کد خبر: ۶۸۳۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد رسیده است

۱۶۰ شهر قرمز به ۳۷ شهر کاهش یافت/ تهران همچنان در وضعیت قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از ۱۶۰ شهر که وضعیت آنها قرمزبود، پس از ۱۰ روز ۳۷ شهر همچنان قرمز و ۱۲۳ شهر نارنجی و زرد شدند.
۱۶۰ شهر قرمز به ۳۷ شهر کاهش یافت/  تهران همچنان در وضعیت قرمز
آفتاب‌‌نیوز :

«علیرضا رئیسی» دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی شبکه خبر افزود: پس از ۱۰ روز هم اکنون ۱۲۰ شهر وضعیت نارنجی و ۳ شهر در کشور در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تاکید کرد: در مجموع اکنون ۶۴ شهر در کشور در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

** رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد رسیده است

رئیسی با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری خوب مردم و شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به ۹۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در صورتی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، بازهم شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای کاهش مبتلایان ویروس کرونا باید همچنان از ترددهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری تا همچنان شاهد سیر نزولی این بیماری در کشور باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در پنجم آبان ماه سال جاری ۴۳ شهر در کشور در وضعیت قرمز بودند، اما با رعایت پروتکل ها هم اکنون ۴۱ شهر نارنجی و ۲ شهر وضعیت زرد دارند.

وی با بیان اینکه برای اعلام وضعیت قرمز در کشور فوتی های کرونایی ملاک نیست، بلکه تعداد بیماران بستری در بیمارستانها ملاک عمل است، گفت: در شهرهایی که وضعیت آنها قرمز روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ بیماری بستری داریم، در شهرهای نارنجی ۶ بیمار و در شهرهای زرد ۴ بیمار روزانه در مراکز درمانی بستری می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از روز چهارشنبه این هفته (۱۲ آذرماه سال جاری) ۳۸ شهر که وضعیت آنها قرمز بود به شهرهای نارنجی تبدیل می شوند و متاسفانه ۲۳ شهر نیز که وضعیت آنها نارنجی بود به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به وضعیت قرمز در می آیند.

** تهران همچنان در وضعیت قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به وضعیت قرمز تهران اشاره کرد و گفت: با وجود تغییراتی که در وضعیت شهرها به وجود آمده اما شهر تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

رئیسی توضیح داد که اکنون در استان فارس ۱۱ شهر، در گلستان ۹ شهر، مازندران ۶ شهر، قزوین ، ۵ شهر ، اصفهان و گیلان ۴ ، اردبیل ۳ خراسان شمالی ۳ ، سیستان و بلوچستان ۲ شهر و خراسان جنوبی و کرمانشاه یک شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعداد تست کرونا در کشور گفت:اکنون ۲۰ هزار تست کرونا به بیش از ۴۲ هزار افزایش یافته و تا آخر این هفته به ۱۰۰ هزار تست افزایش خواهد یافت و در مجموع اکنون ۱۲۰۰ مرکز تست در کشور فعال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
نمی تونید این قرنطینه نیم بند را تمدید کنید شروع کردید وقتی جون مردم هم سیاسی می شه نباید انتظار بهبود داشت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین