کد خبر: ۶۸۲۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
۳۰ سال بعد

آقا داماد چه کاره‌اند؟ ۹۹/۹/۹ به دنیا آمده!

پدر از جیبش شناسنامه آقازاده را درمی‌آورد و رو به خانواده عروس می‌گیرد که آن چه همه خوبان دارند، پسر ما در تاریخ تولدش دارد!
آقا داماد چه کاره‌اند؟ ۹۹/۹/۹ به دنیا آمده!
آفتاب‌‌نیوز :

«مارادونا که رفت، همه حسرت نبوغ فوق‌العاده او در فوتبال را می‌خورند؛ استعدادی که شاید دنیای فوتبال دیگر شاهد همچو اویی نباشد. محسن فخری‌زاده که ترور شد، همه از علم او حرف زدند و از این که فخری‌زاده یک دانشمند برجسته در زمینه هسته‌ای و پزشکی بوده است. پرویز پورحسینی به خاطر بازی‌های خوبش در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در یادها ماند.

هیچکس از تاریخ تولد آنها حرف نزد. اصلا مهم نبود. شاید تنها اهمیتش این است که بدانیم آنها در چه سنی به دیار باقی شتافتند. همین. فکر می‌کنید که مثلا ۸۰ سال دیگر، اخبار اعلام می‌کند که فلانی که متولد ۹۹/۹/۹ بود از دنیا رفت، و وای به حال بشریت بعد از او؟

نه، از وقتی جهان، جهان شد، ویژگی‌های اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، فردی و علمی افراد، نشان فضلیت و برتری آنها بوده است نه تاریخ تولد.

نمی‌دانم شاید برخی از خانواده‌ها فکر می‌کنند که پسر یا دخترشان در تاریخ رُند، پای به عرصه گیتی بگذارد، دیگر احتیاج به دانشگاه رفتن، هنر آموختن و انسان شدن ندارد. گویی خدا پکیجی را آماده کرده است و همه اینها را یک جا به متولدین ۹۹/۹/۹ یا دیگر تاریخ‌های رند اهدا می‌کند.

بچه‌ای که از اول زندگی یاد گرفته است که تاریخ تولدش، وجه تمایز او با دیگران است، قطعا تلاشی برای رسیدن به یک جایگاه اجتماعی مناسب نمی‌کند، چون فکر می‌کند از روزی که چشم باز کرده است این جایگاه را دارد.

۳۰ سال دیگر وقتی آقا پسر متولد ۹۹/۹/۹ به خواستگاری می‌رود، از او در مورد شغل و میزان تحصیلات سوال می‌کنند. پدر در پاسخ لبخندی می‌زند و می‌گوید که این چه سوالی است و از جیبش شناسنامه آقازاده را درمی‌آورد و رو به خانواده عروس می‌گیرد که آن چه همه خوبان دارند، پسر ما در تاریخ تولدش دارد!

یا از میزان تحصیلات و هنرهای عروس خانم می‌پرسند و مادرش می‌گوید، از هر انگشت دختر ما یک هنر می‌بارد چون او متولد ۹۹/۹/۹ است.

حالا که عروسی‌ها تعطیل شده اما اگر کرونا نبود، مطمئن باشید که در ۹۹/۹/۹، شاهد عروسی‌های چنان و چنان بودیم. چون با عروسی در تاریخ رند، خوشبخت‌ترین آدم‌های روزی زمین می‌شویم. دیگر با هم دعوا نخواهیم کرد و همیشه چون دو مرغ عشق عاشق با هم زندگی می‌کنیم تا مرگ ما را از هم جدا کند.

البته نباید چندان تعجب کرد. در جامعه‌ای که پول داشتن، ارحج به هر فضیلت اخلاقی است، باید هم برخی فکر کنند که داشتن یک تاریخ تولد خاص می‌تواند برای آنها یک آپشن و ویژگی مهم باشد.

یادمان نرفته است زمانی داشتن مدرک تحصیلی برای جوانان به‌ویژه در مسیر ازدواج یک حُسن بزرگ بود. حالا اما اگر بالاترین مدرک را هم داشته باشید اما حقوق‌تان نزدیک ۳ میلیون تومان باشد یا خانه نداشته باشید، نمی‌توانید روی جواب مثبت خانواده دختر مورد علاقه‌تان حساب کنید.

مواظب باشیم ناهنجاری‌ها تبدیل به هنجار نشوند و مسائل ساده‌ای که هیچ اصالتی ندارند برای ما آدم‌ها تبدیل به فضیلت نشوند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین