کد خبر: ۶۸۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۷
نایب رییس کمیسیون صنایع:

به جای تشریح اشتباهات، جبران کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمیدرضا کاتوزیان نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهارات اخیر رییس جمهوری درباره تورم و کالبد شکافی مسایل مربوط به آن را دارای اشکال دانست و گفت: ‌رییس جمهوری به جای تشریح اشتباهات باید راه‌حل جبران آنها را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نماینده تهران در جمع خبرنگاران پارلمانی افزود: مردم صرف‌نظر از اینکه چه ایرادی باعث ایجاد تورم شده می‌خواهند بدانند چه اقداماتی برای رفع آن صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به عقیده من رییس جمهوری باید بیشترین بخش صحبت‌های خود را برروی راه‌کارهای رفع این مشکل متمرکز می‌کرد.

کاتوزیان تصریح کرد: نمایندگان قصد ندارند کسی را متهم کنند زیرا این گونه رفتار کردن مشکل را حل نمی‌کند و عاملی برای جدایی‌های بیشتر خواهد بود.

نماینده تهران اقدامات مجلس را مبتنی بر کار کارشناسی عنوان کرد و گفت: تاکنون مجلس تصمیمی عجولانه اتخاذ نکرده است و دوستان در اظهارنظرهای خود درباره مجلس باید دقت بیشتری داشته باشند.

کاتوزیان تصریح کرد: در مجلس با دقت نظر رای‌گیری صورت می‌گیرد و کسی نمی‌تواند چیزی را بر مجلس تحمیل کند.

وی قانون برنامه و بودجه سالیانه را دارای مسیر معینی برای اجرایی شدن دانست و گفت: این طور نیست که بودجه به صورت یک پکیج به مجلس ابلاغ شود و مجلس با مماشات از کنار آن رد شده و بدون بررسی آن را به تصویب برساند.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: وظیفه مجلس این است که در بررسی قانون بودجه به طور دقیق به آن ورود کرده و در صورت نیاز به نحو احسن آن را اصلاح کند. اینکه بودجه به صورت بسته‌ای از طرف دولت باشد و نمایندگان مجلس فقط به آن رای دهند منطقی نیست و چنین اجازه‌ای به مجلس داده نشده است که از کنار مسایل به سادگی عبور کرده و در برابر اشکالات سکوت اختیار کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در بررسی قانون بودجه و برنامه‌ها پنج ساله به مسئولیت طبیعی خود عمل می‌کند و اگر کسی بخواهد مجلس را از این وظیفه منع کند خلاف قانون عمل کرده است.

کاتوزیان گفت: زمانی که لایحه بودجه سال 86 تقدیم مجلس شد ما بارها گفتیم این رقم و این بودجه تورم‌زا است. برخی همکاران بحث بیماری هلندی را مطرح کردند. و همان زمان گفته شد که این بودجه پس از 6 ماه آثار تورمی خود را بروز می‌دهد.

نماینده تهران در عین حال گفت: اقدامات مجلس به دولت کمک کرد تا حجم نقدینگی بالا نرود و اگر بودجه‌ای که دولت داده بود همانگونه تصویب می‌شد به شدت نقدینگی را بالا می‌برد.

کاتوزیان بخشی از گرانی‌ها را ناشی از افزایش قیمت جهانی نفت عنوان کرد و گفت: این افزایش قیمت آثار خود را در تمام کالاها بروز داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین