کد خبر: ۶۸۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸

تکذیب ادعای دیدار شهید فخری‌زاده با بازرسان آژانس

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تکذیب هر گونه دیدار شهید محسن فخری‌زاده با مقامات آژانس گفت: بازرسی و دسترسی آژانس صرفاً در چارچوب مبانی حقوقی پذیرفته شده انجام می‌شود.
تکذیب ادعای دیدار شهید فخری‌زاده با بازرسان آژانس
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز کمالوندی در پی اظهار نظرهای برخی شخصیت‌ها و رسانه‌ها در خصوص بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: اصولاً بازرسی‌ها بر اساس مبانی حقوقی پذیرفته شده در توافقات جمهوری اسلامی ایران و آژانس یعنی قواعد پادمانی یا پروتکلی و نه فرا تر از آن انجام می‌شوند و هیچ بازرسی غیر معمولی انجام نشده و نخواهد شد. اگر بنا به ملاحظات سیاسی و امنیتی تصمیم جدیدی توسط مجلس شورای اسلامی و مقامات عالیرتبه نظام در این زمینه اتخاذ شود، سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان مجری آن را اجرا خواهد کرد.

بازرسی‌های آژانس و دیدگاه سازمان انرژی اتمی ایران

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی درباره شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها و اشخاص در خصوص ملاقات و گفت و گوی شهید فخری‌زاده با مسئولان و بازرسان آژانس بیان کرد: این موضوع اساساً صحت ندارد. شهید فخری‌زاده هیچ‌گونه ملاقات و گفت و گویی با مدیرکل سابق، بازرسین و یا مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی نداشته است و ادعاهای مطرح شده در این خصوص فاقد پایه و اساس است.

توضیحات سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص شایعات دیدار شهید فخری‌زاده و مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه به ابعاد اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: دشمنان در حوزه قدرت سخت و نرم از انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند و با این اقدامات غیر انسانی و وحشیانه در صدد هدف قرار دادن فناوری، دانش و امنیت کشورمان هستند.

کمالوندی تاکید کرد: صهیونیست‌ها وقتی به این باور رسیدند که مسیر علمی نرم افزارانه پیشرفت و توسعه هسته‌ای کشور را نمی‌توانند متوقف کنند، به اقدامات سخت افزارانه و ترور روی آوردند.

وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده یکی از دانشمندانی بود که علاوه بر اینکه از دانش آموختگان و اساتید برجسته حوزه هسته‌ای بوده است، در صحنه دفاع نیز به گفته مقامات وزارت دفاع به ویژه امیر حاتمی وزیر دفاع، مرجع معتبر و مورد اطمینان و مدیری سیاستگزار، توانا و موفق به شمار می‌رفت. تردیدی نیست شهادت این بزرگوار که منشأ انجام خدمات قابل توجهی برای انقلاب اسلامی بوده است، مایه برکت و توسعه امنیت، دانش و صنعت کشور خواهد بود.

نقش شهید فخری‌زاده در پدافند هسته‌ای کشور

کمالوندی گفت: پدافند هسته‌ای که یکی از مهمترین خدمات این شهید عزیز است، برنامه‌ریزی و ایجاد آمادگی همه جانبه و کامل برای ایجاد زیرساخت‌های مقابله با تهدیدات هسته‌ای متقارن و نامتقارن است که با همت شاگردان و پرورش یافتگان مکتب این شهید عزیز با قدرت و ظرفیت فزاینده دنبال خواهد شد.

محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع عصر جمعه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند در حمله‌ای تروریستی به شهادت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین