پایگاه خبری آفتاب
۱۸ /خرداد /۱۴۰۵
Monday 08 June 2026
کد خبر:۶۸۲۹۵
۱۹:۰۲
۱۳۸۶/۰۹/۲۶
لیلاز تحلیل کرد:

گزارش احمدی نژاد و حکایت آن فرش‌های باشکوه!

۱۹:۰۲
۱۳۸۶/۰۹/۲۶
به گزارش آفتاب نیوز، آفتاب: یک کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان تمثیلی از ماجرای فرش‌های نهاد ریاست‌جمهوری ارزیابی خود را از گفت‌و‌‌گوی تلویزیونی رییس‌جمهوری بیان کرد.

سعید لیلاز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان فردی متخصص در امور رسانه گمان می‌کنید نوع گفتار و رفتار آقای احمدی نژاد در این گفت‌و‌گوی تلویزیونی توانسته‌است پایگاه اجتماعی حامی وی را قانع کرده و بخش‌های زیرمتوسط جامعه را مجاب کند گفت: «اینکه کسی بتواند با اقشار پایین مردم ارتباط برقرار کند بسیار خوب است. من معتقد نیستم که آقای احمدی نژاد می‌تواند این کار را بکند. اگر رییس جمهور می‌توانست این کار را انجام دهد که احتیاجی به این همه هتاکی و متهم کردن گروهی به خیانت و عده‌ای به توطئه و دسته‌ای به نادانی نبود.»

وی افزود: «در این مصاحبه مطالب غیرواقعی بسیاری عنوان شد. در این گفت‌و‌گو عنوان شد که آمار معاملات بورس افزایش داشته است. در حالی که می‌دانیم کاهش داشته است. در این مصاحبه گفته شد که در دولت قبل مسکن زیادی ساخته نشد در حالی که می‌دانیم نرخ تراکم خانوار در دولت آقای خاتمی از 15/1 به 04/1 کاهش یافته‌است. در بخش دیگری از گفت‌و‌گو عنوان شد که تورم جهانی عامل تورم داخلی است در حالی که نرخ تورم جهانی یک هفتم تورم در ایران است. آقای احمدی نژاد خود را عالم به همه علوم و فنون می‌داند. بنابراین نمی‌توانیم از ایشان بپذیریم که از این مسائل اطلاع ندارد. بلکه باید گفت که این مسائل به طور غیرواقعی عنوان شده است.»

لیلاز اضافه کرد: «من می‌خواهم برای شما تمثیلی بیاورم. داستان فرش‌های نهاد ریاست جمهوری را همه به یاد دارند که وقتی ایشان به صدارت رسید بر سر آن چه جنجالی به پا شد و با چه غوغایی جمع‌آوری شد. در جلسه مصاحبه ایشان همه دیدند که این فرش‌ها با چه شکوهی زیر پای ایشان بود! به نظر من داستان اقتصاد و سیاست ایران در دوره ایشان حکایت همان فرش‌هاست!»

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: «این اظهارات فردی بود که دو بار به تصریح گفته‌است که از علم اقتصاد بیزار است و علم اقتصاد را قبول ندارد. از سوی دیگر هیچکدام از استدلال‌های ایشان مبین این نیست که در آینده وضع بهتری داشته باشیم. چرا که این مصاحبه‌نشانگر آن بود که علیرغم برخی صحبت‌ها،‌سیاست‌های دولت در عمل همچنان ادامه داد.»

این روزنامه‌نگار در ادامه در خصوص اینکه آیا گزارش رییس جمهور درباره گرانی‌ها و همچنین دیگر مسائل رای‌دهندگانش را قانع کرده است اظهار داشت: «خیر. چرا که اساسا نفس برگزاری این نشست اثبات می کند که اوضاع وخیم است. این نشان می‌دهد که وقتی آقای هاشمی درباره هشدا‌رهنده بودن وضعیت سخن گفت تشخیص او درست بوده است. در ضمن شما توجه داشته باشید که در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه ندارد برای فردی تا به این اندازه پوشش تبلیغلتی داده شود. مصاحبه ایشان در پربیننده‌ترین ساعات شب در یک شبکه سراسری تلویزیونی و همزمان در شبکه سراسری رادیو پخش شد در حالی که در هیچکدام از شبکه‌های دیگر هیچ برنامه جذاب دیگری پخش نمی‌شد تا همه پای این مصاحبه بنشینند. همین مساله نشان دیگری است بر ای واقعیت که اوضاع چندان مناسب نیست.»

وی ادامه داد: «اگر رای‌دهندگان و طرفداران آقای احمدی نژاد هنوز بر رای خود باقی بودند که نیازی به برگزاری چنین مصاحبه‌ای با این پوشش تبلیغاتی نبود. ایشان که به طبقه الیت و نخبگان جامعه وقعی نمی‌گذارد. خود ایشان هم بارها گفته‌اند. بنابراین مخاطب آقای احمدی نژاد در این مصاحبه تلویزیونی طرفداران و حامیانشان بوده است و همین امر یعنی اینکه آنان ناراضی هستند. از سوی دیگر به نظر من این نوع برخوردها با مردم متضمن این است که ما ملت ایرانت را بسیار دست پایین انگاشته‌ایم.»

این کارشناس اضافه کرد: «اساسا مردم اقدام فوری می‌خواستند که به آقای احمدی نژاد رای دادند. وگرنه اگر بنا بر این صحبت‌ها بود که آقای هاشمی بسیار بهتر و دقیق‌ترش را می‌دانست و می‌توانست بیان کند. تنها مشکل این بود که آقای هاشمی نمی‌گفت که من بلافاصله مشکلات را حل می‌کنم و آقای احمدی نژاد با شعار حل فوری مشکلات رای آورد. اما در مصاحبه تلویزیونی یکشنبه شب ایشان بعد از گذشت 28 ماه از دوران صدارتش کیلوتر شمار خود را صفر کرد. این به نظر من به هیچ‌وجه برای مردم پذیرفتنی نیست.»

لیلاز در پایان گفت: «اصل برگزاری این مصاحبه تلویزیونی به نظر من معلول شرایط ویژه است و همچنین پدیدآورنده شرایط جدید در کشور خواهد بود.»
گزارش خطا
برچسب‌ها:
لیلاز +احمدی نژاد
ارسال پیام
captcha
پیام های شما
ناشناس
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
من يك اصولگرا هستم واز دولت اصلاحات هم دل خوشي نداشتم اما الحق والانصاف بعنوان يك كارشناس اقتصاد ميگويم كه عملكرد اقتصادي دوره قبل مطلوب نبود اما خيلي بهتر ازالان بود وضعيت اقتصادي فعلي خيلي خوب قابل پيش بيني بود ومن تاسف مي خورم از نمايندگان مجلس كه عليرغم تذكر وفغان بعضي از نمايندگان اقتصاد دان باز جلوي دولت را نگرفتند و متاسفانه اقتصاد ما دچار بيماري هلندي شد والان اول راهيم و ضربات هولناك اين اقدامات نابخردانه هنوز حادث نشده خدا بخير كند و به مردم رحم كند فعلا؛اوضاع بنفع مرفهين بيدرد است
پاسخ
ناشناس
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
كاش اينگونه مصاحبه ها بصورت آزاد ومناظره با حضور اهل فن انجام مي شد تا رپيس جمهور اينگونه يكه تازي نكند ومردم را ساده انگار نپندارد.با اين سيما و مجري همسو باآن مصاحبه ايشان به طنز شبيه است.
پاسخ
ناشناس
-
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آقاي ليلاز نظر خود را گفته نه نظر حاميان احمدي نژاد را
احمدي نژاد براي رضاي خداوند و نيت خدمت به خلق خدا كار ميكند وما اين را ميدانيم او را ديگر سياستمداران تحت فشار فراوان قرار داده اند و ايشان به خاطر حفظ نظام اسلامي سكوت
ميكند ......واي به كساني كه حق را ميدانند ولي به خاطر دنيا آن
را زير پا ميگذارند.
پاسخ
ناشناس
-
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
مگر كشور تورم هم دارد؟ در خانه ما كه نان همان قيمت قبلي است و فقط اندازه آن نصف شده . قيمت خانه و كرايه هم مثل قبل است فقط ميشود نصف متراژ سال قبل را خريد يا اجاره كرد.و غيرو. پس اين مخالفان و مفسدان و مرفعان هستند كه ميخواهند بزرك بخورند و گشاد بزييند كه برايشان گران تمام ميشود. آقاي احمدي نژاد نتوانسته از دولت منتخب مردم ورييس جمهوري كه الحمداللاه به همه علوم وفنون وارد بوده و بقول خود يكتنه سياست داخله و خارجه و اقتصاد راهدايت مكند دفاع نمايد.
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آقايي كه فرمودند در دوران آقاي خاتمي به اقتصاد هيچ توجهي نشد و الان داريم تاوان آن دوره را مي دهيم يك سر به عسلويه تشريف ببرند و حجم كارهاي انجام شده در آن دولت را ببينند و با فعاليتهاي فعلي مقايسه كنند. كدام طرح اقتصادي مهمي را در دو سال گذشته به خاطر داريد كه آغاز شده باشد؟َ كدام پروژه از جمله غني سازي را مي توانيد به اين دولت منتسب كنيد؟ تازه بر فرض كه دولتهاي قبلي همه بيكار و بي توجه به معيشت بودند مگر آقاي احمدي نژاد از اين مسايل بي خبر بودند كه در هنگام انتخابات وعده هاي آنچناني ميدادند؟ يا ايشان نمي دانستند كه خوب پس صلاحيت اين سمت را ندارند يا مي دانستند و عمدا دروغ مي گفتند تا به قدرت برسند. به هر صورت با شعار و دروغ مي توان حكومت كرد ولي نمي توان مسايل كشور را حل نمود. به جاي فرافكني و توجيهات بي اساس بايد راه حل ارايه نمود كه البته اين دولت از اين امر عاجز است.
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
اگر وضع معيشتي مردم ايران بدتر شده در عوض اوضاع اقتصادي مردم فلسطين و جنوب لبنان و عراق و ونزوپلا روز بروز بحمدالله داره بهتر ميشه.
صبور
پاسخ
ناشناس
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آقاي ليلاز من با شما مخالفم
شما بايد بعنوان كارشناس بيشتر قضايايي كه رئيس جمهور مطرح كردند را باز مي كرديد ضعف نظرات شما اينست كه خيلي كلي است آيا اينكه موسساتي ميليارد ها وام بدهند وباعث افزايش نقدنيگي شوند مهم نيست.
حداقل اينكه آقاي احمدي نژاد واقعيت ها را به مردم مي گويد وبهتر از كساني است كه اعمال ورفتار خود را توجيه مي كنند
شما متاسفانه بجاي اينكه بحث كارشناسي كنيد بازهم دولتها را مقايسه كرديد ،دولت آقاي خاتمي ضعف عمده اي داشت وآن اينكه بجاي اينكه بدنبال تكميل زير ساختهاي اقتصادي مملكت باشد بدنبال توسعه سياسي وبدانيد به اندازه 8 سال مملكت ما از نظر اقتصادي عقب ماند كه حالا بايد تاوان آن را پس بدهيم!!!

باتشكر
پاسخ
ناشناس
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
تراوش كينه و بغض به منتخب مردم از سخنان ليلاز كاملا مشخص و بارزه
پاسخ
ناشناس
-
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
خداوند عاقبت ملت ايران را ختم به خير كند انشاء الله.
پاسخ
ناشناس
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
اين آقا كه درروزنامه آفتاب براحتي درمورد نحوه اداره كردن مملكت بدست رييس جمهور وقت اظهاره نظركرده و بدون اطلاع ازمشكلات كشورداري ازكمبودها ميگويد و شايد عا لمن ؛عامدن
ومغرضانه يا غيرآگاهانه آقاي احمدي نژاد را نفي ميكند ونمي گويد
كه مقصر اصلي كساني اند كه كارشكني ميكنند چرا؟ زيرا دراين
دولت خدمتگزار كاره اي نيستند و منا فعشان بخطر افتاده ؛ وحالا
دايه دلسوز تر از مادر شده اند
مدعي خواست كه از بيخ كند ريشه ي ما--- غا فل از آنكه خداهست در انديشه ي ما
پاسخ
ناشناس
-
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
به نظر من تفكر احمدي نژاد مانند مايلي كهن وقتي منتيجه مده كه كشور نابود شده باشد وآنوقت بايد از صفر شروع كنيم
پاسخ
ناشناس
-
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
من با نظرات آقاي ليلاز موافقم ولي با كمال تاسف مرپم ما كالاْ فراموش كار هستند و بازتاب آن را بعد از كج كردن گردن و حلاليت طلبي رپيس جمهور بي كيفايت مي شود در جامعه ديد. اي كاش مردم طرفدار ايشان هم به غير از كيهان مطالب ديگري را مطالعه مي كردند. مخالفانش كه همه اين حرف ها را مي دانند.
پاسخ
ناشناس
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
بايد به حال اين رييس جمهور و اين كشور گريست چرا اين همه اشتباه و تعصب و شعار و هياهو و جنجال براي هيچ و عقبگرد ايران در همه جهات
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
نفس عمل خوب استَُِ اما كاش انقدر جرات داشته باشيم كه به مخالفان هم اجازه سخن گفتن دهيم(منظورم ازادي بيان و پس از بيان است!!!)كاش كسي بود كه وضعيت اسفك بار پروژه هاي نفت و گاز را به ايشان گوشزد ميكرد تا بدانند بر سر اين مملكت و مردم چه در حال آمدن است.كاش كسي بود كه به ايشان ميگفت تا كي ما بايد تاوان مديريت حدس و خطايي آقايان را بدهيم.چرا هميشه با يد چرخ را دوباره اختراع كنيم و از درس هاي ساير كشور ها استفاده نميكنيدكافي است يك نگاه به كشور دبي كنيد كه نه آب دارد نه جوان تحصيل كرده و..... ولي ببينيد در عرض چند سال به كجا رسيدهاند
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
من مي خواستم بپرسم اگر رييس جمهور هر كشوري در دنيا اين همه به مردم كشور خود دروغ مي گفت و فهم و شعور آنها را به تمسخر مي گرفت در آن كشور چه اتفاقي مي افتاد؟ اين همه دروغ در تلويزيون ملي يك مملكت تنها از شخصيتي همچون آقاي احمدي نژاد بر مي آيد و سكوت در برابر آنها نيز تنها در كشور استبداد زده ايران
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
خوب به سلامتی برای نظر دادان اینترنتی هم طرفداران رییس جمهور مردمی بسیج می شوند.
احساس می کنید یک سنگر دیگر رو هم فتح کردید ؟
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۱۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
نظرات آقاي ليلاز بسيار درست و مستدل بود حيف كه طرفداران اين نابغه علم سياست و اقتصاد و ...... و بقيه علوم ناشناخته هزاره سوم و شايد هم چهارم، شكل مار رو درك ميكنن نه مار رو.
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
پر واضح است كه در 2 سال اخير وضع اقتصادي مردم افتضاح شده است . من و همسرم كه هردو مهندس هستيم از پس مخارج بر نمي آييم.بهتر است طرفداران آقاي احمدي نژاد حداقل به خودشان دروغ نگويند.بنده كه مثل .... پشيمانم كه به او در دور دوم راي داده ام.
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
به نظر من شجاعت بيان اشتباه از طرف آقاي احمدي نژاد باب فتحي جديد در اعلام اشتباه توسط سران خواهد بود.
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آقاي احمدي نژاد هنوز مشكلات را به گردن ديگران مي اندازند . در زمان آقاي خاتمي ما نفت 8 دلاري وضعيت خيلي بهتري از الان داشتيم كه نفت 80 دلار است . اي كاش آقاي احمدي نژاد مي دونست 2+2 مي شه 4 تا مشاورينش اعداد و ارقام دروغي نمي دادند . با ساخت خونه توي ژرند قيمت خونه تو تهران كنترل نمي شه . در ضمن شرايط اينقدر سخت شده كه اونهايي كه ژول دارند مي تونن از اون خونه ها بخرن نه محتاجان واقعي
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
به نام خدا
به نظر بنده اظهارات عوامانه آقاي رييس جمهور در اين گفتگوي تلوزيوني كه همانند نطق هاي گذشته ايشان بود براي مردمي كه در اين 28 ماه هر روز به بدبختي ها و فلاكتشان اضافه شده نه تنها وجه اي براي ايشان نساخت بلكه اعصاب جامعه را تحريك كرد جامعه اي كه از دروغ پردازي و هوچي گري رييس جمهورشان و شعارهاي احمقانه ايشان خسته شده و در شرايط انفجار قرار گرفته اند. از صميم قلب براي مردم كشورم و خودم متاسفم .
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
من به عنوان يك مدرس دانشگاه از سخنان ريس جمهور هيچ نكته جديدي نگرفتم وبا اينكه اميد داشتم در اين مصاحبه بالاخره يك سياست جديد اعلام شود ولي فهميدم كه دوسال باقيمانده هم در بر همين پاشنه خواهد چرخيد وبايد كلاه خودم را محكم بچسپم.
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آقاي ليلاز جنابعالي اگر كارشناس اقتصادي هستي در زمان مدير عاملي شركت گواه و به طور همزمان مدير فروش ايران خودرو ديزل وضعيت نابسامان شركت را حل ميكردي و متاسف هستم از اينكه در مصاحبه هاي مختلف شما را كارشناس ارشد اقتصادي ميخوانند . گفته هاي شما همانند بيانيه بغض آلود سياسي و غير كارشناسي است . شما بهتر ميدانيد در زمان مدير عامل بودنتان در شركت مذكور نه بدليل كارشناس بودنتان بود بلكه به دليل وابستگي شما به جريانات سياسي كه منجر به عقب افتادگي ايران خودرو ديزل از رقبا ي خود شد.
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
سلام... چند روز قبل یکی از کاندیداتورهای سابق را در جایی دیدم که در حال تلاش برای ریاست جمهوری دوره آینده بودم... خواستم جلو روم و بگویم.... سنگی که آقای احمدی نژاد در چاه انداخته نه به دست تو و نه به دست هیچ عالم فرهیخته دیگری تا سالها در نخواهد آمد چرا که احمدی نژاد هم سنگ انداخته و هم چاه را خراب کرده...
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۰۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
جاي خانم فاطمه رجبي خالي . اقلا يه دفاع محكم از فاميلشون ميكرد.
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
نمی دونم این آقای احمدی نژاد تا کی می خواد به دروغ گفتن خودش ادامه بده امان از روزی که حقیقت معلوم بشه!!!!!!!!1
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
چه گلي خاتمي و هاشمي سر ما گذاشته
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۴۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
شما ببینید ایا اوضاع زندگیتان از 30 ماه پیش بهتر شده یا نه. اگر
بهتر است پس ریس جمهور خوبی است و اگر بدتر که خوب نیست. دیگر به تحلیل اقای لیلاز احتیاج نیست.
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۳۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
معمولا اشخاص بعد از مدتي كه به كارهاي گذشته خود نگاه ميكنند يا انرا تاييد و يا احساس ميكنند اشتباه كرده اند براي من اين برداشت هر روز قوي تر ميشود كه اقاي احمدي نژاد شايستگي رياست جمهوري ندارد و اگر بجاي اينهمه عزل و نصب ها خو د استعفا دهد موجب خوشحالي مردم خواهد شد ايشان جز هوچي گري و كشيدن مملكت به فلاكت كار ديگري نكرده است حتي در دانشگاه كلمبيا كه گفت ما در ايران همجنس باز نداريم و باعث خنده مردم شد.
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
متاسفانه مشكل فقط مساپل اقتصادي نيست مشكل اعظم فرهنگي است كه ايشان آن را هم به هم ريخته است شما وضعيت آموزش وپرورش را بررسي كنيد يا از معلمان بپرسيد چه خبر است( تغييرات بسيار گسترده ُ انتخاب افراد بي تجربه واخيرا تغيير وزير كه به تبع آن دو باره تغييرات گسترده ديگر) واقعا كسي نيست كه جلوي اين وضعيت وخيم را بگيرد
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
در اين كه رپيس جمهور مردمي است شكي نيست اما آيا هر مردمي متفكر و سياستمدار است . شايد جاهايمان را گم كرده ايم.
شايد هم احمدي نژاد فرشهاي شيك تري دوست داشته اند چون مردمي تر هستند!
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
درخصوص سحنان آقاي احمدي نژاد در آن دفاعيه ايشان(بله دفاعيه) هيچ خبر مسرت بخشي را به جامعه اعلام نكرد.ايشان خود هم ميدانند كه كاري ازدستشان بر نمي آيددر مدت رياست ايشان بر اين كشور طبقه كارمند كه بيچاره گرديد.خصوصاٌ دارندگان مدارك ليسانس .زيراعملا هيچ اضافه حوقي كه براي آنان اعمال نشد و قانون مديريت خدمات كشوري مصوب مجلس هم اجرا نشدو تورم هم كه همگان ميدانند و حتي خوذ آقاي احمدي نژاد هم به آن اذعان داشت. ايشان در آن جلسه گناه تمام مساپل را به گردن دولتهاي قبل و ياشرايط ويژه وجهاني و غيره نسبت دادند كهاين مسپله با شعارهاي تبليغاتي قبل از انتخابشان كاملاْ فرق مي كرد.فعلاْ به ايشان بايد گفت حجتان قبول به شرط آن كه حداقل زير مجموعه خودتان(كارمندان)از شما راضي باشند.
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
با سلام
نظر آقاي ليلاز بسيار محترم است . تا كي مي خواهيم خودمان را گول بزنيم بايد واقعيت را پذيرفت . به كدام سياست احمدي نژاد بايد دل خوش باشيم سياست اقتصادي كه تاكنون همه اش اشتباه بوده يا سياست خارجي كه در بين كشورهاي جهان ابهت و اقتدار ايران از دست رفته است . در جامعه اسلامي جاي بسي تاسف است كه مردمانش براي سير كردن شكم خود با مشكل مواجه هستند . كاركنان دولت كه از اقشار اين جامعه هستند هر روز بدبخت تر مي شوند كه همه اينها نتيجه سياستهاي غلط رپيس جمهور است.
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آنهايي كه به احمدي نژاد راي دادند بايد شرمنده مردم باشند كه چنين شخصي را رييس جمهور كردند
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۵۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
سلام بر كوروش
سلام بر داريوش
سلام بر ايران قديم
احمدي نژاد يكي از قويترين مديران اجرايي ايران جديد است.
بنابر اين خرده نبايد گرفت.
مردم: خود كرده را تدبير نيست .خلايق هر چه لايق.
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
ليلاز هميشه نقش يك عروسك را داشته
نزديكي هاي انتخابات استخدام موقت مي شود و از اين بالا تا انتخابات بعدي ارتزاق ميكند + فعاليتهاي مشكوك اقتصادي ديگر كه با همراهي دوستانش دارد . من با او مدتها از نزديك همكار بودم
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
با سلام به نظر اينجانب انتقاد سازنده و منطقي به پيشرفت دولت كمك مي كند.
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۲۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
حرف اقاي ليلاز درست - اما مسپله اين است كه نه حر ف شما نه حرف هاشمي و نه قضيه فرشها هيچ كدام به گوش ملت نميرسد تنها چيزي كه به گوش ملت ميرسد همين حرفهاي احمدي نژاد است و مردم ما هم همين چيزها را باور ميكنند.
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
لابدمدعي العموم نسبت به اظهارات ايشان وعملكرد نامبرده ايفاي حقوق از دست رفته ملت را بنمايد.
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
جناب آقاي ليلاز مگر حضرتعالي در دوران رياست آقايان هاشمي و خاتمي جز اقتصاددانان ان برهه نبوديد اگر بلد بوديد چرا عمل نكرديد .
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
مشكلات اقتصادي و مزاحمتهاي خارجي براي همه كما بيش وجود داشته اما انچه مهم است فرصتي است كه با ندانم كاري و متهم كردن اين و ان براي باز سازي كشور از دست ميرود عزيزان توجه داشته باشند كه در دولتهاي قبلي نفت به قيمت ده دلار و بيست دلار فروخته ميشد و حالا هفتاد دلار و بيشتر و مجلس هم در همراهي دولت چيزي كم نگذاشته و ديگر بهانه اي وجود ندارد و مشكلات جز از سو٫ مديريت و باند بازي نيست البته اين صحبتها دليل اين نيست كه دولتهاي قبلي بدون اشكال بوده اند اما نقايص فعلي هم بخصوص تورم كمر شكن قابل دفاع نيستند .
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
مشكلات اقتصادي و مزاحمتهاي خارجي براي همه كما بيش وجود داشته اما انچه مهم است فرصتي است كه با ندانم كاري و متهم كردن اين و ان براي باز سازي كشور از دست ميرود عزيزان توجه داشته باشند كه در دولتهاي قبلي نفت به قيمت ده دلار و بيست دلار فروخته ميشد و حالا هفتاد دلار و بيشتر و مجلس هم در همراهي دولت چيزي كم نگذاشته و ديگر بهانه اي وجود ندارد و مشكلات جز از سو٫ مديريت و باند بازي نيست البته اين صحبتها دليل اين نيست كه دولتهاي قبلي بدون اشكال بوده اند اما نقايص فعلي هم بخصوص تورم كمر شكن قابل دفاع نيستند .
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
با سلام
نكته مهمي كه بايد به ان توجه كرد اين است كه همه چيز ازقبيل مسكن و اجناس و... بيش از انداره تحت تاثير تورم قرار گرفته و گران شده است و با حرف نمي توان مشكل مردم را حل كرد. كمر مردم تاب تحمل اين همه گراني را ندارد.اقاي رئيس جمهور اگر 1100 دقيقه هم صحبت كند روغن و تخم مرغ ارزان نمي شود .
اي كاش لااقل اقاي رئيس جمهور از نظر كارشناسان و اساتيد استفاده مي كردندو خود راي نبودند.
پاسخ
ناشناس
-
۰۳:۱۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
با سلام مشکل اصلی سایت آفتاب تکیه بر آقای هاشمی است که برای جلی توجه و فرونشاندادن حرص حاصله از 3 تیر 84 به هر شکل ممکن تحلیل می کنند تا مردم از پس زدن دست هاشمی پشیمان شوند
پاسخ
ناشناس
-
۰۲:۴۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
سلام بر همه
منم نظر برادر کارگر رو تایید می کنم.
واقعا بی انصافی از این نوشته موج می زند.
پاسخ
ناشناس
-
۰۱:۵۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
مشكل اينجا ست كه امثال شما خود را اليت ميدانيدوبس
پاسخ
ناشناس
-
۰۱:۱۶ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
بنده بايد خدمت استاد دانشگاه عزيز فوق الذكر عرض كنم كه واي بحال من كارگر بدبخت كه دسترنجم را خرج شما كردند تا مثلا استاد شوي.
پاسخ
ناشناس
-
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
مشکل این جاست که اقای احمدی‌نژاد تازه قبول کرده اشتباهی بوده. تا بخواد بفهمه مشکل از کجا بوده، و بعد تا بخواد درست‌ش کنه، فکر کنم یک ده‌دوازده سالی طول می‌کشه...
پاسخ
ناشناس
-
۰۰:۵۴ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
خدمت همه ی دوستداران و طرفداران آقای احمدی نژاد عرض میکنم:
آیا واقعا از این چرندیاتی که مغلطه می کنید خجالت نمی کشید
رئیس جمهور محبوبتان که امروز اذعان میکند اشتباه کرده -شما کی میخواهید به اشتباهتان اعتراف کنید؟
و تاوان اشتباهات شما را چرا باید ملت پس بدهد
برادر من به عمل کار براید به سخنرانی نیست-بد نیست نگاهی به 30 ماه قبل تر بیاندازید و وعده ی نفت بر سر سفره ی مردم
من که مهندس این مملکت هستم زیر بار تورم کمرم شکسته دیگران را خدا یاری کند آقای احمدی نژاد به لطف شما سفره ی ما هر روز خالی تر از دیروز میشود اما چه کنیم که سرو کار شما فقط با نخبه هاست وحرف ما بز ها را نمی فهمید
(شما را به شرفتان قسم بی کم و کاست چاپ کنید)
پاسخ
ناشناس
-
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
آقاي احمدي نژاد با صراحت و صداقتي كه دارند و به عنوان يك رييس جمهوري مردمي مقبول و محبوب در قلب طرفداران خود جا گرفته اند و خورده گيراني كه با تظاهر به منتقد بودن قصد تخريب وجهه ي ايشان را دارند خودشان بهتر از هر كس ديگري مي دانند كه وقتي سخن راست بيان مي شود هيچ دروغ گويي نمي تواند آن را بيهوده بپيچاند.
پاسخ
ناشناس
-
۰۰:۰۰ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۷
به عقيده ي من گفته هاي آقاي ليلاز به موضع گيري سياسي عليه آقاي احمدي نژاد بيشتر نزديك است تا انتقاد سازنده ي يك اقتصاد دان! و اين خود جاي بسي تعجب است.
هيچ بعيد نيست كه گفته هاي آقاي احمدي نژاد درباره ي برخي گروه ها و افراد و جريانها كه موضع مشخصي ندارند به نوعي دامنگير اين كارشناس محترم هم بوده باشد!؟
به هر حال هميشه منفي باف ها نظراتي دارند كه بايد ريشه هاي آن را بررسي كرد...
پاسخ
ناشناس
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۶
هر روز كه مي گذرد براي من كه يك استاد دانشگاه هستم انديشه و روش و منش خميني كبير خامنه اي عزيز و رجايي شهيد در رفتار و منش و كردار رييس جمهورمان را مي بينم. اين گزارش كاملا قانع كننده بود .ملت ايران به اين رييس جمهور افتخار مي كند كه باجسارت تمام براي اولين بار در طول انقلاب دولت به اشتباهات خودش اعتراف مي كند و هيچگاه رفتار و منش قدرت طلباني مثل كارگزاران و مشاركتي ها و ممتلفه هايي و... را نداشته است .او با ملت عهد بسته است نه با معاونين و وزرا و ...
او خود را رييس جمهور آحاد ملت مي داند و نه رييس جمهور كارگزارن و مشاركتيها و احزاب و گروهها.امروز بزرگترين منتقدين وي كساني هستند كه سالها ز منابع ملي اين مردم خوردند و بردند و.. و الان مهاجرانيها و ... در خارج از كشور در خدمت سردمدارانشان بسر مي برند.سايت آفتاب بداند كه سمپاشي هاي او هيچ اثري ندارد و نخواهد داشت.اينجانب با تمام شناخت از زواياي جريان اصلاح طلبي و دست اندركاران اين سايت حاضرم به مناظره با شما بيايم و بعنوان يك مدافع و منتقد منصف برتري اين دولت را نسبت به دولت هاشمي و خاتمي اثبات كنم.
پاسخ
ناشناس
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۶
كارشناستون روببريد لب كوزه آبشو بخوريد با اون نظراتش
پاسخ
ناشناس
-
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۶
با سلام:
آخر وقتي احمدي نژاد غير از خود و دار ودسته اش را آدم و بافهم حساب نميكند از شما نميتوان توقع داشت كه مخالفان ايشان را ببينيد يا به حساب آورند.
گذشته از درست يا نادرست بودن خوب يا بد بودن گزارش ايشان من تحليل آقاي ليلاز را با واقعيت متناسب مي بينم ايشان دقيقا مخالفان را يا نفهم ناميد يا مزدور بيگانه يا دشمن. وقتي منتقدترين روزنامه دولت كيهان باشد ديگر مرز نقادي هم مشخص ميشود.
به هر حال يك نكته مثبت گزارش ايشان پذيرش اين نكته بود كه ايشان اذعان كرد وامهاي 3 و 10 ميليون توماني مسكن كار اشتباهي بوده و ظرفيت مسكن موجود در آن لحاظ نشده است. فكر ميكنم همين يك مساله براي راي عدم كفايت دولت كافي باشد اما با كدام....
پاسخ
ناشناس
-
۲۱:۳۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۶
آقاي احمدي نژاد دارد مردم را فريب مي دهد.
پاسخ
ناشناس
-
۲۱:۳۳ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۶
با سلام
به عنوان يك شهروند و يك دانشجوي فوق ليسانس براي آقاي ليلاز متاسفم، سراسر دروغ‌پراكني و تهمت در اين مصاحبه به چشم ميخورد.
علي
از مشهد
پاسخ
ناشناس
-
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۶/۰۹/۲۶
با سلام
به نظر من بر خلاف نظر آقاي ليلاز كه همانند كارشناسان دوره اصلاحات رويايي نظر مي دهندمن با اين كه به عنوان يك شهروند با نكاتي از گزارش رييس جمهور موافق نيستم اما امروز ديدم كه اين گزارش بسيار مورد پسند مردم حتي قشر تحصيل كرده حامي ايشان واقع شده است چه برسد به قشر متوسط به پايين حامي ايشان كه براي برون رفت از اوضاع وخيم حاكم بر آنها در اين جامعه چاره اي جز اميد بستن به كلماتي چون حل فوري-اقدام انقلابي ندارند.
پاسخ