کد خبر: ۶۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

آخرین نقش آفرینی مرحوم سیروس گرجستانی در «شرم» امشب

آخرین هنرنمایی مرحوم «سیروس گرجستانی» در دنیای بازیگری امشب دوشنبه ۱۰ آذر در قسمت ۶ سریال «شرم» از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
آخرین نقش آفرینی مرحوم سیروس گرجستانی در «شرم» امشب
آفتاب‌‌نیوز :

مرحوم سیروس گرجستانی که مشغول به بازی در سریال شرم بود، در اواسط کار بر اثر حمله قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد تا آخرین نقش آفرینی‌اش در عرصه بازیگری در سریال شرم رقم بخورد. این بازیگر مرحوم امشب و در قسمت ششم سریال برای آخرین بار از قاب سریال شرم روی آنتن می رود و سیاوش طهمورث از این قسمت جایگزین وی برای ادامه نقش «عزیز آقا» در سریال می شود.

از اواسط این قسمت از سریال شرم که قرار است امشب از شبکه سه سیما پخش شود، سیاوش طهمورث در بخش ویژه و متفاوتی جایگزین مرحوم گرجستانی برای ادامه این نقش در سریال می شود.

مرحوم سیروس گرجستانی از سال ۴۹ وارد عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون شد و در سال های فعالیتش در نقش های خاطره انگیز و ماندگاری به خصوص در سریال های متهم گریخت، شهریار، پشت کنکوری ها، رانت خوار کوچک، کاکتوس و... حضور یافته بود. این هنرمند فقید در ۱۲ تیر ماه و در حالی که در حال ایفای نقش در سریال شرم بود، ساعتی بعد از اتمام فعالیت روزانه دچار حمله قلبی شده و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سریال شـــرم به تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فصل جدید «شب های فوتبالی» از امشب

فصل جدید شب های فوتبالی از امشب ۱۰ آذر ماه ساعت ۲۰ از شبکه ورزش سیما پخش می شود. شب های فوتبالی هر هفته به تحلیل و بررسی اتفاقات لیگ برتر می پردازد.

«گنجینه ها» در قاب جام جم

برنامه گنجینه ها با هدف معرفی آثار تاریخی و میراث فرهنگی ایران زمین از دوشنبه ۱۰ آذر ماه از شبکه جهانی جام جم پخش می شود. گنجینه ها برنامه ای است، سیزده قسمتی که به مدت ۳۰ دقیقه ای با موضوعات خاص همچون معرفی اسناد و دستخط های تاریخی، ظروف فلزی تاریخی، ماکت اتومبیل های تاریخی، ادوار سکه‌های تاریخی در ایران، مجموعه نایاب از عروسک های ملل مختلف، مجموعه خاص از لباسهای اقوام ایرانی، آثار مردم شناسی، کتب قدیمی، آثار خطاطی از دوران پیش از قاجار تا کنون، ساعت های قدیمی. پرندگان نایاب جهان و فرش های ادبی و هنری که از شبکه جهانی جام جم پخش می شود .

احمد ظریف رفتار، تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد . گنجینه ها از ۱۰ آذر ماه، دوشنبه ها ساعت ۲۲ به وقت تهران از جام جم پخش می شود .

شبکه یک لباس نو به تن کرد

همزمان با اچی دی شدن کیفیت پخش، از گرافیک جدید شبکه یک سیما نیز رونمایی شد تا قدیمی ترین شبکه تلویزیونی سیما از این پس با هویت بصری و گرافیک تازه، به کار خود ادامه می‌دهد.

گرافیک جدید این شبکه که مبتنی بر تلفیق شیوه های به روز و جهانی طراحی گرافیک با هویت اصیل بومی و الهام گرفته شده از هنر ایرانی-اسلامی می باشد، شامل دو رنگ اصلی، یک رنگ مکمل و یک رنگ زمینه است و حرکت‏‌های آن بر پایه اجزای هندسی لوگوی این شبکه الهام گرفته شده است.

از تغییرات دیگر ظرافت پردازی در لوگو و عدد یکی است که به تناوب در کنار آن نمایان می شود.

راهکارهای مجلس برای حل مشکلات کشور

برنامه تهران ۲۰ امشب (دوشنبه۱۰ آذرماه) با حضور دکتر علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

در این برنامه، به بررسی راهکارهای مجلس برای حل مشکلات کشور و ضمانت های اجرایی ذکر شده در قانون برای طرح های مجلس پرداخته می شود.

تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

حکایت دل» با استاد ژاله آموزگار

مستند پرتره «آموزگار سخن در اساطیر ایران» عنوان قسمتی دیگر از مجموعه حکایت دل است که به معرفی و زندگی استاد ژاله آموزگار پرداخته است.
ژاله آموزگار پژوهشگر ایرانی فرهنگ و زبان‌های باستانی است. او دکتری زبان‌های باستانی (به‌طور دقیق‌تر، زبان‌های ایرانی و ادبیات مزدیسنی) از دانشگاه سوربن دارد و بیش از ۳۰ سال در دانشگاه تهران تدریس کرده‌است. از جمله آثار تألیفی او می‌توان به «تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام»، «زبان پهلوی، ادبیات و دستور آن» و«تاریخ اساطیری ایران» اشاره کرد.
همچنین کتاب‌هایی همچون «نمونه‌های نخستین انسان و نخستین شهریار» اثر آرتور کریستن‌سن، «شناخت اساطیر ایران» نوشته جان هینلز و «ارداویراف‌نامه» ویرایش فیلیپ ژینیو از آثار ترجمه‌ای این استاد کهنه‌کار دانشگاه تهران است.
آموزگار، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است و از سال ۱۳۴۹ تا امروز به مدت ۴۶ سال است که به تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مشغول است و بسیاری از استادان رشته‌های گوناگون این دانشکده، از شاگردان او بوده‌اند.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه ها، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین