کد خبر: ۶۸۳۶۶۰
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
سایر قوا نیت خیر دارند اما باید کارها را پخته تر پیش ببریم

روحانی خطاب به سایر قوا: بگذارید آنها که در دیپلماسی آمریکا را شکست دادند کار خود را بکنند

رییس جمهوری گفت: بگذارید آنهایی که در این بیست و چند سال در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را بارها شکست دادند، کار خود را با دقت انجام دهند. برای حل مساله‌ای عجله نکنیم و هول نشویم. اگر دولت موفقیت به دست آورد آن را کاملا تقدیم شما می‌کند و اصلا غصه این را نخورید. این دولت مسائل و مشکلات را حل و تمام می‌کند و یا شما حل کنید. ما دست آنانی که به ملت ما و مردم کمک کنند، می‌بوسیم.
روحانی خطاب به سایر قوا: بگذارید آنها که در دیپلماسی آمریکا را شکست دادند کار خود را بکنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری رسمی از طرح های ملی وزارت نیرو که به صورت ویدئو کنفرانسی در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی انجام شد، گفت: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح ۶ هزار میلیارد تومان طرح های مربوط به برق و توزیع برق در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی هستیم.

وی با بیان اهمیت صنعت برق در زیرساخت تولید، تحول و رفاه مردم، یادآور شد: اگر به سال های قبل مخصوصا در روزهای جنگ تحمیلی برگردیم، روزهایی بود که مردم چند ساعت برق نداشتند، یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که در تابستان، قطع برق نداشتیم یا اگر بوده موارد معدود و محدود بوده است.

وی با بیان اینکه هر کجا مردم وارد کار شوند و همکاری کنند، به نتایج فوق العاده دست می‌یابیم، گفت: در سال های اخیر ما به طور متوسط سالی ۲۵۰۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید برق اضافه کردیم و در طول این دولت و انشاالله تا پایان این دولت به حدود ۲۰ هزار مگاوات برق جدید و شاید یک مقدار بیشتر خواهیم رسید.

روحانی ادامه داد: این در حالی است که آغاز انقلاب کل ظرفیت برق کشور هفت هزار مگاوات بوده است و این نشان می دهد به انداز کل برق رژیم گذشته ما سه برابر در این دولت برق تولید کردیم که این کار بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به کاهش تلفات برق به رقم ۹درصد، گفت: علاوه بر این شاهد هستیم که پایداری شبکه ما اضافه می شود. همچنین اتصال برق ما با همسایگان در حال انجام است و روستاییان ما در حال استفاده از برق هستند.

رییس جمهوری یادآور شد: دولت تدبیر و امید برق رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به پایان رساند یعنی در کشور روستای ۲۰ خانوار بدون برق نداریم و الان به فکر برق دار کردن روستاهای ۱۰ خانواره هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: این که در هر ماه ۳۵ روستای ما به شبکه برق متصل می شود بسیار مهم است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در تمام زمینه ها آب، برق، گاز، ارتباطات، راه و آموزش در روستاها تحول ایجاد کرده که قابل مقایسه با دولت های قبل نیست. در این دولت مدارس کپری و غیراستاندارد و متحرک به طور کامل جمع و برای روستاها کارهای بسیار خوبی انجام شده که این اقدامات ادامه دارد.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت بهبود راندمان برق برای کشور، اظهارکرد: درست است ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید و نیروگاه های جدید تاسیس کردیم اما رقم بالای ۴۰۰۰ مگاوات برق مجازی هم ایجاد شد و با کمک مردم و تغییر ساعات استفاده از برق توانستیم از سرمایه گذاری های غیر ضروری بی نیاز شویم.

۳۰ درصد مردم از برق رایگان برخوردار می‌شوند

روحانی یادآور شد: رشد مصرف برق در سالهای قبل ۵ درصد و امسال یک درصد بود و این یعنی مردم همکاری کردند.

رییس دولت تدبیر و امید یکی از مصوبات خوب دولت را مساله برق امید عنوان و تصریح کرد: آثار این مصوبه پایان آذر اعلام می شود. طبق این مصوبه کم مصرف‌ها از دادن پول برق معاف می‌شوند و این هدیه‌ای کوچک برای کسانی است که به صرفه‌جویی به طور کامل توجه می‌کنند.

رییس جمهوری اضافه کرد: بنابراین ۳۰ درصد مردم از برق رایگان برخوردار می‌شوند و این کار در آب و گاز برای بخشی از مردم که کم‌مصرف و به طور طبیعی محروم هستند هم انجام خواهد شد و مردم پول آب، برق و گاز را نخواهند داد. نکته ای که سالهای قبل حضرت امام(ره) فرمودند.

وی افزود: این عبارت حضرت امام (ره) که برق و آب شما مردم مستضعف را مجانی می‌کنیم، در این دولت محقق می‌شود و آنانی که توهین می‌کردند که این جمله امام (ره) عملیاتی نخواهد شد، ببینند که در این دولت عملیاتی شده است و همه اینها به ما امید جدید می‌دهد.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه در شرایط تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: آنچه در این جنگ سه ساله از حیث اقتصادی بر ما تحمیل شد به مراتب بدتر از جنگ هشت ساله بود. این جنگ نظامی و دفاعی نبود بلکه عمدتا جنگ اقتصادی البته جنگ سیاسی و روانی بود.

وی اضافه کرد: کسی در دنیا و در آمریکا و اروپا فکر نمی‌کرد ایران در این جنگ سه ساله اقتصادی به خوبی مقاومت کند. بسیاری از رهبران دنیا به صراحت از من سوال کردند چطور کشور را در این شرایط سخت اداره می‌کنید.

روحانی خاطرنشان کرد: درست است مردم ما در رنج، زحمت و مشکلات هستند و مردم مقاوم بودند و ما را یاری کردند، اما در این سه سال تحریم، آب، برق و گاز قطع نشد و نیازمند خرید گازوییل و بنزین از خارج نشدیم بلکه صادر کردیم. در گندم خودکفا بودیم و می‌توانستیم روی پای خود بایستیم. تحولات مهم در راه آهن، جاده، بندر، بهداشت و درمان به وجود آوردیم و فقط دریک سال اخیر ۱۱ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه شده است که در تاریخ ایران بی‌نظیر است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: آنانی که چشم بینا برای دیدن خدمات دولت ندارند، باید کمی دقیق شوند و ببینند دولت در شرایط سخت البته با کمک مردم، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های عمومی غیردولتی، قوای دیگر و نیروهای مسلح، توانست هم کشور و هم بدترین سیل و زلزله را مدیریت کند.

وی ادامه داد: تحریمی که سال ۹۷ آغاز شد و بدترین نوع تحریم هم بود، در سال ۹۸ مهار کردیم و پایان بهار ۹۸ هم تورم آرام آرام کاهش یافت و هم رشد اقتصادی مثبت بود.

رییس جمهوری افزود: در سال ۹۹ مشکلاتی داشتیم که البته از پایان ۹۸ دچار مصیبت جدید به نام کرونا شدیم که دنیا در این یک قرن چنین مساله ای را نداشته است؛ همه دنیا از آن متاثر شده‌اند. رشد اقتصادی همه کشورهای بزرگ کاهش پیدا کرد یا منفی شد. این فشار به طور طبیعی به ما هم وارد شد. اما از این معضل هم عبور می‌کنیم.

روحانی گفت: امروز شرایط مهار کرونای ما نسبت به کشورهای پیشرفته و غربی بدتر نیست و در مقایسه با برخی کشورها حتی بهتر است. با یک برنامه‌ریزی خوب ظرف دو هفته‌ای که گذشت توانستیم این بیماری را تا حدی کنترل کنیم.

وی با ذکر مثالی از استان خراسان رضوی، ادامه داد: این استان در چند هفته گذشته بدترین شرایط را داشت که امروز براساس آمار به تدریج به وضعیت عادی برمی‌گردد.

رییس جمهوری خطاب به همه مردم و مسئولان کشور در هر سه قوه و نیروهای مسلح گفت: همه دست به دست هم بدهیم و در پی ایجاد امید و ثبات باشیم. برای حل مساله‌ای عجله نکنیم و هول نشویم. اگر دولت موفقیت به دست آورد آن را کاملا تقدیم شما می‌کند و اصلا غصه این را نخورید. این دولت مسائل و مشکلات را حل و تمام می‌کند و یا شما حل کنید. ما دست آنانی که به ملت ما و مردم کمک کنند، می‌بوسیم.

روحانی تصریح کرد: بگذارید با حوصله، تامل، خردورزی و دقت آنانی که تجربه بیست و چندساله در این امر دارند و می‌دانند چکار کنند و در دیپلماسی موفق بودند و آمریکا را بارها و بارها در این سه سال در سازمان ملل شکست دادند، کارشان را انجام دهند.

رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: همه هدف واحد داریم و برادریم البته می‌دانیم هر قوه‌ای هر کاری را با نیت خیر انجام می‌دهد و می‌خواهد زودتر کار انجام شود اما باهم مشورت کنیم و هماهنگ باشیم. هم فکری کنیم و کارها را دقیق‌تر و پخته‌تر پیش ببریم و پیش خواهیم برد.

رییس جمهوری گفت: مردم ما در صحنه هستند و مقاومت مردم اصل اساسی است؛ اگر دولت و نظام پیروز شود در سایه مقاومت است. رهبری رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم دو پایه اساسی برای موفقیت ما در همه روزهای سخت بوده و امروز هم مسیر مقاومت ما و هدایت رهبری مسیر پیروزی ما خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۵
رپورتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
6
آقای رییس چرا تحریم اصلا؟
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
3
17
خیلی پخته عمل کردی در این هشت سال و بوی پخت کشت مردم رو
مرغ شده کیلوئی 50 آقای ...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
11
1
ایول به دیپلماسی موفق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
3
آقای روحانی اگر دیپلماسی خوب کار کرده بودند حداقل یک تحریم را اضافه نمی کردند لغو تحریمها گل رویتان اما دستاورد دیپلماسی شما بتن ریزی و تعطیل کردن بود چرا عصبانی می شوید به جای امروز آنروز که دیپلمات شما با لبخد به دیدار خانم شرمن و آقای کری می رفت تشر میزدید که در مقابل دشمن نباید کرنش کرد تا امروز از تصمیم شجاعانه امروز مجلس عصبانی نشوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
1
روی سخنت با دیگران هم هست!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
6
سلام، روحانی هستم یک موفق
همه: سلام موفق!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
10
روحانی کلاس انگیزشی بزنه حتما شرکت میکنم. خیلی اعتماد به نفس داره. دیپلماسی موفق؟!
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
5
6
چرا متوجه نیستید یک عده هستند که دقیقا خلاف منافع مللت ودولت پارو میزنند.مردم آگاه
رییس جمهور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
9
7
آفرین بر رییس جمهور که در این شرایط سعی میکنه جو را ارام کند
این آفرین دلیل بر نبود انتقاد به ایشان نیست
ما باید با دنیا با ادبیاتی که میفهمند صحبت کنیم و منطق خودمان را برای انها توضیح دهیم تا گفتمان ما نیز در جهان گسترش پیدا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
7
2
من اگر جای روحانی بودم، هرچه زودتر استعفای خود را از ریاست جمهوری اعلام میکردم و ابدٱ زیر بار خروج از برجام نمی‌رفتم.
ایشان که طی این چند سال خون دل خورد و برای مصلحت ملت، میهن و نظام تحمل چوب لای چرخ کردن های جناحی را نمود، و دم برنیاورد که آنچه در عیان و پنهان به گردن او می‌اندازند منشأش کجاست.
فحش‌ها را تحمل نمود و همواره لبخند ( هنگام کنایه و فحاشی ها تلخ و هنگام موفقیتها شیرین) برلب داشت.
اما نباید مانند سید محمد خاتمی ( که اواخر دولتش زیر بار مصوبات مجلس جناحی رفت و فعالیت هسته ای را سرعت بخشید) زیر بار این مصوبه برود، که همه چیز مملکت را رها کرده و فقط انرژی هسته ای را بچسبند.
با این وسعت سرزمینی و اقلیم متنوع هنوز وارد کنند مواد غذایی برای گیاهان، حیوانات و انسان‌ها هستیم.
در فرآوری و صنایع ابتدائی و فرادستی وابسته ایم و... که باعث بیکاری، هرز رفتن پتانسیل های طبیعی و انسانی هستیم و بیکاری موجب فقر و فقر موجب فساد و فساد موجب نا امنی جامعه گردیده. و همه اینها موجب دین گریزی عوامی که اصل دین را نشناخته اند گردیده.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
4
12
واقعا روحانی خودشونو دیپلمات موفق می دونن؟؟؟ تاریخ قضاوت خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
5
4
آقای روحانی مثل سه سال قبل سعی میکنی با آنهایی که در راه ملت سنگ اندازی میکنند به ملاطفت برخورد و همه آنهایی که به تو رای داده بودند را پشت دست بگذاری اما بدان من اگر قانون مصوب کاسبان تحریم و همدستانشان را اجرا کنی تو را هم خائن دانسته و هرگز نخواهم بخشید.دو روز ریاست دنیا چه بر سر انسانها که نمی آورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
5
هه هه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
6
12
عجب دیپلماسی .... ! 8 سال کشور و علاف برجام کردین
ناشناس
|
India
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
4
3
واقع مطلب متاسفانه همینه که خودشان موفق بشوند
متاسفانه مردم
بهانه اند غرض اکثر دلواپسها منکوب کردن دولتی است
که اینهمه هم رعایتشان کرده ولو ملت هم نابود بشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
1
3
برادران و خواهران عزیز به برجامی که بدون نیاز به هیچ دلیل آمریکا بتواند کلا آن را از بین ببرد حتی در روزهای آخر ده ساله برجام ،و ما را به اول خط بگرداند ،چه اطمینانی میتوان داشت.
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
آب و برق مجاني براي افراد مستضعف!! لطفا منظورتان از مستضعف را بيان كنيد؟ آنهايي كه قبلا حاكم نبودند الان هستند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
6
دولتی که فقط بیش از هفت سال فریب برجام امریکا را خورد وهیچ کار خاصی در کشور انجام نداد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
1
دیپلماسی موفق!!!!!!!
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
1
چرا وقتی روحانی حرف میزنه تا چند ساعت شارژ میشم بعد یهو خالی میشم ؟ خوب روحیه میدی شیطون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
ما که نه از دولت و نه از مجلس قبلی و فعلی هیچ موفقیتی ندیدیم . فقط افزایش حقوق کارکنان دولت از نماینده ها و وزرا و لشکریان بود و در پناه آنها عده ی فلیلی هم حقوق شان افزایشی پیدا کرد . بقیه مردم هم که ول معطل اند .
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
2
"کنایه برجامی روحانی به مجلس: هول نشویم؛ اگر موفقیتی به دست آمد، آن را تقدیم شما می‌کنیم"..... این هم دو کلام از مادر عروس بعد از گذشت 8 سال .. شما بعد از 8 سال یک موفقیت بدست بیار من همشو میزنم به نام خودت..... خوب شد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
2
موفقیت؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
1
ما مردم عادی که غیر از خرابکاری و مدیریت بد یا بهتر بگم سوء مدیریت از دولت شما ندیدیم و البته با حمایت های بیدریغ سایت آفتاب که رفیق شفیق شما در خبر رسانی های یکجانبه به نفع شما عمل کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
هیس!!هول نکنید دولت ۷ساله درحال دیپلماسی و فعالیت برره ای هستش....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین