کد خبر: ۶۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۲
پاسخ حق شناس به رئیس جمهور:

تخلفات دولت از برنامه بسیار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اظهارات اخیر رییس جمهوری مبنی انجام برنامه چهارم گفت: من بی توجهی دولت به برنامه را تخلف می‌دانم. دولت تخلفات بسیاری از برنامه داشته است و می‌توان این تخلافات را به سادگی به اثبات رساند.

رئیس جمهوری در سخنان یکشنبه شب خود درباره برنامه چهارم گفته بود: «اگر کسانی که انتقاد می‌کنند، برنامه تنظیم شده را قبول دارند پس به ما بگویند در چه مواردی ما دچار تخلف شده‌ایم و یا آن را انجام نداده‌ایم تنها یک مورد جدول ارزی بود که این جدول غیر واقعی است و تنظیم کنندگان آن به خوبی این مطلب را می‌دانند».

هادی حق‌شناس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی آفتاب گفت: یکی از این تخلفات برداشت بیش از حد دولت از برنامه چهارم است.

وی افزود: دولت بسیار بیشتر از آنچه در برنامه تعیین شده است از صندوق زخیره ارزی برداشت داشته که ضرر این برداشت‌های مکرر امروز در اقتصاد کشور مشهود است.

نماینده بندر انزلی تصریح کرد: ممکن است دولت بگوید این برداشت‌ها با مجوز مجلس صورت گرفته است. در پاسخ به این مسئله باید گفت؛ مجلس به درخواست دولت عمل کرده است. بنابر این نقش دولت در این ماجرا غیر قابل انکار خواهد بود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس هفتم اظهارداشت: بی توجهی به جداول برنامه، ادقام و کوچک‌سازی دولت، مباحث آمایش سرزمین و خودداری از عرضه آزاد بنزین در اجرای تبصره 13، تنها بخشی از تخلفات دولت از برنامه چهارم است.

حق شناس با بیان اینکه یکی دیگر از موارد تخلف دولت از برنامه تحقق نیافتن رشد اقتصادی 8 درصدی بود تاکید کرد: علاوه بر این، دولت خود اعلام کرده است که برخی از مصوبات برنامه را قبول ندارد و آنها را اجرا نمی‌کند بنابراین رئیس جمهور نمی‌تواند به سادگی از اجرای برنامه سخن به میان آورد.

وی گفت: معتقدم اگر دولت به برنامه چهارم توجه داشت و سع بر اجرای می کرد اکنون بسیاری از مشکلات دامن‌گیر کشور نشده بود. اما متاسفانه دولت نهم برنامه چهارم را به اجرا در نیاورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین