کد خبر: ۶۸۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
درباره تعداد تروریست‌ها گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد؛ بین ۶ تا ۱۲ نفر

جزئیات جدید از ترور شهید فخری‌زاده و گذرگاه‌های منطقه آبسرد

اقدام تروریستی روز جمعه ابعاد مختلفی دارد که نگاهی به اثرات به‌جامانده از این حادثه می‌تواند جزییات تازه‌ای را برای ما روشن کند.
جزئیات جدید از ترور شهید فخری‌زاده و گذرگاه‌های منطقه آبسرد
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی شواهد نشان می‌دهد که تروریست‌ها از مدت‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی برای اقدام خود بوده‌اند. انتخاب محل حمله از جهات مختلف قابل‌تأمل است. منطقه مسکونی آبسرد ییلاقی است که بیشتر، آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود و معمولا طول هفته خلوت‌تر است. پر رفت‌وآمد شدن جاده‌های منتهی به محل حادثه از جمله عواملی است که به عاملین ترور کمک کرده کمتر قابل ‌شناسایی باشند. جاده اصلی که به این منطقه وارد می‌شود؛ از جاده تهران به فیروزکوه جدا می‌شود که در ورودی و خروجی آن با چند دوربین عمومی پلیس تحت کنترل است.

براساس اطلاعات مرکز راهداری ایران یک دوربین در ۶۸ کیلومتری تهران پس از آبسرد به‌ سمت فیروزکوه قرار دارد و یک دوربین هم در ۳۷ کیلومتری تهران قبل از آبسرد و قبل از گیلاوند نصب شده است. آبسرد از جاده فیروزکوه سه ورودی دارد که هر سه مورد هم بین این دو دوربین قرار گرفته‌اند. بر این اساس احتمالا تروریست‌ها حداقل در مدتی که در حال برنامه‌ریزی برای این ترور بوده‌اند، دست‌کم یک یا حتی چندین‌بار از جلوی لنز این دوربین‌ها عبور کرده‌اند و البته حتما به این حواس‌شان بوده چطور از دید آن بگریزند.

غیر از این، آبسرد یک ورودی دیگر هم از سمت جاده تهران-گرمسار- از شهر ایوانکی دارد که دوربین‌های کنترلی آن یکی در پاکدشت و یکی هم در گرمسار قرار دارد.

به نوشته روزنامه اعتماد، تشخیص اینکه تروریست‌ها از کدام جاده وارد آبسرد شده و کمین کرده‌اند، سخت است ولی احتمالا از همان مسیری که وارد شده و در آبسرد کمین زده‌اند، خارج نشده‌اند و ‌به احتمال زیاد، پس از اتمام عملیات، از مسیر دیگری خارج شده‌اند و با فرض اینکه تعدادشان زیاد بوده، بعید نیست با تغییر وسیله نقلیه‌شان، از خودرو یا خودروهایی استفاده کرده‌اند که از روزها قبل، به این منظور و در مکان مناسب تدارک دیده بودند.

حال اگر در این مسیرها، از دوربین‌های پیشرفته کنترل جاده‌ای -که پلاک تمامی خودروها را در بازه بلندمدت ثبت می‌کنند- استفاده شده باشد، احتمالا ردگیری آنان نباید چندان سخت باشد. هرچند احتمالا برای گریز از محل حادثه، آن‌هم با سرعت بالا، برنامه‌ریزی قبلی داشته‌اند.

اما تصاویر محل حادثه جزییات بیشتری را عیان می‌کند. منابع خبری گزارش داده‌اند که در جریان این ترور، یک دستگاه خودروی نیسان با محموله‌ای از الوار چوب منفجر شده است و احتمالا تروریست‌ها برای انفجار این خودرو، از چیزی در حدود چهار پوند مواد منفجره استفاده کرده‌اند. البته چنین انفجاری، چندان به عملیات از پیش طراحی‌شده و کارگاهی نیاز نیست و به نظر می‌رسد انفجار را برای متوقف کردن خودروی سوژه استفاده‌ کرده‌اند.

شواهد نشان می‌دهد احتمالا خودروی نیسان منفجرشده فاصله زیادی با خودروی شهید فخری‌زاده داشته است، چراکه تصاویر منتشر شده از خودروی شهید فخری‌زاده معلوم می‌کند بدنه خودرو سالم است و آسیبی از انفجار به خودرو وارد نشده است.

بررسی تصاویر خودروی شهید فخری‌زاده اطلاعات بیشتری هم به دست می‌دهد. تصویری که از قسمت عقبی این خودرو در دسترس است، نشان می‌دهد گلوله‌ها از روبه‌رو شلیک شده و از قسمت انتهایی خودرو و از شیشه مثلثی قسمت سرنشین عقب خارج شده است. اثر ۵، ۶ گلوله بر شیشه جلوی خودرو باقی است و بنابراین می‌توان گفت که شاید کمتر از ۱۰ گلوله شلیک شده است.

اثرات گلوله بر قسمت شیشه جلو و انتهایی خودرو و نحوه ورود و خروج گلوله‌ها هم گواه بر این است که کالیبر اسلحه چندان بزرگ نبوده و شاید بتوان گفت که تروریست‌ها از اسحله‌ یا اسلحه‌هایی با کالیبر ۹ میلی‌متری مانند «یوزی» استفاده کرده‌اند برد مفید اسلحه‌ای مانند یوزی حداکثر ۲۰۰ متر است و درنتیجه می‌توان گفت فاصله تروریست‌ها با خودروی شهید فخری‌زاده کمتر از ۲۰۰ متر بوده و از آنجا که به احتمال بسیار زیاد شیشه‌های خودرو دودی بوده، زاویه شلیک از جلو انتخاب شده تا راحت‌تر بتوانند سوژه را مورد هدف قرار دهند.

در منابع مختلف این نکته ذکر شده که یک یا دو نفر از محافظان شهید فخری‌زاده مجروح و شهید شده‌اند. احتمالا یکی از این دو، راننده و دیگری در صندلی شاگرد نشسته بوده‌اند.

درباره تعداد تروریست‌ها گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد و برخی منابع از یک تیم ۶ نفره گفته و بعضی درباره گروهی ۱۲ نفره گمانه‌زنی کرده‌اند. تاکنون اما تنها مشخص شده که آنها از یک خودروی شاسی‌بلند اسپرت استفاده کرده‌اند.

بر این اساس می‌توان گفت که اگر تیمی ۱۲ نفره پشت این عملیات تروریستی بوده‌اند، شاید تعدادی به‌منظور پشتیبانی، در همان حوالی کمین زده بوده‌ و بعید است به طور مستقیم در صحنه حاضر بوده‌اند، چراکه در آن صورت باید از ۲ خودرو استفاده می‌کردند. با این حساب، می‌توان گفت که عدد ۶ برای تعداد تروریست‌ها دقیق‌تر باشد، چراکه خودروهای شاسی‌بلند هم گنجایش بیش از این تعداد فرد مسلح‌ را ندارند.

قاتلان شهید فخری‌زاده در امارات اقامت داشتند؟

سایت مشرق نیز نوشت: «آیدی کوهین»، روزنامه نگار جنجالی صهیونیست در توئیتی به دخالت امارات در ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران اشاره کرد.

کوهین در توئیتی که بعداً آن را حذف کرد، نوشت: "به شما نگفتم، ابوظبی متحد امنیتی از طلاست و انقلاب بزرگ در راه است".

پیش از توئیت کوهین، «بوغانم» فعال توئیتری معروف قطری در توئیتی دخالت امارات در ترور شهید فخری زاده را پیش بینی کرده بود.

بوغانم در توئیت خود نوشته است: «آیا خواهیم شنید، کسانی که محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را به قتل رساندند، در امارات اقامت داشتند؟ و آنها برای اجرای نقشه خود از امارات به ایران منتقل شدند و دستورات خود را از داخل امارات دریافت کردند و دستگاه امنیتی ابوظبی از این موضوع آگاه بود..»؟؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
21
... این همه تحلیل را قبل از ترور می زدید
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
32
کنترل و چک تردد شهید فخری زاده به زمان زیادی نیاز دارد. آنها آنقدر به وی نزدیک بوده اند که تمام برنامه های هفتگی یا ماهانه وی را می دانسته اند.
ناشناس
|
Kuwait
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
13
8
خدا لعنت کنه این تروریستها رو و دشمنان ایران رو انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
13
4
مرگ بر دبی مرگ بر امارات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
6
9
ان شا ا... برای بقیه دانشمندان این مملکت یه فکر بکنید اینجوری از دستشیون ندیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
18
مگه نمی گید دوتا ماشین جلو و عقب محافظ بوده ؟؟

پس ماشین محافظ عقبی کووووووووووووووووووو ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
13
6
واقعا زشته اگه امارات هزینه کارش را ندهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
2
14
چرا یک عکس از نیسان منفجر شده نیست ؟؟

داستان چیست ؟؟؟
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
3
سه چهار هفته تلاویو با استقبال در کشورهای عربی
پایگاه های متفاوت زده اند .

انگیزه عربها, ایران هراسی است از مشارکت با اسراییل , این است , تریبون داران تهران به منطقه تزریق میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
5
آخه یعنی چی. خوب قبل از عملیات که در ایران شاید تهران اقامت داشتند. بالاخره هر کسی یه وقتی یجایی اقامت داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
4
اسرائیلیها خودشان اعتراف می کنند شبکه بسیار کارآمد جاسوسی در ایران ایجاد کرده اند .دستگاههای امنیتی ، مخابرات و ... نیاز به پالایش اساسی دارند.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
3
گزارش خبر گزاری فارس که در صحنه ترور کسی حضور نداشته و همه کار ترور توسط وانت نیسان صورت گرفته بنظر صحیح است . تجهیزاتی در این وانت نصب بوده از دوربین ها تا مسلسل با کنترل از راه دور . چون ورودی و خروجی منطقه آبسرد سریعا بعد از ترور قابل کنترل بودند و تروریست ها این ریسگ بزرگ را نمیکردند . وانت را هم بطوری منفجر کردند که آثاری از تجهیزات باقی نماند .
یکتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
2
هیچ اثری از نیسان هم نیست
بعدشم به فرض تروریستها با ماشین بودن حتما پلاک جعلی داشتن اینقدرم بی برنامه نبوده که پلاک واقعی باشه اونم جلوی چشم چندین دوربین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین