کد خبر: ۶۸۳۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
نظرسنجی نشان داد؛

محبوبیت بایدن به ۵۵ درصد افزایش یافت و محبوبیت ترامپ کاهش

براساس نظرسنجی جدید پایگاه گالوپ، میزان محبوبیت رئیس جمهور منتخب آمریکا به دنبال پایان انتخابات افزایش یافته در حالی که میزان محبوبیت رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا کاهش یافته است.
محبوبیت بایدن به ۵۵ درصد افزایش یافت و محبوبیت ترامپ کاهش
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه یواس‌ای تودی، براساس نظرسنجی جدید پایگاه گالوپ میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به ۵۵ درصد رسیده که بالاترین میزان محبوبیت وی از زمان ورودش به رقابت‌های ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. البته میزان محبوبیت بایدن در فوریه ۲۰۱۹ میلادی یعنی دو ماه پیش از آنکه نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را اعلام کند، کمی بالاتر بود.

در همین حال، میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا با سه درصد کاهش نسبت به پیش از انتخابات به ۴۲ درصد رسیده است. میزان محبوبیت وی پیش از انتخابات یعنی در ماه فوریه و فصل بهار به بالاترین حد خود یعنی ۴۹ درصد رسیده بود.

براساس این نظرسنجی پایگاه گالوپ، افزایش میزان محبوبیت بایدن نشات گرفته از افزایش محبوبیتش در بین جمهوری‌خواهان و افراد مستقل است. به طوری که میزان محبوبیت بایدن در بین جمهوری‌خواهان از شش درصد به ۱۲ درصد و در بین افراد مستقل از ۴۸ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته است. میزان محبوبیت بایدن در بین دموکرات‌ها ثابت باقی مانده است.

و اما کاهش در میزان محبوبیت ترامپ عمدتا نشات گرفته از کاهش محبوبیت وی در بین جمهوری‌خواهان است به طوری که میزان محبوبیت وی در بین جمهوری‌خواهان با شش درصد کاهش به ۸۹ درصد رسیده است.

این یافته‌ها از نظر تاریخی منطقی هستند چرا که میزان محبوبیت فعلی بایدن متناسب با روندی است که در جریان آن فرد پیروز در انتخابات بلافاصله پس از رقابت‌ها از میزان محبوبیت بالایی برخوردار است.

براساس نظرسنجی گالوپ، میزان محبوبیت ترامپ پس از انتخابات ۲۰۱۶ میلادی جایی که نظرسنجی‌ها نشان داد وی نامحبوب‌ترین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ نظرسنجی‌های گالوپ است، تنها استثنی این روند محسوب می‌شود.

براساس گزارش پایگاه گالوپ، نامزدهای بازنده شاهد تغییرات متفاوتی در میزان محبوبیت‌شان بوده‌اند. به طور مثال هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی شاهد هیچ تغییری در میزان محبوبیتش نبود در حالی که میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۱۲ میلادی و جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۰۸ میلادی به ترتیب شاهد چهار و ۱۴ درصد افزایش در میزان محبوبیت‌شان پس از شکست در مقابل باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بودند.

این نظرسنجی پس از انتخابات در حالی صورت گرفته که ترامپ از قبول شکست در برابر بایدن امتناع کرده و تیمش نیز چندین شکایت قانونی در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است.

با این حال، تقریبا تمام این شکایت‌های قانونی ناکام مانده‌اند و ایالت‌های سرنوشت‌ساز روند تصدیق نتایج انتخابات‌شان را آغاز کرده‌اند.

ترامپ هنوز شکست در برابر بایدن را قبول نکرده و ادعاهای بی‌پایه و اساسی درباره تقلب در انتخابات مطرح کرده است اما هفته گذشته برای نخستین بار اعلام کرد که اگر آرای کالج الکترال بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا تعیین کند، وی کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

این نظرسنجی جدید پایگاه گالوپ از پنج تا ۱۹ نوامبر صورت گرفته و جامعه آماری آن شامل ۱۰۱۸ فرد بزرگسال از تمام ۵۰ ایالت آمریکا و واشنگتن بوده است. درصد خطای آن نیز مثبت و منفی چهار درصد اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین