کد خبر: ۶۸۳۲۸۰
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نظرات وزارت خارجه در طرح اقدام راهبردی مجلس منعکس نشده است

واکنش وزارت خارجه به طرح مجلس برای خروج از برجام و ادعای شهادت سردار سپاه در سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نظرات وزارت امور خارجه و دولت در طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها منعکس نشده گفت: دولت به صراحت تاکید کرده که مخالف این طرح است و معلوم نیست حقوق ملت با این طرح محقق شود.
واکنش وزارت خارجه به طرح مجلس برای خروج از برجام و ادعای شهادت سردار سپاه در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

«سعید خطیب‌زاده» پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به‌شکل مجازی برگزار شد، شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت و اظهار داشت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی نامش برای همیشه جاویدان باقی می‌ماند و اسوه‌ای برای فرزندان امروز و فردای ایران اسلامی خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک روز مجلس و آرزوی توفیق برای نمایندگان در حوزه تقنین و نظارت به تحولات هفته اخیر حوزه دیپلماسی کشور اشاره کرد و گفت: پنجم آذرماه سفر دو، سه روزه به افغانستان داشتم و درباره مباحث فرهنگی، مردمی و رسانه‌ای دیدارها و برنامه‌هایی داشتم و علاوه بر دیدار با عبدالله عبدالله، مقامات وزارت خارجه و فرهنگ افغانستان، با اصحاب اندیشه و قلم دیدارهایی داشته و گفت‌وگویی داشتیم.

خطیب زاده یادآورشد: هیچ راهبردی درست نمی‌شود مگر آنکه پیوست قوی فرهنگی، رسانه‌ای و مردمی داشته باشیم.

وی با اشاره به گفت و گوهای تلفنی وزیر امور خارجه با همتایان سوری، سوئدی و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: علاوه بر این وزیر امور خارجه در اجلاس ژنو با موضوع افغانستان سخنرانی کردند. همچنین پنجم آذر ماه تبادل زندانیان سه جانبه‌ای در تهران انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: پس از ترور شهید فخری‌زاده تعداد زیادی از کشورها این اقدام را محکوم کردند. در این راستا وزرای خارجه قطر، عمان، عراق، افغانستان، کویت و... تماس‌هایی انجام دادند و در این تماس‌ها حادثه تروریستی محکوم و به ملت و دولت ایران تسلیت گفته شد.

شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه خبرسازی است

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره ادعای به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه در سوریه در حملات پهپادی بیان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به نظر می‌رسد خبرسازی است. البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح باید اظهارنظر کند.

همه کشورهای منطقه بجز یک کشور ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به ترور شهید فخری زاده و محکومیت‌ این اقدام تروریستی از سوی کشورهای مختلف گفت: در شهادت دکتر فخری‌زاده حجم بالایی از محکومیت را از کشورهای مختلف در حوزه‌های جغرافیایی منطقه دریافت کردیم. در خلیج فارس به جز یک کشور همه محکوم کردند و برخی با عبارات و تعابیر تندی این اقدام را محکوم کردند. در شرق، غرب و شمال هم این اقدام محکوم شد.

وی یادآورشد: البته همانطور که ظریف توییت کرد، از مدعیان حقوق بشر انتظار وجود داشت محکم‌تر محکوم کنند ولی به هر حال بخشی از سر این داستان، به سیاست‌های آنها برمی‌گشت. این کشورها ضمن آنکه نمی‌توانستند این اقدم تروریستی را محکوم نکنند، دعوت به خویشتنداری کردند که عبارتی کمتر از انتظار ماست.

خطیب‌زاده درخصوص پیگیری‌های وزارت امور خارجه در این زمینه گفت: بعد از این اتفاق، وزارت امور خارجه در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد وزیر امور خارجه هم در سطح بالا پیام داد و هم در توییتی تاکید کرد که مسئولیت این ترور برعهده اسرائیل است و انتظارات ایران را تشریح کردند. بلافاصله در نیویورک، نامه ما از سوی سفیر ایران به دبیرکل سازمان ملل تحویل داده شد و سفرای ما در بسیاری از کشورها اصل ماجرا را به همراه جزئیات آن به اطلاع پایتخت‌ها رساندند. این راه ادامه خواهد یافت و ما به دنبال مسئولیت‌پذیری طرف مقابل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما یکی از بهترین کمپین‌هایی است که می‌تواند موجب انزوای بیشتر رژیم اشغالگر اسرائیل شود.

کارزار اطلاعاتی نباید باعث سردرگمی ما شود

خطیب زاده درباره ادعای یک روزنامه عربی درخصوص ترور شهید فخری‌زاده و حضور یک پهپاد اسرائیلی در این باره گفت: مراجع امنیتی و نظامی باید در این باره اظهارنظر کنند. سناریوهای هالیوودی زیاد مطرح شده است. کارزار اطلاعاتی که از آلبانی، اسرائیل و واشنگتن شروع شده، نباید موجب سردرگمی ما شود.

خطیب‌زاده درخصوص واکنش کشورهای عربی به ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرد: یک کشور تنها موضع‌گیری نکرده و مابقی کشورهای پیرامونی و شش کشور عربی خلیج فارس، موضع‌گیری کرده‌اند. آن کشورهم باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما یک سفر پر از هراس و اضطراری از سوی پمپئو به منطقه را داشتیم. البته معلوم است سراسیمگی این وزیر خارجه ورشکسته رژیم ترامپ به خاطر چیست. این هراس به خاطر شکست بزرگی تاریخی در آمریکا است. هر چه داشتند در سبد فشار علیه ملت ایران گذاشتند ولی به نتیجه نرسید. آنها می‌خواهند مسیر را برگردانند اما اگر رد پایی پیدا شود، هم آمرین وهم عاملاین مجازت خواهند شد.

وی درباره ارتباط دادن ترور شهید فخری‌زاده با برجام تصریح کرد: شک نداریم که نمایندگان مجلس به دنبال احقاق حقوق ملت هستند. مجلس عصاره فضایل ملت است و تردیدی نداریم به دنبال حفاظت از حقوق ملت است ولی درباره این طرح، دولت نظرات خود را بیان کرده و به صراحت تاکید کرده که موافق این طرح نیست. چرا که این طرح ضروری و مفید نیست و معلوم نیست حقوق ملت با این طرح محقق شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفیم نظرات ما منعکس نشده است و مجلس مسیر دیگری را طی کرده است. امیدواریم نظرات کارشناسی وزارت خارجه لحاظ شود.

خطیب‌زاده با اشاره به برخی کژی‌ها و کاستی‌ها در فضای عمومی و رسانه‌ای گفت: وزارت خارجه باید پاسبان حقوق ملت باشد و نمی‌تواند وارد این فضاها شود چراکه ممکن است موجب سوء استفاده خارجی شود.

وی یادآورشد: وقتی افرادی مشغول گفتن این موارد نادرست هستند، بارها درباره آن سخن گفته و نکات را مطرح کردیم. وقتی آنها مشغول گفتن این حرف‌ها هستند، فرزندان این ملت در سخت‌ترین جبهه در حال مبارزه برای حفاظت منافع ایران هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآورشد: وقتی در خصوص ترور شهید فخری‌زاده این حرف‌ها گفته می‌شد، سفرا و دیپلمات‌ها مشغول به فعالیت بودند. شاهد بودیم که بالاترین سطح محکومیت‌ها را داشتیم و از جنوب آفریقا تا شمال اروپا تا آسیای مرکزی این ترور محکوم شد.

خطیب زاده اضافه کرد: اجازه دهید وزارت خارجه در مباحث داخلی سکوت کند. اگر روزی این منع برداشته شود، مواردی گفته می‌شود که بسیار مهم است.

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه ایرانیان همیشه دوست همدیگر بوده‌ایم، عنوان کرد: ما ملت پرتاریخ و پر حکمتی هستیم. ملتی هستیم که بزرگان ما راه را گفته‌اند. باید دوست را از دشمن تشخیص دهیم. ایرانی واحد، متحد و یکصدا در سیاست خارجی صحبت کرده و بازهم صحبت می‌کند.

وی در ادامه عدم همکاری مناسب دولت عراق در خصوص پرونده شهادت سردار سلیمانی را یادآور شد: این پرونده در اولویت پیگیری ما بوده است. دولت عراق هم نسبت به این موضوع مسئولیت قطعی دارد. سردار سلیمانی مهمان آنها بوده و به دعوت آنها به عراق سفر کرده بود. ایشان در خاک عراق به شهادت رسیده است. پیگیری‌های لازم را داشتیم و بازهم ادامه خواهیم داد.

خطیب زاده همچنین درباره نظر وزارت امور خارجه در خصوص طرح راهبردی لغو تحریم‌ها بیان کرد: نمایندگان قطعا به دنبال حقوق ملت هستند ولی مطمئن نیستیم نظرات منعکس شده باشد. قطعا نظرات وزارت خارجه منعکس نشده و به دولت هم گفته شده مفید و ضروری نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی درخصوص اقدامات متقابل داریم که باید در همان چارچوب عمل کنیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در خصوص پیگیری نزدیکی غیرمتعارف جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این موضوع از طریق ایکائو پیگیری شد و در حال پیگیری آن هستیم. این موضوع فنی است و باید در سطح خود پیگیری شود.

خطیب‌زاده درباره اعمالف احتمالی محدودیت برای بازرسی‌ها و ربط بازرسی‌ها با ترور شهید فخری‌زاده اظهار داشت: برخی ادعاها ربطی به همدیگر ندارد. شهید فخری‌زاده در سال‌های میانی دهه ۸۰ در برخی از ادعاهای منافقین اسمشان برده شد و در قطعنامه ۱۷۴۷ در سال ۸۶ نامشان در لیست تحریم رفت که به واسطه برجام نامشان از تحریم خارج شد.

وی اضافه کرد: وصل کردن یک موضوع به یک موضوع غیرمرتبط، از همان مواردی است که وزیر امور خارجه در اینستاگرام خود بیان کرد. شهید فخری‌زاده در پشت پرده کمک‌کننده برجام بودند و ادعاهایی مطرح می‌شود که معلوم نیست سر آن کجاست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآورشد: برخی ادعا از سوی منابع اسرائیلی بیان می‌شود ولی در رسانه ملی یا از زبان خبرنگاران یا مسئولان مطرح می‌شود. ما در چارچوب ان‌پیِ‌تی با آژانس همکاری می‌کنیم و اجازه بیشتر دسترسی نمی‌دهیم رابطه ما فنی است و امیدواریم رابطه آژانس فنی باقی بماند.

اقدام دادگاه بلژیک را به رسمیت نمی‌شناسیم

خطیب‌زاده درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا گفتیم که این دادگاه و پروسه قضایی، به دلیل مصونیت دیپلماتیک غیرقانونی است و ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما به مسیری که وکیل ایشان طی می‌کند، احترام می‌گذاریم و گفتیم از نظر شکلی و ماهوی این مسیر کاملا غیرمشروع و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه دادستانی بلژیک درخواستی برای صدور حکم داشته ولی دادگاه حکمی را صادر نکرده است، ابراز داشت: بااین اقدام بدعت بدی در مسیر مصونیت‌های دیپلماتیک گذاشته می‌شود که کوته‌بینانه است. ایشان قربانی توطئه‌چینی است که یک سر آن، منافقین و سر دیگر، کمیپین فشار حداکثری است. البته ما حداکثر تلاش خود را برای حفاظت از شهروندان خود ادامه می‌دهیم.

این دیپلمات ارشد درباره آخرین وضعیت دریافت مطالباتایران از کره جنوبی بیان کرد: یک بدهی تاریخی از کره جنوبی برای ملت ایران باقی مانده است. این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و تحریم های فراسرزمینی بهانه خوبی نیست که طرف کره‌ای در صف کسانی که به دنبال فشار حداکثری هستند، بایستد.

هرچه می‌خواهند بگویند؛ ایران پاسخ ‌آمرین وعاملین ترور شهید فخری‌زاده را خواهد داد

خطیب‌زاده با اشاره به درخواست خویشتنداری از ایران از سوی کشورها در موضوع ترور شهید فخری‌زاده گفت: آنها هرچه می‌خواهند، بگویند. وزیر امور خارجه استانداردهای دوگانه شرم‌آور خواندند. ایران پاسخ خود را به عاملین و آمرین خواهد داد که متناسب، مستقل و با حداکثر درد خواهد بود.

وی درباره حضور هیاتی از طالبان در سفارت ایران در قطر عنوان کرد: دفتر یادبودی در نمایندگی‌ ایران در دوحه باز شده است. دفتر سیاسی طالبان در قطر دایر است. آنها به سفارت ایران رفته و این دفتر را امضا کرده‌اند. چیزی بیشتر از آن هم نبوده است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره واکنش ضعیف سازمان ملل متحد به ترور شهید فخری‌زاده گفت: آنچه از سوی سازمان ملل مطرح شده، دو وجه دارد یک وجه جرم‌انگاری است ولی وجه دیگر، ادبیات خنثی آن است. اقای ظریف پاسخ درستی در توییت‌شان دادند و دعوت به خویشتنداری را شرم‌آور خواندند. امیدواریم پاسخ درست به این موضوع هرچه زودتر داده شود.

خطیب‌زاده درباره نقش امارات و بحرین در ترور شهید فخری‌زاده با توجه به عادی‌سازی روابط‌شان با اسرائیل اظهار داشت: هر تهدید امنیتی متوجه ایران شود، بدون لحظه‌ای درنگ پاسخ داده می‌شود. به ظن پاسخ نمی‌دهیم بلکه به شواهد پاسخ می‌دهیم. آنها محکومیت شدید الحنی انجام دادند و به غیر از یک کشور، مابقی کشورها این اقدام را محکوم کردند.

وی درباره تبادل اخیر زندانیان تصریح کرد: در تمامی این موارد، قوه قضاییه حرف اول و آخر را می‌زنند. بسیاری از آنها محکومینی هستند که در دادگاه صالحه، پرونده‌شان طی شده و با نظر قاضی این تبادل‌ها انجام می‌شود. وزارت خارجه از ظرفیت‌ها و شرایط استفاده کرده، می‌کند و خواهد کرد تا برخی از افرادی که بیگناه هستند و به خاطر ادعاهای واهی و دور زدن تحریم‌ها، گروگان در برخی از کشورها گرفته شده‌اند، آزاد شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال تبادل نازنین زاغری هم خاطرنشان کرد: خانم زاغری محکوم شده‌اند و پرونده ایشان، مسیر حقوقی و قانونی خود را طی کرده است. این مسئله باید از سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داده شود.

خطیب‌زاده درباره اظهارات ظریف مبنی بر گرا دادن برخی از افراد به آمریکا هم ابراز داشت: مصاحبه ظریف روشن و واضح بود. وزارت خارجه، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران است. ما هم صدای کسانی هستیم که در دورترین نقاط هستند هستیم و هم صدای مسئولان. سیاست خارجی یک امر حاکمیتی است و افراد نباید به خاطر منافع خود و حزبی، منافع ملی را نادیده بگیرند.

به گفته این دیپلمات ارشد، باید همه جریان‌ها و گروه‌ها توجه داشته باشند فصل مرکز قدرت بودن آمریکا مدت‌ها است که گذشته است. قدرت و راه‌حل‌ها در درون است و هرچقدر این مسیر را را با قدرت طی کنیم، به سود ماست.

وی در پاسخ به این سوال که درباره گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای انگلیسی خود در ۲۶ آبان ماه درخصوص نازنین زاغری گفت‌وگو شده است، بیان کرد: در گفت‌وگوهایی که در این مدت داشتیم یکی از موضوعات مورد رایزنی، درخصوص برخی زندانیان بوده است. موضوع خانم زاغری هم از موضوعات مطرح شده طرف مقابل بوده است پاسخ ما این بوده که قوه قضاییه یک دستگاه مستقل است و پرونده ایشان در دادگاه صالحه بررسی شده است. امیدواریم طرف مقابل مسیر خود را اصلاح کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره پیگیری مطالبه ایران از دیگر کشورها از جمله انگلیس یادآور شد: موضوع مطالبات ما از کشورهای مختلف مسیرهای مختلف را طی می‌کند. برخی مسیر حقوقی را طی می‌کنند و برخی مسیر بانک مرکزی. بدهی انگلیس قطعی است که باید مدت‌ها قبل پرداخت می‌شد. هر روز که می‌گذرد این بدهی سنگین‌تر شده است. در مورد مطالبات ایران از دیگر کشورها ممکن است آشکار نباشد ولی مسیر حقوقی و فنی خود را طی می‌کند.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره دیپلماسی گازی عنوان کرد: ایران تنها کشوری است که ۷۰ درصد انرژی نفت و گاز را در خلیج فارس و دریای خزر به هم متصل می‌کند. وزیر نفت و شرکت گاز بهتر می‌توانند پاسخ دهند. بازار نفت و گاز بازار رقابت است و به رغم تمام فشارهای آمریکا که ایران را از بازار جهان و منطقه حذف کند ناکامی‌های زیادی داشته است.

وی درباره همکاری‌های اقتصادی ایران با منطقه گفت: ما در حوزه همسایگی بیشترین مراودات اقتصادی را داریم و روابط اقتصادی ما با همسایگان از حوزه‌های مختلف جلوتر است و این مسیری است که رژیم ترامپ بارها خواسته مسدود کند ولی موفق نشده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره نگاه وزارت امور خارجه نسبت به پاسخ ایران به ترور شهید فخری‌زاده هم اظهار داشت: عاملان و آمران و طراحان ترور مذبوحانه شهید فخری زاده قطعا و یقینا مجازات خواهند شد. دستگاه‌های مربوط پیگیری می‌کنند. در عین حال نباید در دام طراحی‌های رسانه‌های و کارزار ضد اطلاعاتی و جریان‌ سازی‌های مجعول و هدفمند که سر در تل آویو و آلبانی و واشنگتن دارند، بیفتیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کس که تعدی کرده پاسخ خود را خواهد گرفت و این صدای ملت ایران است با آرامش و قاطعیت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
10
41
مجلس جوگیر شده:
خروجی ها: شعار، هیجان، تنش، عوام فریبی، هیاهو برای هیچ، سردرگم و...
پاسخ ها
ترابیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
۷ ساله کشور را درگیر برجام کذایی بی خاصیت کرده اند...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
9
32
خب چرا این طرح زمان ترامپ نذاشتین
الان ترامپ میگه از من می ترسیدن ولی از بایدن نه
ولی مجلس عزیز بی خیال شو لطفا سفره و نان مردم بازیچه سیاست بازی خودتون قرار ندین
p
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
10
26
واقعا در مجلس عقلا با نمایندگان پوپولیستی با هم تعارف دارند یا کلا همه شان در این سطح فکری بالا هستند ما که عوامیم می دانیم اسراییل دانشمند عزیز ما را شهید کرد تا ایران از برجام بیرون بیاید و مجلس هم دقیقا همین کار را کرد و در تله اسراییل افتاد یکم فکر کنید چرا همصدا با ترامپ و اسراییل با برجام مخالفت میکنید همش بخاطر اینکه یک دولت اصلاح طلب آن را ایجاد کرد و شما اصولگرا هستید و این را بر نمی تابید ما ضرب المثلی داریم که می گویید بچه ام را کتک میزنم تا دل همسایم بسوزه شما برای سوزاندن دل دولت و اصلاح طلبان می خواهید کشور را در گرداب دشمنی تمام دنیا بیاندازید البته خدا را شکر کشور عقلایی دارد و امیدوارم موضوع را حل و فکری به حال این دسته گل به آب داده شده بنمایند . کاش در تمام این مجلس 4 نفر مثل ظریف و سردار سلیمانی و باهنر بودند کاش کاش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
22
12
آقای سخنگو در کدام موضوع دولت با طرح های دولت موافق بوده است که این دومی باشد نمونه اش معیشت مردم بودجه سال 1400 و بقیه که ما خبر نداریم اما بدانید که حتما روز چهار شنبه تصویب و تائید خواهد شد شما هم بایستی طبق قانون هر گز دنبال مذاکره نباشید و بر اساس تصمیم مجلس عمل کنید
به مجلس شورای اسلامی یک پیشنهاد می شود هر کسی که از این قانون سرپیچی کرد به قوه قضائیه معرفی و مجازاتش نیز مشخص شود تا سنگ اندازی در مقابل قانون متوقف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما دلواپسا بلایی مونده سر ملت نیاورده باشید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
4
9
واقعا این مجلس ...... البته به شیون کاملا مدرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
10
15
این دقیقا نتیجه ای که اسراییل از ترور انتظار داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
7
11
این نخبه های احساسی یا هدفمند کم اب در اسیاب دشمن نریختن یکیشم این تصویب لایه خروج از برجام خواسته یا ناخواسته اهداف تل اویو و کاسبان را دنبال میکنند اینها نمایندگان احساسی هستند تا انقلابی هر عقل سلیمی میفهمه خارج شدن از پرتکل الحاقی با مخالفت تمام دنیا روبرو خواهد شد،پس چرا خودمان را مسخره خاص عام میکنیم نهایتا با تصویب لوایحی خود را محکوم میکنیم در دنیا و این هزینه ها از جیب مردم خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
10
14
از نمایندگان محترم باید پرسید کاربرد اورانیم با غنای ۲۰درصد در کدامیک از صنایع نظامی یا غیر نظامی است؟ اگر می خواهید با دستیابی به سلاح هسته ایی دشمن را از فکر حمله به ایران منصرف کنید چرا موضوع را می پیچانید .رک و راست اعلام کنید دنباله رو کره شمالی هستیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
8
6
دفتر یادبودی در نمایندگی‌ ایران در دوحه باز شده است. دفتر سیاسی طالبان در قطر دایر است. آنها به سفارت ایران رفته و این دفتر را امضا کرده‌اند. چیزی بیشتر از آن هم نبوده است....
میشه بگی 5 میلیون افغانی تو ایران چه کار میکنن ... یعنی حداقل یک میلیون فرصت شغلی از ایرانیان گرفته شده ...؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
1
آقا، اینها کاری از این گونه دسته ها ندارند.
بیکارند و نمیدانند چکار کنند.
Nima
|
Canada
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
3
مجلس در کشورهای دموکراتیک نهاد اصلی قانونگذار است که منتخب مردم است، در کشورهایی نظیر کانادا مجلس نظرات مردم را انعکاس می دهد، قوانین مصوب خواست اکثریت مردم است، عمده قوانین به روز و کارآمد هستند. شهروندان با انتخاب کاندیدای لیبرال، محافظه کار یا نئو دموکرات در سیاست گذاری های حاکمیت مشارکت می کنند، مجلس مشروعیتش را از مردم می گیرد، انتخابات آزاد است، بعد از چهار سال عملکرد نمایندگان در معرض رای عمومی قرار می گیرد. احزاب مخالف قوی هستند و عملکرد دولت را نقد می کنند.
پرسش اصلی یک چیز است آیا نظر نمایندگان در ایران انعکاس خواست اکثریت مردم است؟
مح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
3
در طرح وقتی نفرین" مرگ بر "پیام دهند .
نفرین در فرهنگ ایران نشان عجز پیرزنی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
4
3
منظور ایشون از ملت مردم ایران بوده یا کشورهای غربی.من هنوز ندیدم این دولت کاری برای ایران و ایرانی انجام بده یا اصلا به فکر اون باشه پس این طرح معلومه که به نفع کشوره که این جماعت دارند مخالفت می کنند.وگر نه میوه ی برجام فقط در سبد همین اقایون و خونواده های اکثرا غرب نشینشون جای گرفت که البته ترامپ یه مقداری از اون را ازشون پس گرفت
سوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
1
اره راست میگه دولت این راهکار را قبول نداره چون معلوم نیست حقوق ملت محفوظ شود یانه ....
رضوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
3
2
ترامپ 4 سال بود
روحانی 7 سال و نیم
یعنی 3سال ونیم دوره دموکرات‌ها
ولی بیشترین تحریم ها زمان اوباما بود. تا کی میخواهید منتظر مذاکره باشید. اصلا شد مذاکره جدید. چی دارید در ترازو
بتن در اراک
سانتریفیوژ زنگ زده
سانتریفیوژ کنده شده که حداقل 2 سال زمان می ببره فعال بشه
اورانیوم فروخته شده
حداقل بزارید تو مذاکره ای که شما قراره بری دستت پر باشه. آنقدر بدبین به دوستان هستید ای کاش ای کاش نسبت به دشمنان بودید. من که میدونم نظرم رو نمی ارید چون 7سال پیام فرستادم هیچ وقت شجاعت نداشتید نظر مخالف رو بذارید. ای کاش از سایت های دیگه یاد می‌گرفتید مثل شبکه خبر که موافق و مخالف رو با هم میزاره ولی شما چی.
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
1
شهدای بزرگ حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده فراوان، تاکید بر مخالفت با جناح بندی به راست و چپ داشتند. متاسفانه بسیاری از افرادی که ادعای مسلمانی و ولایی دارند باز درگیر اصولگرا و اصلاح‌طلب هستند. میان ماه من تا ماه گردون تفاوت آز زمین تا آسمان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
2
این کار چراغ سبز به اسرائیل برای ترورهای بعدی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
4
3
حرفهای آقای ظریف که همیشه روشن و واضح است ولی ملت در عمل عکس آن را دیدند،،،، از برجامی که خوانده نشده امضا شدو امضای کری تضمین است و سخنانشان درمجلس که گفتند تمام تمام تحریم‌ها از روز اجرای توافق لغو می‌شود و الی ماشاالله،،، فقط بگویید کدام حرفشان رو ملت و به چه دلیلی باور کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
3
2
هر وقت رای ندادیم تندروها با کمترین ارا برامون تصمیم گرفتن.لطفا ۱۴۰۰ حداقل به فکر خودتون باشید.رای ندادن چاره کار نیست
پاسخ ها
ترابیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
کافیه رای گیری بشه ببینید شما چند درصد رای دارید خودتان را به خریت و نفهمی زدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
3
4
این نمایندگانی که الان در مجلس هستن هرگز مردمی نبوده و نخواهند بود.این طرح هم فقط برای تحریم بیشتره تا مردم بیشتر دلسرد شوند و درصد مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ هم پایین باشه تا دولت هم دست خودشون بیوفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
3
3
ترامپ هوای تندروها رو داشت و حالا باید دینشون رو به ترامپ ادا کنن.تحریم ها مردم رو خسته کرد و رای ندادن و مشارکت کم یعنی همون دلواپسا که بخودشون رای میدن یعنی ۲۶ درصد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
3
4
این نماینده های مجلس با چند درصد به مجلس راه یافته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پس اخلاقا نباید برای کل ملت تصمیم بگیرند
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
3
4
ای خدا شکرت
به خدا قسم مردم میفهمند؟اگر راست میگید یک ماه قبل طرح میدادید؟الان هم بزارید مردم نفسی بکشند
رحمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
2
2
وزارت خارجه را آب برده هنوز در خواب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
3
0
چرا مثبت منفی هارو غیرفعال کردید؟؟؟؟!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
2
چرا وماه قبل تصویب نکر دین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
وقتی بعضی دولت مردان رفتارهای دیگران را اول مورد نقد و تحقیر قرار می دهند، ولی بعدش با تغییر نام همان کار را انجام می هند. تغییر دادن و منحل کردن کار بدون تحقیق و بررسی و در نظر نگرفتن فواید و عیوب آن، به خاطر تعصب بی جا. ( مسکن مهر مسکن ملی ، یارانه کمک معیشتی)
لطفا در مورد کارها(قوانینی) که مجلس تأیید میکند (وقتی ذهنتون نمیرسه و دلیلش را نمی فهمید) بدون دلیل و نظر منطقی، ایراد الکی نگیرید و به وظیفه خود که پذیرفتن و عمل کردن قوانین مجلس است عمل کنید، (اگه مفید نبود بعدش ایراد بگیرید، مطمئن باشید که آنها بهتر از شما میفهمند). ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
مذاکره کردن به خودی خود هنر نیست، هنر اینه که ببینیم ما اونا رو میاریم پای میز مذاکره یا اونا مارو می اورند به مذاکره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
آنی تایم ،آنی ور.....حالا شما فکر کن همچین بیسوادی میخواد واسه ما تصمیم بگیره.....یه مشت نون به نرخ روز خور که حالا که حس کردن آرامش می‌تونه به اقتصاد برگرده دارن گند میزنن توش با تشنج......2 ماه؟دقیقا تا قبل از شروع دولت بایدن؟خیلی باهوشی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین