کد خبر: ۶۸۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

محمود صادقی: تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها شکل گرفت/ دولت باید از برجام دفاع کند

محمود صادقی گفت: در نظر هم داشته باشیم که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها و آقای اوباما شکل گرفت و در آن زمان همین آقای بایدن، معاون اوباما بود.
محمود صادقی: تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها شکل گرفت/ دولت باید از برجام دفاع کند
آفتاب‌‌نیوز :

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفتگویی با همشهری آنلاین داشته است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

حتی انتخابات ترکیه هم بر مسائل کشور ما اثر می‌گذارد!

- جامعه ما خیلی سیاسی شده و گاهی بعضی از مسائل و اظهارنظرها حساسیت ایجاد می‌کند. واقعیت این است که تحولات سیاسی همه دنیا بر کشور اثر می‌گذارد. حتی انتخابات ترکیه هم بر مسائل کشور ما اثر می‌گذارد.

- به خاطر نوع ارتباطی که ما با امریکا داریم طبیعی است که اتفاقات سیاسی آنجا روی برخی مسائل کشورمان اثرگذار باشد.

تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها شکل گرفت

- در نظر هم داشته باشیم که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران در زمان دموکرات‌ها و آقای اوباما شکل گرفت و در آن زمان همین آقای بایدن، معاون اوباما بود. اما در هر حال تاکتیک‌های آنها به گونه‌ای بود که ما توانستیم با آمریکا به یک توافقی دست پیدا کنیم.

- هرچند که کشورهای اروپایی نمی‌خواستند برجام در تنگنا قرار بگیرد اما به خاطر همان هژمونی آمریکا که ما به آن نظام سلطه یا همان استکبار می‌گوییم اروپایی‌ها نتوانستند در برابر خروج آمریکا خیلی موثر عمل کنند. مثلا اینستکس که برای گشایش در نظام مالی ما بود، نتوانست کارایی زیادی داشته باشد.

دولت باید از برجام دفاع کند

- دولت باید از لاک محافظه کاری در دیپلماسی خارج شود و از دستاوردهایش با قدرت دفاع کند. معتقدم اجزای دولت از دستاوردی که داشته اند شجاعانه دفاع نمی‌کنند. خصوصا وزارت خارجه. باید از این دستاورد (توافق هسته‌ای) با شجاعت و صراحت دفاع کند.

- آقای ظریف بعد از انتخابات آمریکا شروع خوبی داشت. خصوصا آن توییتی که خطاب به کشورهای منطقه نوشت چرا که ما باید به کشورهای منطقه سیگنال روشن بدهیم. بخشی از تقصیر ارتباط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، انفعال ما بوده است.

- نباید مسیر برگشت آمریکا به برجام را سد کنیم و نباید هم فراموش کنیم که این آمریکاییها بودند که از توافق یا معامله خارج شده‌اند خود آنها آنها باید برگردند.

عملکرد روحانی بعضا مناسب نبود، ظریف هم ایده‌آل نبود

- بخشی از مردم ناامید هستند. البته عملکرد آقای روحانی هم در بعضی جاها مناسب نبوده است و باعث ناامیدی مردم شده است. عملکرد آقای ظریف هم ایده‌آل نبوده است. وقتی ایشان با زبان الکن از دستاورد خودش (برجام) دفاع می‌کند، به مردم ناامیدی القا می‌شود.

- آقای ظریف باید در مجلس محکم حرف بزند و از چیزی نترسد. نهایت کار استیضاح شود، خب بشود. اتفاقا استیضاح را باید فرصتی برای حرف زدن دانست. مردم انتظار داشتند ظریف محکم و قاطع تر از برجام دفاع کند. این موارد باعث شده است که مردم نخواهند یکبار دیگر همه تخم مرغ هایشان را در سبد یک نفر یا دولت بگذارند.

کاندیدای نیابتی نخواهیم داشت

- اصلاح‌طلبان دیگر کاندیدای نیابتی نخواهند داشت، کاندیدایی که نتوانیم عملکرد او را تضمین کنیم.

- اگر کاندیدای قابل قبول در میان اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشد در انتخابات شرکت می‌کنیم اما کاندیدا معرفی نمی‌کنیم. در واقع دیگر کاندیدا نداریم و در نتیجه تکلیف نداریم و موضع تشکیلاتی دیگر نداریم. به قول معروف آتش به اختیار می‌شویم و هرکسی خودش تصمیم می گیرد رای بدهد یا نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین