کد خبر: ۶۸۳۲۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

عملیات و محل ترور ‌شهید فخری‌زاده پیش‌بینی شده بود؟ چرا اقدامات جدی لازم اعمال نشد؟

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده روز گذشته در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور جمعی از شخصیت‌ها، مقامات و فرماندهان ارشد نظامی کشور برگزار شد.
عملیات و محل ترور ‌شهید فخری‌زاده پیش‌بینی شده بود؟ چرا اقدامات جدی لازم اعمال نشد؟
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم امیر حاتمی وزیر دفاع، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اشتری فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی دیگر از فرماندهان نیروهای مسلح حضور داشتند. به گزارش ایرنا، در این مراسم حجت‌الاسلام آقاجانپور، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده را قرائت کرد.

هیچ جنایتی نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع نیز در این مراسم در سخنانی گفت: «شهید فخری‌زاده شاید پیش از این ترور، در گمنامی از دنیا می‌رفت اما اکنون به الگویی برای مبارزان جهان تبدیل شده است». امیر حاتمی افزود: «اگر دشمن دست به چنین اقدامی نمی‌زد شاید این شهید عزیز ما در گمنامی از دنیا می‌رفت و الگوی همکاران و همراهان خود بود اما امروز او به همه دنیا معرفی شد و یک شخصیت جهانی است که همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند یک الگو به نام شهید دکتر محسن فخری‌زاده دارند، دشمنان بدانند که این شکست اول آنهاست». او گفت: «شکست دوم دشمن این بود که با هدف اینکه بخواهد خدشه‌ای به محبوبیت او وارد کند، ایشان را بنیان‌گذار صنعت هسته‌ای معرفی کردند؛ غافل از اینکه این نه‌تنها باعث ناراحتی ملت ایران نمی‌شود بلکه باعث افتخار ملت ایران و وزارت دفاع است».

وزیر دفاع عنوان کرد: «با دشمنی مواجه هستیم که ۴۰ سال می‌گوید گزینه نظامی روی میز است اما نه جرئت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرده و نه پیدا خواهد کرد. در آخر با سرافکندگی گزینه خود را زیر میز برد که به دلیل ایثار رزمندگان، تلاش دانشمندان، بصیرت و بینش ملت و فرماندهان ما و در رأس آنها فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای بود. بدانید این پیشرفت و قدرتمندشدن ادامه پیدا خواهد کرد». او افزود: «دشمن به‌خوبی می‌داند و من نیز به‌عنوان یک سرباز به او می‌گویم هیچ جنایتی، هیچ تروریست و هیچ کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و آن را تا انتها تعقیب می‌کنیم.

دشمنان باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. همین‌جا از وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس قوه قضائیه که مسئولیت این پیگیری را همه باهم بر عهده داریم، می‌خواهم با همت آمران و عاملان و طراحان این جنایت تنبیه شده و به سزای عملشان برسند».

وزیر دفاع با بیان اینکه از همه ملت‌ها و دولت‌ها در این حادثه احساس مسئولیت کرده و نسبت به این ترور احساس انزجار کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم، عنوان کرد: «اما دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی که مماشات کردند این کار را که بسیار وقیحانه بود، محکوم نکنند، موضع محکم نگیرند و همچنان در دام نظرات دوگانه خود بمانند، یک روز این ترور دامنشان را خواهد گرفت». پس از اقامه نماز، پیکر شهید فخری‌زاده برای تدفین به امامزاده صالح(ع) تجریش انتقال داده شد و این شهید در کنار مزار شهید شهریاری به خاک سپرده شد. براساس تصمیم ستاد بزرگداشت شهید فخری‌زاده و به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت، این مراسم فقط با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد.

دشمن منتظر پاسخ‌ها باشد

فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده گفت: «دشمنان منتظر پاسخ‌ها باشند اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم». به گزارش مهر، سردار حسین سلامی افزود: «اصل واکنش و اصل مجازات آمران و عاملان به قوت خود باقی است». همچنین به گزارش فارس، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با تأکید بر اینکه حرکت نورانی ملت ایران هرگز با ترور متوقف نخواهد شد، گفت: «دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعا تقاص خواهند داد. ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت». سردار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: «راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد».

وزیر اطلاعات: سرنخ‌هایی به دست آمده است

وزیر اطلاعات هم در حاشیه تشییع شهید فخری‌زاده گفت: «به دنبال وقوع ترور شهید فخری‌زاده همکاران من در وزارت اطلاعات در همه ابعاد پیگیری این حادثه را آغاز کرده‌اند و تاکنون به سرنخ‌های زیادی نیز دست یافته‌اند». حجت‌الاسلام محمود علوی افزود: «به خاطر ابعاد امنیتی تا روشن‌شدن تمامی ابعاد آن، امکان اطلاع‌رسانی وجود ندارد اما به محض روشن‌شدن ابعاد این موضوع، خدمت ملت عزیز ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد».

شمخانی: دشمن از شیوه تخصصی استفاده کرد

همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه ‌این مراسم گفت: «من ۲۰ سال است که این شهید را می‌شناسم و در جزئیات شغل و فعالیت‌های او قرار داشتم. او به‌معنای واقعی کلمه فردی بی‌بدیل بود. در حوزه فناوری صاحب سبک، خلاق و مبتکر بود که محل خدمتش نوک پیکان خدمت به مردم بود. او هیچ‌گاه در حاشیه، خدمت نمی‌کرد اما همواره گمنام بود». به گزارش مهر، علی شمخانی عنوان کرد: «خدمات سردار شهید محسن فخری‌زاده که یک دانشمند هسته‌ای بود، قابل بیان نیست.

در همین اندازه بگویم که ۲۰ سال است دشمن به دنبال ترور او بود اما ناکام ماند و این بار نیز سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه وی و حتی محل بروز حادثه احتمالی را پیش‌بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در این ۲۰ سال متأسفانه جدیت لازم به کار برده نشد و این بار آنها موفق شدند وگرنه آنها در این سال‌ها، عملیات‌های مختلفی داشتند که هیچ‌کدام موفق نشده بود».

او افزود: «دستگاه‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که شهید فخری‌زاده مورد هدف اقدام تروریستی قرار می‌گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات انجام شود، دقیقا محلی که او به شهادت رسید. آنها می‌دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت‌های لازم درخصوص تیم حفاظت او نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از ۲۰ سال تلاش به شهادت برسانند».

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «شهید فخری‌زاده یک دانشمند هسته‌ای بی‌بدیل است. نمی‌خواهم به کسی سوءتفاهم کنم اما هستند کسانی که با سوءتفاهم به عنوان دانشمند هسته‌ای شناخته می‌شوند اما شهید فخری‌زاده به‌معنای واقعی دانشمند هسته‌ای بود. اگر روزی مجال این پیش آمد و مصلحت بر آن قرار گرفت که تلاش‌های گام‌به‌گام شهید فخری‌زاده در تولید اقتدار در حوزه‌های مختلف از کرونا گرفته تا پدافند هسته‌ای و هسته‌ای بیان شود، حتما چشم مبهوت جهانیان از توانمندی و دانش او بیش از این مبهوت خواهد شد که این فرد با این قابلیت‌ها آیا می‌تواند در ایران وجود داشته باشد؟ بله- این‌گونه است و فخری‌زاده تنها نیست».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
2
چرا وجب به وجب مسیر ایشان با دوربین های بی سیم و با سیم قابل اتصال به اینترنت و ... کنترل نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
1
این چه طرز سخنرانی در یک مراسم مهمه. مگه متن سخنرانی نداره؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
1
انتظار داشت دشمن بجای عملیات تخصصی ، عامیانه رفتار کند ؟ واقعا که ......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین