار و ۱۱۱ آنان تایید شده بود.

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در بروجرد، خرم آباد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرستان‌های ۱۱ گانه لرستان نارنجی است.

روابط عمومی استانداری سمنان درباره تعطیلی یک‌هفته‌ای اصلاحیه داد

روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان شامگاه جمعه در اصلاحیه‌ای، مراتب اطلاعیه تعطیلی یک‌هفته‌ای را لغو و ضوابط محدودیت‌های جامع قبل را در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد پابرجا عنوان کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان آمده است: ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق و سلامتی برای هم استانی‌های ارجمند و ضمن محکوم نمودن ترور شهید محسن فخری زاده، پیرو اطلاعیه صادر شده توسط استانداری سمنان با موضوع تعطیلی یک هفته‌ای ادارات درسطح استان به استحضار می‌رساند با توجه به اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به استانداری‌های سراسر کشور در دقایقی قبل، این موضوع تا پیش از تصویب در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا قابلیت اجرا نداشته و لذا کماکان ضوابط اعلامی قبلی محدودیت‌ها در مورد شهر‌های کشور (زرد، نارنجی و قرمز) بر اساس ابلاغ طرح جامع بوده و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

در این پیام آمده است: گفتنی است به محض وصول دستورالعمل و ضوابط مرتبط با تعطیلات احتمالی کرونایی، مراتب از طریق رسانه‌ها و مراجع رسمی خبری استان به اطلاع مردم شریف و قانونمدار استان سمنان خواهد رسید.

ویروس کرونا با احتساب ۹ فوتی در ۲۴ ساعت اخیر تا ظهر جمعه، از زمان شیوع تا کنون منجربه فوت ۷۴۶ بیمار در استان سمنان شد.

جزییات طرح محدودیت‌های جدید پیشگیری از کرونا در یزد اعلام شد

جانشین رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد گفت: با توجه به تداوم موج سوم شیوع این ویروس، اعمال محدودیت‌های جدید از فردا (شنبه) هشتم آذرماه جاری به مدت یک هفته دیگر در استان اعمال می‌شود.

احمد ترحمی جمعه‌شب با قدردانی از همراهی مردم استان افزود: همه اداره ها، سازمان‌های دولتی و عمومی به استثنا بخش‌های خدمات ضروری و بیمارستان‌ها به مدت یک هفته دیگر تعطیل و فعالیت کارکنان براساس بخشنامه سازمان اداری استخدامی به‌صورت دورکاری است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص دادگستری و سازمان‌های تابعه، خدمات ضروری مطابق بخشنامه معاون اول قوه قضاییه ارایه می‌شود، ادامه داد: بخش مرکز پیام، فوریت‌ها و حوادث دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند راهداری، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری‌ها فعال بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید خدمات ارایه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهار کرد: همه کارمندان در ساعت کار اداری در حالت آماده باش و در دسترس بوده و باید در صورت ضرورت و اعلام واحد مربوطه در محل کار حاضر شوند و حضور کارکنان اداره‌ها برای انجام امور ضروری خدمات بنا به تشخیص مدیران است.

ترحمی با اشاره به اینکه چنانچه کارمندی به مسافرت برود و خودرواش جریمه یا نامش در سامانه خرید بلیط ثبت شود، علاوه بر لغو تعطیلی، برابر مقررات با او برخورد می‌شود، تصریح کرد: دفاتر اداری، شرکت‌های بخش‌خصوصی و غیردولتی نیز به مدت یک هفته تعطیل است.

معاون استانداری یزد همچنین اظهار کرد: مدت وکالت نامه خودرو و معاینه فنی خودرو‌ها تمدید شد و نیازی به مراجعه به مراکز مربوطه نیست و همه اصناف گروه شغلی ۲، سه و چهار در استان به‌مدت یک هفته تعطیل است و در صورت تخلف محل کسب آن‌ها برابر مقررات پلمب می‌شود.

ترحمی گفت: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی‌ها، لبنیاتی ها، میوه و تره بار، غرفه مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ و بیرون بر رستوران‌ها و فست‌فود‌ها بدون مراجعه حضوری در شب تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه طبق برنامه هفته گذشته مجاز به فعالیت است و سایر اصناف گروه یک شغلی فقط تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه مجاز به فعالیت و پس از آن تعطیل است.

وی با بیان اینکه بیرون بر رستوران‌ها و فست‌فود‌ها (غذا‌های فوری) هم بعد از ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فقط با سفارش تلفنی و ارسال با پیک مجاز به فعالیت است، بیان کرد: گیم‌نت‌ها و خانه‌های مسافر هم تعطیل است و مطب پزشکان بعد از ساعت هشت و ٣٠ دقیقه شب مجاز به فعالیت نیست.

این مسوول با اشاره به اینکه تردد خانوادگی از ساعت ۱۸ عصر و ممنوعیت تردد کامل خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح به مدت یک هفته دیگر اعمال می‌شود، گفت: سفر به مناطق ییلاقی و روستا‌های خوش آب و هوای استان ممنوع است و متخلفان با دوربین‌های نظارتی اعمال جریمه می‌شوند.

به گفته ترحمی، ناوگان حمل و نقل عمومی تا ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فعال است و فرمانداران، بخشداران و مدیران بخش بهداشت و درمان باید در حوزه ماموریت خود حضور داشته باشند و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دارای کشیک فعال در طول هفته باشد.

وی اظهار کرد: چنانچه دستورالعمل جدیدی از ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و کمیته‌های آن صادر شود، در این مورد اطلاع‌رسانی و ملاک عمل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
1
متأسفانه دولت ناتوان با این تعطیلی که میتوانست خدمات حیاتی با استفاده از فضای مجازی تأمین شود ، برای بعضی مردم گرفتاری ایجاد کرد .
ما امروز برای درمان به بیمارستان رفتیم ، سیستم بیمه تکمیلی جواب نداد چون کارمندان حضور نداشتند در حالیکه این استعلام ها میتوانست توسط کارمند از طریق فضای مجازی جواب داده شود . این مشکل برای همه مراجعان اتفاق افتاد و بعضی پول کافی برای پرداخت نقد نداشتند . این خدمات در زمان های عادی هم میتواند از طریق اینترنت مدیریت شود و همواره کارمندان بیمه در منزل کار کنند . خدایا اول شرّ مدیران ناتوان و بعد شرّ کرونا را از سر این کشور و ملت وکوتاه کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
الان چه فرقی کرده مترو که هنوز شلوغه خیابونا که هنوز پراز ماشینه پس این تعطیلی واسه کیا بوده؟؟!!!
تا وقتی تعطیلی کلی اجرا نشه درست نمیشه اونقدر که تو ادارات خصوصی آدم رفت و آمد میکنه تو ادارات دولتی انقدر نیست ۶۰٪ شلوغی مترو و خیابون واسه ادارات خصوصیه خواهشا تعطیل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
ما که کارمندیم ولی گفتند باید بیایید سر کار اگه خواستید ادرس بدم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین