کد خبر: ۶۸۳۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰

محدودیت‌های کرونایی در مشهد تمدید شد

سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد محدودیت‌های شدید کرونایی در چهار شهر مشهد، خلیل‌آباد، سبزوار و قوچان در خراسان رضوی که همچنان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد، برای یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.
محدودیت‌های کرونایی در مشهد تمدید شد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رئیسی عصر امروز در حاشیه جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: با اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در کشور از اول آذر ماه، در حال حاضر ۱۶۰ شهر با وضع قرمز به ۶۴ شهر کاهش یافته و اعمال محدودیت‌ها در این ۶۴ شهر یک هفته دیگر ادامه می‌یابد.

وی با اعلام اسامی شهرهای با وضعیت قرمز در هر استان تصریح کرد: شهرهای مشهد، قوچان، سبزوار و خلیل‌آباد در استان خراسان رضوی همچنان در شرایط قرمز کرونا قرار دارند و اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی شامل تعطیلی مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در این شهرها از ۱۴ آذر ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید خواهد شد. بر این اساس، در حال حاضر به جز این چهار شهر، سایر شهرهای خراسان رضوی از وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

به گفته رئیسی در شهرهای وضعیت نارنجی تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار اعمال خواهد شد و ادارات با حداکثر یک‌دوم کارکنان فعالیت خواهد داشت.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همچنین با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص اعمال محدودیت‌های تردد، گفت: محدودیت رفت‌وآمد شهر به‌ شهر در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان وجود دارد. پیشنهاد شده ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز برای شهرهای نارنجی هم اعمال شود که شنبه پیش رو در ستاد مقابله با کرونا در خصوص آن بحث می‌شود.

بر اساس محدویت‌هایی که از اول آذر اعمال شده، در شهرهای قرمز، به‌ جز مشاغل سطح یک، مشاغل دیگر باید تعطیل باشد. همچنین خروج خودروهای پلاک‌های بومی از شهرهای قرمز و ورود پلاک‌های غیربومی به داخل این شهرها ممنوع است. ازساعت ۲۱ تا ۴ نیز طرح منع تردد خودروهای شخصی در سطح این شهرها اعمال می‌شود.

بنابر اعلام حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا، نیز مشاغل صنفی شامل تامین‌کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضدعفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف، عرضه‌کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تامین‌کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع و فروشندگان و عرضه‌کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی در گروه شغلی یک قرار گرفته و در تمام شهرستان های کشور با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد مجاز به فعالیت هستند.

لیست گروه‌های شغلی نیز به شرح زیر است:

گروه شغلی یک شامل مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی روزمره مردم نظیر مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مراکز تامین ارزاق و مایحتاج عمومی، نانوایی‌ها و داروخانه‌هاست.

گروه شغلی دو به مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره ‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

گروه شغلی سه مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌ونقل عمومی درون شهری را شامل می‌شود.

گروه شغلی چهارم نیز شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چای‌خانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین