کد خبر: ۶۸۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸

درخواست برای جمع‌آوری پایه‌های منوریل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران گفت: هفت ماه پیش درخواست برچیده شدن پایه‌های منوریل به طور شفاهی به شورای شهر و یك هفته پیش، به صورت مكتوب به كمیسیون عمران شورا ارائه شد.

وی برچيدن پايه‌هاي منوريل از صادقيه را به دلیل ايجاد منظر نامناسب اين پايه‌ها در آن بخش شهر،مشكلات فني پروژه و مزاحمت براي تردد شهروندان خواند.

قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح مركز دیجیتال كنترل ترافیك تهران، در واكنش به اظهارات اخیر استاندار تهران مبنی بر واگذاری مدیریت شورای حمل و نقل و ترافیك شهر تهران به استانداری، این درخواست را غیركارشناسی و موجب بازگشت به وضعیت قبل توصیف و تصریح كرد: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، امور حمل و نقل درون شهری به شهرداری‌ها واگذار شده، لذا طرح چنین خواسته‌هایی، خلاف مصوبه مذكور است و هیچ مشكلی را حل نمی‌كند و فقط مدیریت را از جایی به جای دیگر منتقل می‌كند.

وی البته به این موضوع اشاره كرد كه شخصا چنین اظهاراتی را از استاندار تهران نشنیده است.

قالیباف بار دیگر تاثیر سهمیه‌بندی بنزین در كاهش ترافیك را بی‌تاثیر دانست و تاكید‌ كرد: تنها گسترش حمل‌ونقل عمومی در كاهش ترافیك موثر است و همان گونه كه شاهد بودیم، ایجاد خط BRT كمك قابل توجهی به این امر كرد.

شهردار تهران سپس به پرداخت سهم اتوبوس‌های شهر تهران از محل تبصره 13 اشاره كرد و در این باره نیز گفت: مسوولان تبصره 13 هنوز حتی یك اتوبوس از سهمیه سال 86 را به شهرداری تهران واگذار نكرده‌اند‌.

شهردار تهران با افتتاح مركز دیجیتال كنترل ترافیك تهران، ضرورت تجهیز مركز كنترل ترافیك به آخرین دستاوردهای IT را مورد تاكید قرار داد و افزود: سیاست شهرداری تهران، توسعه فناوری اطلاعات در تمام سطوح از جمله ترافیك و شهرسازی بوده است و بر همین اساس امروز سیستم آنالوگ مركز كنترل ترافیك به سیستم دیجیتال تبدیل شده است.

به گفته قالیباف، قابلیت ثبت همزمان هزار تصویر از سطح شهر، با كمك دوربین‌های مستقر، وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین