کد خبر: ۶۸۳۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
تبلیغات

مناسب‌ترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکت و سازمان شما

دستگاه حضور غیاب از مهم‌ترین اختراعات سال‌های گذشته برای حضور و غیاب کارمندان بوده است چرا که یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های شرکت‌هارا برطرف می‌کند. این دستگاه معمولا سیستم خیلی پیچیده‌ای ندارد و از دو بخش دستگاه و نرم‌افزار تشکیل شده است که بخش نرم‌افزار فقط در دسترس مدیر شرکت یا سازمان می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

حضور و غیاب امری است که این روز‌ها بیشترین دغدغه‌ی شرکت‌ها و مدیران می‌باشد. چرا انجام حضور و غیاب به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران تبدیل شده است؟

برای اینکه برآورد حقوق کارمندان، وابسته به ثبت دقیق ساعت‌های کاری کارمندان است و اگر حضور و غیاب دقیق و درست انجام نشود، این امر به یک مشکل خیلی بزرگ تبدیل می‌شود. اما سوال اصلی این است که چه نوع دستگاهی مناسب برای شرکت شماست؟ انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب چه تفاوت‌هایی باهم دارند و ویژگی هرکدام چیست؟ در ادامه به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

مناسب‌ترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکت و سازمان شما

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور غیاب از مهم‌ترین اختراعات سال‌های گذشته برای حضور و غیاب کارمندان بوده است چرا که یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های شرکت‌هارا برطرف می‌کند. این دستگاه معمولا سیستم خیلی پیچیده‌ای ندارد و از دو بخش دستگاه و نرم‌افزار تشکیل شده است که بخش نرم‌افزار فقط در دسترس مدیر شرکت یا سازمان می‌باشد. خود دستگاه حضور و غیاب هم ابعاد نسبتا کوچکی دارد و در نزدیک‌ترین مکان به درب ورودی، نصب می‌شود و کارمندان هنگام ورود و خروج از شرکت، حضور خود را از طریق این دستگاه وارد می‌کنند. در ادامه با انواع این دستگاه آشنا می‌شویم.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

روش کار دستگاه حضور غیاب کاری به این شکل است که برای همه‌ی کارمندان و کارکنان کارتی صادر می‌شود که دارای مشخصات کامل هر فرد می‌باشد. این مشخصات، فقط یکبار نیاز به ثبت شدن دارند و از دفعات بعد فقط کافیست که کارمندان کارت خود را روی دستگاه قرار دهند تا دستگاه آن‌ها را شناسایی کند و ورودشان را ثبت کند. برخی شرکت‌ها مشخصات کارمندان را روی این کارت‌ها ثبت می‌کنند و از این کارت به عنوان کارت شناسایی استفاده می‌کنند.

مناسب‌ترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکت و سازمان شما

دستگاه اسکنر اثر انگشتی

اسکنر اثر انگشتی، بزرگ‌ترین مزیتی که نسبت به دستگاه حضور غیاب کارتی دارد این است که برای حضور زدن نیازی به کارت شناسایی ندارد. حتما برایتان پیش آمده که روزی کلید، مدارک و یا کارت‌های شناسایی خودتان را در منزل جا گذاشته باشید و حسابی دستتان لایه پوست گردو مانده باشد! این وضعیت در مورد دستگا‌های کارتزنی بسیار پیش می‌آید و باعث می‌شود که حضور و غیاب کارکنان به درستی انجام نشود و حسابی به مشکل بخورد. اسکنر اثرانگشتی، هیچ نیازی به ابزار جانبی ندارد و فقط از طریق ثبت اثر انگشت هر شخص، ورود و خروج افراد را ثبت می‌کند. روش کار این سیستم به گونه‌ای است که افراد در مرحله‌ی اول اطلاعات شناسایی خود را به همراه اثر انگشت خود (حداکثر دو انگشت) در دستگاه ثبت می‌کنند و دفعات آینده، فقط کافی است که هنگام وارد شدن به شرکت، با قرار دادن انگشت خود روی سنسور دستگاه، حضور خود را به ثبت برسانند. مزیت اسکنر اثر انگشتی این است که امکان خطا و تقلب کارمندان را به صفر می‌رساند.

مناسب‌ترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکت و سازمان شما

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، دیگر نیازی به کارت شناسایی ندارد. سیستم کار این نوع دستگاه حضور غیاب به این صورت است که کارمندان و کارکنان مقابل این دستگاه می‌ایستند و دستگاه از مختصات مختلف چهره‌ی هر فرد عکس تهیه می‌کند. پس از ثبت تصاویر و مشخصات هر فرد، سیستم این مشخصات را ثبت می‌کند و در روز‌های بعد فقط کافی‌است که کارمندان مقابل دستگاه قرار بگیرند، دی این صورت دستگاه شروع به تشخیص چهره می‌کند و حضور فرد را به ثبت می‌رساند. این دستگاه یکی از مناسب‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حضور غیاب برای شرکت‌ها می‌باشد؛ و به دلیل اینکه این دستگاه برای ثبت ورود و خروج کارمندان نیازی به اثر انگشت و کارت ندارد، می‌توان گفت که بهترین دستگاه حضور و غیاب در دوران کرونا می‌باشد. البته قیمت این نوع دستگاه نسبت به انواع مختلفی که دارد کمی زیادتر است. اما پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌تواند ضامن سلامتی شما در مقابل کرونا ویروس باشد. خوب است که بدانیم همه‌ی این دستگاه‌ها باید به وسیله‌ای توسط مدیران کنترل شود تا آن‎ها از روند کار و ساعات ورود و خروج و غیبت‌ها مطلع شوند. پس هر یک از این دستگاه‌ها به نرم افزار مربوطه، متصل می‌شوند تا این اطلاعات را در اختیار مدیران قرار بدهند. علاه بر دستگاه حضور و غیاب، دستگاه‌های دیگری نیز از همین خانواده وجود دارند که به روند کاری یک سازمان و موسسه کمک بزرگی می‌کنند؛ که شرکت جهان گسترپارس این دستگاه هارا معرفی و عرضه می‌کند.

یکی از این دستگاه‌ها، اتوماسیون رزو غذا و تغذیه می‌باشد.

اتوماسیون رزرو غذا و تغذیه

اتوماسیون رزرو غذا و تغذیه، یکی از واجبات شرکت‌هایی است که برای کارمندان خود وعده‌های غذایی و یا میان وعده در نظر دارند. حتی اگر این وعده‌ها بیشتر به صورت میان وعده و در تعداد کم باشد بازهم برای اینکه نظرم کار پرسنل به هم نریزد، نیاز به کنترل منظرم دارد. شاید بخواهید برای صرفه جویی در هزینه‌ها، از روش سنتی برای کنترل این وعده‌ها استفاده کنید، ولی باید بدانید که این کار شاید هزینه‌ی مالی برای شما نداشته باشد، ولی کلی وقت و زمان بیهوده صرف این کار می‌شود که شاید صرف شدن این زمان در جایی دیگر مفیدتر واقع شود! بهترین راه برای کنترل این وعده‌ها و صرف زمان کمتر، استفاده از نرم افزار اتوماسیون تغذیه است که در بهترین حالت ممکن، وعده‌های غذایی شرکت را کنترل و مدیریت می‌کند.

نرم افزار تغذیه چه امکانات خاصی دارد؟

در نرم افزار رزرو غذا و تغذیه، شما امکانات مختلفی در خصوص رزرو غذا و دریافت غذا از سلف سرویس را خواهید داشت. در این نرم افزار، این امکان به شما داده می‌شود که وعده‌های غذایی مختلف را به سلف سرویس‌های مختلف اختصاص دهید. همچنین می‌توانید برای هر وعده به تعداد دلخواه غذا انتخاب کرده، غذا‌ها را تعریف نمایید، سپس آن‌ها را به وعده‌ها و سلف سرویس‌ها اختصاص دهید. برنامه غذایی هفتگی، ماهانه و سالانه را ایجاد نمایید و با استفاده از منوی الگو در کنسول درخواست‌ها مشخص نمایید که چه کسانی، چه وعده‌هایی را می‌توانند درخواست دهند و چه نوعی از غذا را می‌توانند رزرو کنند. درنهایت بعد از اینکه رزرواسیون و فیش پرینت انجام شد، گزارش‌های لازم را تهیه نمایید. گزارش‌ها شامل مواردی است از قبیل اینکه در هر وعده غذایی و در هر سلف سرویس، چند غذا از چه نوعی تحویل مشتریان شده است و یا چه کسانی فیش داشته اند و نگرفته اند. همه این موارد را می‌توانید از طریق گزارش‌های کنسول تغذیه دریافت نمایید.

باز هم قصد داریم از کاربرد‌های دیگر دستگاه‌های جهان گسترپارس برایتان بگوییم، همچنان همراهمان باشید.

بهترین راهکار جهان گسترپارس برای کنترل تردد در مکان‌های شلوغ

گیت کنترل تردد و به عبارتی دستگاه ورود و خروج، این روز‌ها بیشتر از پیش دغدغه‌ی شهروندان و به ویژه مدیران مراکز و موسسات متفاوت است. در عصر تکنولوژی، دیگر این قضیه‌ی کنترل تردد کارکنان و کارمندان یک موسسه و اداره، خیلی پیش پا افتاده و بدیهی است! همه‌ی موسسات و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف باید برای بهبود بخشیدن به روند کار موسسه‌ی خود و نظم دادن به اوضاع و شرایط، کنترل ورود و خروج کارمندان خود را در دست داشته باشند تا دچار سردرگمی و بی نظمی نشوند. نمونه‌ی دستگاه‌های ورود و خروج را تقریبا هر روز در مکان‌هایی مثل مترو و بی آر تی می‌بینیم. کار این دستگاه‌ها در اصل کنترل تردد شهروندان است.

مناسب‌ترین دستگاه حضور و غیاب برای شرکت و سازمان شما

کنترل تردد و ورود و خروج در دوران کرونا

کنترل تردد و ورود و خروج این روز‌ها به دغدغه‌ی اصلی همه‌ی مسئولان تبدیل شده است. همه می‌دانیم که بستن همه‌ی ورودی و خروجی‌های شهری اصلا نمی‌تواند امکان پذیر باشد! پس کاری که می‌تواند در این دوران چاره ساز باشد کنترل تردد به روش‌های گوناگون است.  با استفاده از انواع دستگاه‌های کنترل تردد در عوارضی‌ها و اتوبان‌ها می‌توان ورود و خروج خودرو‌ها را از کلان شهر‌ها کنترل کرد و با استفاده از سنسور‌ها و انواع دوربین‌های کنترل تردد، می‌شود برای خودرو‌های غیر مجاز که اجازه ورود به شهر دیگر را ندارند جریمه نوشت و در دستگاه به ثبت رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت جهان گستر پارس مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد شکرچیان
|
Canada
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
من با خواندن این مطلب با شرکت شما آشنا شدم و سوالی که دارم این است که ایا امکان استفاده از نرم افزار شما بر روی دستگاه حضور و غیاب نانوتایم وجود دارد یا خیر؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین