کد خبر: ۶۸۳۶۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
خروج از پروتکل الحاقی چاره کار نیست

افشای پشت پرده مصوبه ضدبرجامی مجلس/ از چاله به چاه می‌افتیم

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: گروهی در ایران که در حاکمیت دست بالا را دارند، منافع خود را در تحریم دائمی ایران می‌بینند و فکر می‌کند از این طریق می‌توانند قدرت خود را تدوام ببخشند.
افشای پشت پرده مصوبه ضدبرجامی مجلس/ از چاله به چاه می‌افتیم
آفتاب‌‌نیوز :

لطفعلی بخشی در مورد تصمیمات اخیر مجلس اظهار داشت: گروهی در ایران که در حاکمیت دست بالا را دارند، منافع خود را در تحریم دائمی ایران می‌بینند و فکر می‌کند از این طریق می‌توانند قدرت خود را تدوام ببخشند. از همین روی با هر تلاشی مانع هرگونه بهبود در امور می‌شوند چون فکر می‌کنند در شرایط بحرانی موفق‌تر خواهند بود.

وی ادامه داد: البته حقیقت این است که در جهان امروز، چنین ایده‌ای هیچگاه موفق نخواهد شد. در دنیای امروز همه باید گفت‌وگو کنند و هیچ کشوری ایده مطلق ندارد. اما این گروه متاسفانه فکر می‌کنند ایده مطلق دارند و دنیا باید منطبق بر دیدگاه آنها باشد.

بخشی تصریح کرد: تمام تلاش این گروه در تخریب رابطه ما با دنیا و حرکت مجلس نیز در آن جهت است. تعداد رای دهندگان به نمایندگان این مجلس را ملاحظه کنید، این مجلس نماینده تمام مردم ایران نیست اما همین گروه به دنبال تخریب رابطه ایران با دنیا هستند.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: این گروه احتمال می‌دهند که دولت جدید آمریکا رویکرد دیگری را در پیش بگیرد بنابراین از الان مسیر مذاکره را تخریب می‌کنند همان کاری که ترامپ و نتانیاهو می‌کنند در واقع باید سوال کرد که چرا مسیر این گروه با ترامپ یکی است.

بخشی یادآور شد: اقتصاد ایران بنیه قوی داشت که تا اینجا تاب آورده است اما باید توجه داشت که مردم هر سال فقیرتر می‌شوند و قدرت خرید کاهش می‌یابد و الان وضعشان بدتر شده است، اما این گروه ملاحظه‌ای نمی‌کنند.

افشای پشت پرده مصوبه جدید مجلس

جلال میرزایی، نماینده سابق مجلس درباره طرح هسته‌ای نمایندگان مبنی بر خروج از پروتکل الحاقی و تاثیر آن بر بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار اظهار داشت: هنوز برای ارزیابی مصوبه مجلس زود است چون زمان یک ماهه در نظر گرفتند و باید به تصویب شورای نگهبان نیز برسد البته نمایندگانی هم بودند که معتقد بودند دو ماه زمان نیاز است تا فرصت چانه زنی به دولت داده شود. اما در هر حال برخی خواستند انقلابی و چکشی عمل کنند اما در واقع فرصت یک ماه ابهام دارد نه تنها فرصتی خلق نمی‌کند بلکه فرصت سوزی می‌کند.

وی افزود: اتاق فکر برخی نمایندگان امروز مجلس که کلیت مجلس را به بهانه ترور شهید فخری زاده تحت فشار قرار می‌دهند همان تیم مذاکره کننده هسته‌ای در زمان احمدی نژاد هستند. زمانی که از مذاکره نتیجه نمی‌گرفتند روی برنامه هسته‌ای تبلیغات می‌کردند و با بزرگنمایی پرونده ایران را به شورای امنیت بردند که هیچ نتیجه‌ای برای منافع ملی نداشت.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: ما نیز از اینکه به تعهدات برجام عمل نشده ناخرسندیم اما نباید کاری کنیم که از چاله به چاه بیفتیم. اگر جوانب را در نظر نگیریم منجر به تشدید اختلاف در برنامه هسته‌ای می‌شود که به ضرر نظام، دولت و مردم است و باید هزینه بیشتری بدهیم. ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت باعث شد خرید نفت از ایران تحریم شود ضمن اینکه خروج امریکا از برجام و تحریم‌های یکجانبه مشکلاتی را بوجودآورد.

میرزایی گفت: اکنون که این فرصت احتمالی وجود دارد که امریکا به برجام برگردد بهتر بود که صبر می‌کردیم تا شاید با دیپلماسی مسائل‌مان را حل کنیم. با این اقدامات سدهای بیشتری بر سر صادرات نفت قرار می‌گیرد و فضا سخت‌تر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
2
3
اگه دولت به سفره مردم نگاهی بندازه متوجه میشه که برجام بیشتر بر جان بوده آقایون خوشان اعتراف کردند که از برجام چیزی گیرمون نیومده بعد چجوریه که مخوان برن دوباره مذاکره کنن با نگاه به تاریخ حداقل سی سال گذشته و تجربه عراق و لیبی میفهمیم که اینجور توافقات باز کردن درهای جهنم به روی کشور است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین